Gaming Ch0psticks H0lder: Utensil Khas Buat ‘Gamers’ Untuk El4kkan ‘C0ntr0ller’ K0t0r Ketika Makan Sambil Bermain

Siapa saja yang suka jika barang kesayangan k0tor? Sebagai seorang g4mers, memang p4ntang habislah kalau contr0ller game berminyak sebab ada yang gunakan sambil makan.

Untuk mengatasi mas4lah ini, sebuah syarikat di Jepun, B’full telah menc1pta Gaming Ch0pstics Holder yang membenarkan penggunanya menggunakan c0ntroller permainan video dan ch0psticks pada masa yang sama. Ini akan membenarkan penggunanya makan tanpa perlu berhenti bermain permainan video dan dapat elakkan contr0ller daripada berminyak atau kot0r.

Cara penggunaannya pula tak jauh beza dengan menggunakan ch0psticks biasa, cuma korang akan menggunakan bahagian jari telunjuk dan jari h4ntu yang perlu digerakkan bersama untuk mengambil makanan.

Tapi, jika anda menghadapi mas4lah untuk menggunakan alat ini, jangan risau sebab syarikat B’full juga ada sertakan panduan bergambar bagi kegunaan pelanggannya.

Selain diciptakan untuk mengelakkan contr0ller game korang daripada terkena kot0ran dan minyak, Gaming Chopsticks Holder juga berperanan mengelakkan korang meletakkan ch0psticks ni di atas meja kalau korang nak berhenti daripada makan sekejap. Kiranya, macam nak elak kum4n dan meja kot0r gitu!

Walaupun Gaming Ch0psticks Holder ni tidak didatangkan dengan chopsticks semasa pembelian, ada juga panduan disediakan untuk memb4ntu pelanggan mencari chopsticks dengan saiz yang sesuai.

Apa yang lebih menar1k mengenai ciptaan ini adalah selain untuk kegunaan gamers yang bermain menggunakan contr0ller dan konsol, ia juga sesuai digunakan g4mers yang bermain video game menggunakan telefon pintar dan komputer.

Menerusi laman web syarikat B’full atau Amaz0n, korang boleh dapatkan G4ming Chopsticks Holder ni dengan h4rga 1,210 yen (RM45.72).

Tapi, kalau tanya min lah kan, better kalau kita separate kan masa makan dan masa bermain game. Bukan apa, t4kut tercek1k pulak dan tak nak sampai kita terlalu add1cted main game.

Sumber: SoraNews24

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment