T4kut dan menjengk3lkan! ‘N0mb0r telef0n tipu’ selamatkan 2 gadis dig4nggu lelaki t4k dikenali di taman awam

TIADA ungkapan dapat digambarkan oleh dua gadis ini apabila mend4kwa dig4nggu oleh individu tidak dikenali ketika berada di sebuah taman awam.

Rakaman sp0ntan yang dik0ngsi di media s0sial memaparkan dua lelaki mendek4ti mereka yang ketika itu sedang membuat reviu makanan di taman rekreasi tersebut.

Video itu setakat ini meraih sebanyak 2.3 juta tontonan di TikT0k dengan ribuan k0men netizen.

Bercerita kepada mStar, Nur Khaizatul Izlynn Ruslan, 20, berkata, kejadian berlaku sewaktu dia dan rakannya, Nur Shafiah Shahirah Mohd Shahar, 19, mahu membuat revieu makanan di Taman Rekreasi Ayer Panas, Sungai B0nus, Setapak.

Tanpa disangka-sangka mereka didatangi dua lelaki tidak dikenali dan kelihatan men4kutkan, dalam kejadian sekitar jam 6 petang itu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Kawan saya nak buat reviu makanan, tempat tu cantik. Selepas habis buat reviu, ada se0rang lelaki naik motosikal dengan se0rang budak kecil datang ke tempat kami.

“Dia datang dekat dan minta n0mb0r telef0n, tapi kami tak bagi pun. Lepas t4k dapat dia pun beredar dari situ… saya pun bukalah kamera telefon untuk rak4m diri sendiri.

IMG_8034

Mereka berdua membuat reviu di taman kerana persekitaran yang cantik.

“Tiba-tiba lelaki tadi tu datang semula dan kali ni dia bawa sekali se0rang kawan. Dia park m0tosikal dan berdiri di sebelah kami, kemudian minta lagi n0mb0r telef0n kami tanpa henti.

“Saya minta dia supaya jangan kac4u kami, tapi dia pergi duduk pula dekat sebelah kawan saya,” katanya yang menetap di Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur.

Mesra disapa Elynn, dia berkata, lelaki tersebut nampak lebih mencur1gakan apabila terus mem4ksa rakannya untuk memberi n0mb0r telef0n dengan meletakkan telef0n bimbitnya di hadapan gad1s tersebut.

“Dia tetap tak putvs asa walaupun kami t4k layan… ada satu masa tu dia siap letak telef0n depan kawan saya untuk taip sendiri. Sebab dah tak tahu nak buat apa, kawan saya bagi n0mb0r telef0n b0yfriend dia dengan harapan lelaki itu cepat-cepat beredar,” katanya.

Bagaimanapun, kedua-dua gad1s ini cem4s apabila s1tu4si selepas itu berlaku tidak seperti diharapkan yang mana dua lelaki tersebut tetap t1dak berganjak walau sudah diberi apa yang diminta.

“Mereka tak balik pun, malah menelef0n n0mb0r yang kawan saya bagi sebab nak pastikan nomb0r tu betul ke tidak. Nasib baiklah masa dia call, b0yfriend kawan saya tak angkat.

“Waktu tu dah cu4k jugalah, tapi kawan saya c0ver cakap yang telefon dia dah hab1s bateri sebab tak nak kant0i. Selepas itu barulah mereka beredar dan kami rasa selamat nak kemas untuk pulang ke rumah,” katanya.

Bagaimanapun, rasa selamat itu hanyalah sementara kerana ketika berjalan keluar, mereka sekali lagi tern4mpak dua lelaki terbab1t sedang duduk di kawasan pintu pagar keluar dari taman itu.

B1mbang berlaku perkara t4k diingini, mereka berdua terp4ksa mencari laluan lain dan akhirnya lalu di kawasan berumput untuk keluar.

“Bila kami dah sampai dekat tempat parking motor saya nampak mereka macam nak masuk dalam taman itu semula. Ketika kami dah nak ger4k balik saya ingatkan dah hab1slah semua ini, rupa-rupanya mereka keluar pula dari pagar taman.

“Nampak gaya macam nak kej4r kami tapi mungkin terh4lang sebab dia t4k pakai helmet,” ujarnya yang berasal dari Kuala Lumpur.

Menurut anak sulung daripada tiga beradik itu, ini merupakan pengalaman pertama dalam hidupnya dig4nggu individu tidak dikenali ketika berada di tempat awam.

Sebaik pulang, keluarganya menas1hatkan agar Elynn membuat lap0ran p0lis untuk keselamatan dirinya sendiri dan juga mereka sekeluarga.

“Saya rasa lega sangat bila dapat melar1kan diri daripada dua lelaki tu, sebab r1sau kalau dia buat apa-apa pada kami.

“Kali pertama saya kena kac4u macam ni. Rasa t4kut jugalah walaupun waktu itu ada ramai orang di sekeliling, mereka mungk1n tak rasa cur1ga tengok lelaki tu.

fsfsf

Elynn (kiri) telah membuat lap0ran p0lis untuk mel1ndungi diri dan keluarganya.

“Saya dah pun buat c0ver rep0rt untuk keselamatan saya sendiri dan juga famili.

“Saya harap wanita di lu4r sana lebih berhati-hati bila berada di luar dan sentiasa menjaga diri. Kita t4k tahu niat dan hat1 seseorang itu macam mana, lebih baik berjaga-jaga,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment