Bertahun Simpan R4hsia, Akhirnya Rider OKU Ded4h Apa Yg Siti Sarah Lakukan Selama Ini

“Allahy4rhamah Siti Sarah Raisuddin minta saya rahsi4kan pemberiannya dan tidak mahu ia diheb0hkan di laman sosial.”

Itu permintaan penyanyi terkenal tersebut terhadap seorang penghantar barang orang kelainan upaya (OKU), Mohd Hafiz Abdullah, 32, kira-kira lima tahun lalu lalu.

Cerita Mohd Hafiz, Allahy4rhamah memberikan bantuan barangan keperluan kepada 15 penerima terpilih di Temerloh, Mentakab dan Jengka.

“Ikutkan Allahy4rhamah nak bagi lebih tapi saya cakap cukup kerana dengan kekangan yang ada, cukuplah untuk beri kepada 15 penerima sahaja.

“Saya sebenarnya amat terkejut ketika dihubungi Allahy4rhamah Siti Sarah ketika itu kerana tidak menyangka beliau menghubungi saya,” katanya kepada Sinar Harian pada Khamis.

Mohd Hafiz yang menjadi runner diminta oleh Siti Sarah supaya mer4hsiakan pemberian terhadap golongan memerlukan pada 2016.

Ujarnya, pada masa itu dia tul4r kerana menawarkan perkhidmatan sebagai penghantar barang dalam keadaan kekurangan fizikal, kvdung tangan kiri akib4t kem4langan jalan raya pada usia 20 tahun.

“Sudah lama saya rahsi4kan perkara ini kerana menghorm4ti permintaan beliau dan bila berita pemergi4nnya akibat j4ngkitan C0v1d-19 Isnin lalu, ia memang memberikan kesan selain saya berasa amat sedih dengan kehilangannya,” luahnya.

Allahyarh4mah Siti Sarah kata Mohd Hafiz, juga menawarkan motosikal baharu kepadanya ketika itu namun dia menolak tawaran tersebut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: Awatt Sheikh

Leave a Comment