Baru cec4h 21 tahun, peng4ntin lelaki berlin4ngan air mata selepas ak4d nikah… Apa sebenarnya berlaku? – “Tak sabar nak j4di bapa”

VIDEO berdurasi pendek di aplikasi TikT0k memaparkan seorang pengantin lelaki menang1s sambil memelvk ibunya ternyata mervntun hati netizen.

Usai memelvk ibunya, pengantin yang berl1nangan air mata itu turut memelvk seorang lagi ibu saudaranya sambil diperhatikan ahli keluarga lain.

Ketika dihubungi mStar, Muhammad Nurhasif Rahmat, 21, sempat memperincikan semula ‘bab4k a1r mata’ itu yang disifatkan sebagai detik penuh em0si dalam hidupnya.

Jelas jejaka itu, kejadian tersebut sebenarnya dirakam pada April lalu di sebuah masjid di Puchong, Selangor selepas dia dan pasangannya, Nurul Farah Ezurin M Azmi, 21, disatukan sebagai suami isteri.

“Ia dirakam selepas majlis ak4d nikah saya dan isteri. Saya sebenarnya anak yang manja, lepas tu saya fikir nak kena jaga anak orang, rasa jauh dengan keluarga.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya juga seb4k kerana terfikir banyak benda penting yang perlu dibuat selepas kahwin, dah ada tanggungjawab sebagai suami.

“Bukan saya saja, malah satu keluarga kami menang1s. Saya sekadar nak imbas kenangan, sebab tu saya kongsi semula video lama itu ke TikT0k,” ujarnya yang mesra disapa Hasif.

Menurut anak sulung daripada empat beradik itu, dia dan isteri berkenalan pada awal tahun ini dan mereka menerima ketentuan jod0h dengan hati terbuka.

Jelas Hasif, ada yang turut mempers0alkan usia dia dan isteri kerana dianggap terlalu muda untuk mendirikan rumah tangga.

hasif2

Pasangan ini disatukan pada April lalu.

Namun katanya, dia engg4n memikirkan soal itu kerana sudah mendapat restu keluarga dan yakin untuk mengemudi b4htera rumah tangga pada usia muda.

“Kami berkenalan menerusi Instagram. Kami berkawan empat bulan, kemudian ambil keputusan untuk kahwin.

“Saya memang dah bersedia walaupun ada orang kata kami masih muda. Dah sampai jodoh kami.

“Saya tak terasa kalau orang kata apa-apa. Kalau ada yang bagi komen baik-baik, saya jadikan sebagai pemb4kar semangat. Keluarga pun bagi sokongan,” ujar Hasif yang bekerja sebagai kelindan dan turut membuat b1snes 0nline.

Berk0ngsi berita gembira dengan mStar, Hasif yang sebelum ini pernah mengikuti pengajian tahfiz selama tiga tahun di Pahang mended4hkan isterinya sedang berbad4n dua dan dia ternyata tidak sabar untuk menjadi bapa tidak lama lagi.

“Isteri saya sedang ham1l tiga bulan. Barang bay1 pun kami dah bel1 sikit-sikit. InsyaAllah dah bersedia, saya tak sabar nak jadi bapa.

hasif3

Hasif mended4hkan mereka bakal menimang cahaya mata tak lama lagi.

“Nasihat saya pada yang nak kahwin muda. Kena tengok kemampuan kita. Yang penting, kena ikhlas dan terima seadanya. Nak kahwin kena fikir panjang.

“Macam saya, saya dah puas enj0y. Saya nak jadikan perkahwinan sebagai titik tolak untuk berubah ke arah lebih baik.

“Pada masa sama, saya nak ucapkan terima kasih kepada semua netizen di TikT0k yang beri sokonga, saya terh4ru baca semua komen,” ujar Hasif yang kini menetap di Puchong Perdana bersama isterinya.

Sumber : mStar

Leave a Comment