Trcapai akhirnya haj4t aku. Aku jer1t kat d0ktor yg aku baru je jadi jande time masuk lab0r r00m

Foto sekadar hiasan. Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada sy ini. Jadikan ini sebagai p4nduan. Saya berkahwin pada tahun 2014. Suami saya yat1m p1atu. Last year saya dis4hkan meng4ndung masa tu saya baru kerja kat publ1c l1sted c0mpany.

Diawal keham1lan suami selalu us4p pervt saya dan pesan kat b4by, make sure papa ada, baru keluar taw. Pendekkan cite, saya turun ca1rran merah n dktor nasihatkan untuk bedrest sebab t4kut kegvguran. Berhenti kerja demi suami demi anak Setelah brbincang dengan suami, saya berhenti kerja demi anak kami, suami suruh saya balik kampung sebab dia tak sempat nk hantar lunch everyday (doktor xbagi drive, masak).

Masa tu k4ndungan 4 bulan. Dipendekkan cite masa k4ndungan 6 bulan saya ke KL ingat nak stay dengan suami smpai beranak tapi suami suruh saya balik sebab dia 0utstation. Inst1nct isteri tak pernah salah. Saya dapat rasa ada something wr0ng.

One day, saya jumpa bukt1 dia memang ada perempuan lain. Dia c0ntact dengan perempuan tu melalui emel masa saya kat KL denqan k4ndunqan 6 bulan.

So dalam email tu sume tarikh yang dia pegi 0utstation sebenarnya dia pegi h0liday dengan perempuan tu. Siap dengan panggilan futvre wife. Excited rindu nk jumpa. Perasan dapat tahu dia bawa perempuan lain bercuti memang. Bayangkan perasaan saya masa tu meng4ndung 7 bulan and baca sendiri suami bermesra siap bawa pegi holiday.

Sedangkan saya isterinya 3 tahun, susah senang bersama, tak pernah dia bawa kemana-mana sebab sebelum ni gaji saya lagi tinggi dari dia, saya yang bay4rkan kereta dia, belikan motor untuk dia, bay4rkan dep0sit rumah sewa semua. Betul sesetengah orang cakap, bila dah berkahwin, perempuan boleh redha dengan any situation, tapi bila melibatkan perempuan lain, h4ncurr hati tu Allah je tahu.

Dah kant0i, janji tak nak jumpa lagi. Dah kant0i tu, saya emel perempuan tu cakap benda sebenar. Perempuan tu cakap dia xtahu tu suami orang, kalau dia tahu, dia sendiri angkat kaki. Everyweek ada je alasan tak de duit, so everyweek saya b4nk in tapi end up tak balik pun. Duit yang sepatutnya saya guna untuk anak saya, saya krbankan asalkan saya dapat jumpa suami saya.

Mal4ngnya duit tu suami gunakan untuk bet1na tu. Masa berlalu dan due date saya tinggal lagi seminggu, banyak benda pel1k yang jadi tapi saya cuba tutup mata dan anggap tu perasaan saya sebab ham1l. Masa ni k4ndungan 8 bulan. Every weekend suami cakap nk pulang ke kelantan, saya tunggu tp tak pernah sampai.

Ada je alasan kereta pr0blem, hujan lebat sangat, dem4m, dan lain-Iain. Everyweek ada je alasan tak de duit, so everyweek saya b4nk in tapi end up tak balik pun. Duit yang sepatutnya saya guna untuk anak saya, saya krbankan asalkan saya dapat jumpa suami saya. Mal4ngnya duit tu suami gunakan untuk bet1na tu.

Masa berlalu dan due date saya tinggal lagi seminggu, banyak benda pel1k yang jadi tapi saya cuba tutup mata dan anggap tu perasaan saya sebab ham1l. Tp Allah maha adil. Ikhlas saya cakap, saya tak makan, tak t1do dan hanya minum segelas susu je sehari sebab terlalu banyak makan hat1 menunggu suami.

Saat orang lain meng4ndung, dibel4i macam puteri, tapi saya, usahkan nak makan benda mengidam, nak tengok suami yang dirindui, nak dengar suara suami pn tinggal impian.
Masa tu saya mintak dengan Allah satu je, izinkan saya pelvk suami sebelum saya bersal1n.

Saya tak contact family dia sebab suami cakap family dia tak suka saya dan banyak burvkkan saya (sebenarnya dia dah plan sume ni sebab tak nak bagi kant0i). Tapi takdir AlIah, 3 hari sebelum saya bersal1n, kant0i segalanya. Akhirnya, terb0ngkar… Allah buka pintu hati saya contact anak saudara belah dia.

Maka terb0ngkarlah segalanya, seminggu lepas dia bertakl1k yang akan j4tuh tal4k sekiranya dia jumpa dgn bet1na tu, suami bawa bet1na tu balik kelantan jumpa family dia. Dia cakap nak kawin. Dia cakap saya ham1l anak orang lain,kuat main laki sebab tu dia nak kawin lain tapi at the same time suami duk contact saya macam takde pape yang jadi.

Kalau dia senyap 3-4 jam, alasan dia g surau/masjid sebab dah 1nsaf dengan ape jadi yang kant0i haritu, so, nk dekatkan diri dengan AIlah. Takdir Allah, lepas saya sekeluarga berjumpa family suami, n dengar segala f1tnah dia taburkan dekat saya, malam tu suami balik kelantan, dia cakap kat family dia, dia balik nak rvjuk dengan saya.

Ktorg jumpa kat kedai makan masa tu. Su4pan terakhir dari suami Tu last dia su4pkan sy, And Thank you Allah sbb saya boleh pelvk dia sebagaimna yang saya minta. Sy tahu hati dia dah tak sayang saya. Cara pandang saya pun saya tahu, dia bukan suami saya yang saya kenal selama 3 tahun. Dia tak l4fazkan pun nak rvjuk.

Terlalu sak1t hati, balik tu saya tidur dgn a1r mata tapi saya senyum sebab finally, lepas 2 bulan sy boleh tgk suami saya depan saya, saya boleh pelvk dia,tq Allah. Pagi keesokkan nya saya keluar ca1ran mer4h tanda dah nak ber4nak. Ya Allah, anak saya dengar pesanan ayah dia. Dia tunggu ayah dia untuk keluar.

Family bawa saya ke h0spital, saya masuk lab0r room suami datang, saya pujvk untuk rujvk time tu jugak. Dia cakap tak pay4h fikir, beranak dulu. AIlahu, dalam hat1 kepala sy masa tu bukanlah anak tapi bertukarnya status dari isteri kepada j4nda. Benda tu lagi sak1t dari sak1t bersal1n.

Suami duk main fon je masa dalam lab0ur room. Alhamdulillah anak saya dilahirkan dengan mudah, kejap je dalam lab0uroom, ”Dktor, saya dah j4nda” tu perkataan first yang keluar dari mulut saya berserta air mata. Esok nya terus disch4rge.

Tapi lepas 5 hari kat rumah, ada daging keluar rupanya ur1 tak habis and saya kena adm1t balik. Saya call nak inform saya kena masuk w4d, tapi dia tak angk4t tapi family dia call dia cakap, dia dengan perempuan tu.
Suami contact saya macam biasa, panggil saya sayang tapi dia tak balik pun tengok saya.

Yes saya tahu cara dia mmg tak sayangkan saya. Lepas beranak, saya pernah t4k layan dia, dia ugvt nk b4hayakan diri.

Lps tu hari cukvr jambul anak. Dia balik,dia datang dan sebelum balik tu dia dah pr0mise dengan ayah saya nk rvjuk nak duduk elok-elok n janji nak jaga saya macam dulu. Dan dia sump4h demi Allah dah takde bet1na tu. Ingatkan dah betul betul berubah tapi…

Saya ingat dia betul-betul berubah,tapi bila sy check bag dia, saya jumpa dia ada fon lain yang still c0ntact dgn bet1na tu n pada hari majlis anak tu, dia cakap kt bet1na tu yang dia dh lama lepaskan saya and takde pape dgn saya. Ya AIlah, ape kau nak sebenarnya?

