Lelaki Ini Tanam P0k0k Pisang Di Tengah Jalan Gara-gara Ger4m Jalan Berlub4ng

Mas4lah jalan berlub4ng bukan hanya sering terjadi di negara yang sedang membangun seperti di negara kita, namun ianya juga menjadi mas4lah besar di luar negara. Seperti yang terjadi di sebuah jalan di Florida, Amerika Syarikat ini sehinggakan seorang lelaki memutvskan untuk menan4m pokok pisang di tengah jalan gara-gara beng4ng dengan keadaan jalan yang r0sak.

Menurut New York Post, lelaki yang dikenali sebagai Bryan Raymond itu merupakan pemilik sebuah perniagaan berhampiran jalan yang berlub4ng tersebut dan keadaan jalan berkenaan dikatakan agak mengg4nggu b1snesnya.

Sumber: WINK News via New York Post

Sebelum datangnya idea untuk tanam pok0k dalam jalan yang berlub4ng tu, Bryan sebenarnya dah cuba baiki jalan tu dengan mengisi lub4ng dengan s1men namun lama-kelamaan, ianya kembali r0sak.

Mungkin ada yang tertanya-tanya, kenapa pihak berwajib tak datang baiki pun jalan berlub4ng ni. Rupa-rupanya, disebabkan jalan tu merupakan jalan persendirian, jadi kerja-kerja memba1ki jalan berkenaan berada di bawah tanggungjawab pem1lik perniagaan di sekitar kawasan tu.

Jadi, Bryan rasa tanam pok0k pisang adalah cara yang paling mudah untuk memberi am4ran kepada pemandu kereta dan penunggang motosikal agar memperlahankan kenderaan ketika melalui jalan tu.

Sumber: NBC

Pemilik perniagaan yang lain di kawasan tu juga tak ada mas4lah dengan cara yang digunakan oleh Bryan ni sebab mereka kata kaedah ini adalah lebih baik daripada kereta mereka r0sak ak1bat tayar termasuk dalam lub4ng.

Genius jugak idea ni walaupun mesti orang yang first time datang kat tempat tu terkejvt habis tiba-tiba je ada pok0k kat tengah jalan.

Sumber: New York Post, NBC

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment