Ikut 5 Langk4h Ini Untuk Kaw4l Situasi Jika Berhadapan Dengan Anj1ng

Setiap dari kita mesti ada pengalaman berhadapan dengan anj1ng. T4k kisah lah dikej4r anj1ng ataupun diekori anj1ng untuk tempoh yang lama. Kadang-kadang tu pan1k sampai tak tahu nak buat apa bila nampak anj1ng pun ada.

Kalau korang berdepan dengan anj1ng, korang boleh ikut lima langkah ni untuk kawal situasi. Berdasarkan apa yang dik0ngsi oleh @drimavet, anj1ng-anj1ng yang beliau jumpa ni nampak tenang dan beliau pun dapat keluar dengan selamat. Korang boleh tengok video yang dikongsi beliau kat bawah ni.

Jangan t4kut

Sebagai seorang ahli veter1nar, Dr. Ima nampak sangat tenang dan berjaya mengawal situasi ketika berhadapan dengan anj1ng. Nasib baik ada video ni, lepas ni mungkin min berani sikit lah kalau jumpa anj1ng tepi jalan.

Biasanya kita t4kut dengan anj1ng sebab h4ram, lepas sentuh atau tersentuh kena sam4k dan sertu. Itu yang kalau nampak anj1ng aut0 lari, sampai kena kej4r pun ada.

Betul, nasib baik doktor ni tunjuk cara nak kawal situasi bila jumpa anj1ng. Lepas ni boleh praktikkan kalau ternampak anj1ng kan.

Basic guideline ni sangat membantu untuk orang yang suka haiwan tapi tak tahu cara nak berdepan dengan anj1ng. Bagus pended4han macam ni, boleh mendidik orang lain. Terima kasih d0ktor!

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment