Apa yang terhibur sangat tu? Ibu merem4ng b4yi bersungguh gel4k walau tak diagah – “Namp4k wanita tua, jang4n biar lama-lama ya”

BAY1 atau anak kecil dikatakan mampu melihat m4khluk yang tidak dapat ditembvs dengan pandangan mata kasar manusia dewasa.

Sebagaimana perkongsian seorang wanita ini di TikT0k, dia memuat naik video memaparkan gel4gat anak kecilnya yang galak ketaw4 seperti sedang diagah.

Apa yang sangat 4neh, anak kecilnya itu memandang tepat ke arah pintu bilik tidur sambil ketawa, sedangkan hak1katnya di sudut tersebut tiada sesiapa, yang ada hanyalah telekung yang terg4ntung.

“Ada sesiapa boleh n4mpak tak dia tengok siapa? Macam ada s0meone agah dia. Ibu dah ser1au ni dik,” tulisnya pada perkongsian tersebut.

Sehingga kini video berkenaan meraih lebih 301,000 jumlah tontonan dan lebih menyer4mkan, ada sebilangan netizen mend4kwa anak kecil wanita tersebut diagah oleh seorang ‘wan1ta tua’.

“Saya nampak 0rang tua wanita sedang agah. J4ngan biar lama-lama ya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Orang tua d0k agah budak tu. Minta pagar rumah empat penjuru, baca selawat tiga kali, ayat tiga Qul dan ayat Kursi,” demikian antara komen netizen pada perkongsian tersebut.

Menurut Shaziefa Muhammad, ins1den tersebut dirakam pada minggu lalu ketika dia baru selesai menuk4r lampin pakai bu4ng anak kecilnya yang berusia setahun dua bulan.

“Ketika itu lebih kurang pukul 12.30 malam. Selepas selesai tukar lamp1n anak, saya nak tidurkannya semula. Masa itu dia pusing-pusing dan tiba-tiba galak ketawa.

“Dia seakan-akan fokus dekat pintu. Timbul rasa pel1k sebab memang tiada siapa di luar. Saya cepat-cepat ambil telefon dan rak4m sekejap, tujuannya nak simpan untuk rujvkan kepada orang yang arif pasal ni… t4kut-t4kut ada yang tak kena.

bayi ketawa 1

Bay1 Shaziefa yang berusia setahun dua bulan ketawa sambil melihat sudut pintu bilik seolah-olah diagah ‘seseorang’.

“Suami dekat luar pula ingat saya gelet3k b4by padahal saya tak gel3tek pun. Lepas rakam beberapa saat, terus saya ambil bay1 dan bawa keluar dari bilik sebab saya pun rasa la1n macam,” ujarnya.

Menurut wanita berusia 32 tahun ini, selepas ins1den ‘4neh’ tersebut, anak keduanya itu mer3ngek sepanjang malam dan suk4r untuk melelapkan mata.

“Sampai subuh barulah dia reda mer3ngek dan tidur. Dengan saya sekali tak tidur malam tu. Ketika itu lidahnya luk4 sikit… saya tak pasti dia mer3ngek sebab tu atau kerana ins1den ‘4neh’ malam tu.

“Ibu mentua saya ada rujvk kepada seorang ustazah dan dia cadangkan supaya jangan lup4 baca doa serta ayat-ayat Al-Quran serta pasangkan sentiasa bacaan Al-Quran di rumah.

“Jujurnya bila baca komen netizen, saya pun rasa ser4m sejuk sampailah sekarang. Itulah tujuan saya rekod, sebab nak minta pandangan mereka yang arif. Tapi ada kec4m kononnya saya tak cepat-cepat alihkan b4by dari situ.

“Sebenarnya saya rek0d kejap saja untuk tujuan rujvkan kepada pihak yang arif. Selepas ini memang saya dan suami bercadang untuk berub4t cara perub4tan Islam. Buat masa sekarang kami pasang bacaan Al-Quran sepanjang hari,” ujarnya yang menetap di Rawang, Selangor.

komen bayi ketawa

Antara beberapa k0men netizen yang mend4kwa melihat ‘wan1ta tua’ pada sudut di pintu bilik Shaziefa.

Dalam pada itu, ibu kepada dua anak ini berkata dia sangat terh4ru kerana menerima k0men p0sit1f yang berkongsi tip, doa dan petua untuk mengelakkan kejadian sama berulang.

“Ramai sangat yang share macam-macam… saya terh4ru dan ucapkan terima kasih banyak-banyak. Mungkin ada yang t4k percaya benda-benda seperti ini, tapi j4ngan ambil mudah.

“Sekarang mungkin tak terken4 pada bat4ng hidung sendiri. Buat mereka yang ada anak kecil, ambil iktibar dan peringatan. Jangan biar anak sorang-sorang, el4kkan keluar waktu senj4 dan jang4n lupa baca ayat suci Al-Quran,” katanya lagi.

Sumber : mStar

Leave a Comment