[VIDEO] Simp4ti Teng0k Peniaga Letak Bar4ng Ju4lan Atas Riba, W4nita Ini Hadi4hkan Meja

Foto: T4ngkap layar video

Walaupun tidak mempunyai meja untuk meletakkan barangan ju4lan, perkara tersebut sama sekali tidak memat4hkan semangat pemuda ini untuk mencari rezeki yang halal.

Beli meja buat peniaga

Foto: T4ngkap layar video

Tersentvh dengan nasib peniaga ini, pemilik video TikT0k dikenali sebagai Wawa membel1 sebuah meja kecil yang boleh digunakan oleh lelaki berkenaan bagi meletakkan barangan ju4lannya. Difahamkan, lelaki tersebut sebelum ini berniaga di hadapan sebuah stesen minyak namun, meja dan kerusi yang digunakan selama ini telah h1lang. Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan sama ada ia telah dicur1 atau pun dibu4ng oleh individu lain.

Hari ini kami dekati abang ni yang berniaga bawah teduhan pokok ja. Lepas tu dia duduk niaga depan restoran tapi kena hal4u dan akhir sekali ambil keputusan untuk duduk bawah pokok ni dekat tepi parkir moto sambil jinjing ju4lan dia tu.

Tapi bila lenguh tangan dia letak dekat paha sekejap sambil jengket kaki dia. Nampak pen4t sebab terket4r-ket4r kaki dia tadi.

Meja yang diberikan secara t1dak langsung dapat digunakan oleh peniaga ini dan dia tidak perlu lagi bersus4h-pay4h untuk menjinjing barangan ju4lannya. Lelaki ini pada masa yang sama, berulang kali mengucapkan ribuan terima kasih kepada wanita ini.

Mulutnya t4k henti ucap terima kasih, sus4h-sus4h je. Lepastu kami pun gerak masa kat jalan besar tu nampak dia bangun berdiri dan lambai lagi dekat kami.

Difahamkan, lelaki ini berniaga di parkir motosikal pusat membel1-belah KipMall, Kota Warisan, Sepang. Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen turut terh4ru dengan pemberian wanita ini dan pada masa yang sama turut mendoakan supaya lelaki berkenaan tidak berputvs asa dan terus dimurahkan rezeki. InsyaAllah.

Video penuh:

@kakwaaaaa

Lokasi : Parking motor KIPMALL Kota Warisan Sepang 🥺 ##fypシ ##istiqomah ##hijrah ##tiktokmalaysia ##tiktokindonesia ##alhamdulillah #

♬ bunyi asal – @aedyfb83

Semoga terus dimurahkan rezeki

Sumber: Wawa

Sumber : ohbulan.com

Leave a Comment