Kau pvjuk r4yu tapi sebenarnya kau still ada set4n tu. Saya contact bet1na tu dia jwb simple “Padan muka xpndai jaga suami.” Sy h4lau suami masa tu jgk, and lepas tu sy contact sume orang yang rapat dengan suami masa tu. Astagf1rull4halaz1m, ada orang emelkan v1de0 suami dengan bet1na tu duduk ber4sm4ra, siap gmbar t4k berbaju.

Masa tu saya dalam p4ntang 22 hari, saya terus g c0urt. Allah je tahu perasaan masa tu. Tarikh masa tu bulan 5.Dia tetap naf1kan .Sebelum ni, fa1lkan atas sebab takl1k l1san so sus4h nak menang. Now saya tuntvt fas4kh dia tak pedul1kan saya dan anak.

Dia berlakon tak habis2 konon dah takde hubvngn tapi dia tak pedul1kan pun saya dan anak. Nafkah dia bagi Rm100 je tu pn kadang2. Dia tak datang c0urt tapi everyday contact saya walaupn saya bl0ck, dia akan email saya berlakon like n0thing happen.

Ape dia nak sbnrnya? Doakan urusan c0urt saya cepat selesai dan terus kuat. Allah je thu perasaan besarkan anak sorang-sorang, naik turun c0urt dari meng4ndung sampai sekrg anak dah 5 bulan. Sebenarnya saya sangat her4n ape dia nak sebab cara dia macam taknak tapi dia keep contact sy everyday duk panggil syg2 macam takde ape yang jadi sedangkan saya tahu semua yang dia buat belakang saya, until today.

Anak sendiri tak pedul1, birthday perempuan lain sambut. N yes dia tak datang c0urt. Dia tak kawin pun dgn bet1na tu.

Tapi dia still berhubung siap buat supr1se lagi masa birthday bet1na tu. Anak kat kampung tak pedul1. Jujur saya cakap, saya sayang suami sy dan mengharapkan dia berubah walau ape yang dia dah buat adalah sangat-sangat mel4mp4u.

Tapi, yes, mulut dia cakap dia dah berubah dan takde dah perempuan tu. But yup, action speak louder than word. And kita pernah sebantal untuk 3 tahun dah cukup lama untuk saya cakap, saya kenal awak yang sayang sy macam mana.

Dulu kita tak pernah g4duh tervk, semua benda kita bincang elok, tapi lepas kenal bet1na ni,awak berubah. Dalam sekelip mata disebabkan perempuan yang awk knl melalui t1nder,(Jan 2017) awak sanggup aba1kan isteri dan anak yang awak exc1ted dulu.

Moga awak cepat kahwin. Saya doakan awak cepat kawin, hentikan benda tak sen0noh. Its ok, saya terima, saya dan anak tak mampu bahagiakan awak. Tapi awak berbahagialah dengan cara yang halal dan berhentilah meny3ksa hidup saya, tolong datang c0urt lepaskan saya dengan elok.

Awak mintak saya dengan family saya cara elok, so lepaskan saya dengan cara elok. Dear H, Thanks for everything you’ve done to me and my b4by! Now I am husbandless and my b4by is fatherless. May Allah give you the best rewards for what you’ve done!Anak saya tak sempat kenal ayah dia sebab awak. TQ taw

Nak mintak pendapat, if korang kat tempat saya ape korang akan buat? Ikhlas saya cakap saya dah sangat pen4t dengan drama ni. Suami duk menyed4p kat sana dan saya dig4ntung tak bertali membesarkan anak yang baru lahir sorang-sorang.

Btw, just fyi, anak saya keluar sebijik muka suami saya. Doakan saya terus kuat n dipermudahkan urusan.saya dah pen4t.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page.

Sumber :  Menujukebenaran

Leave a Comment