“T4k turun kaki langsung!” – [VIDE0] Dari L4mpu Merah Ke Hijau, 4ksi Lelaki Atas Basikal Bu4t Ramai Kagum

Sejak Per1ntah Kawalan Berkurung (PKP) berku4tkuasa, sukan perseorangan seperti berj0ging dan berbasikal dibenarkan mengikut Pr0sedur 0perasi Standard (S0P). Ramai juga rakyat yang menjadikan sukan berbasikal ini sebagai h0bi.

Kalau k0rang perasan, setiap kali kita lalu dekat jalan raya pasti kita akan bersel1sih dengan g3ng-g3ng berbasikal kan. Sama dengan kisah kalini, dalam perk0ngsian @meksue_suria_, dia telah memuat naik vide0 di ak4un Tikt0knya yang menunjukkan seorang lelaki yang sedang menunggang basikal menunggu lampu 1syarat.

@meksue_suria_

Reply to @milo_tabur99 start lampu merah smpai lampu hijau mmg mcm tu je dia. kita pun ehh ehh ehhh😂 ##fypシ ##membermereng ##kamisempoi ##ikhlasberkawan

♬ I’m Legit – Nicki Minaj

“Dasy4tnya”

Tapi apa yang buat pemilik akaun Tikt0k ini, Mek Sue untuk merak4m pemuda tersebut adalah gaya dia menunggang basikalnya. Korang teng0klah! Lelaki terbabit tidak jejakkan kakinya dari basikal start lampu merah sampai lampu hijau. Macam mana dia 1mbangkan?

Menurut Mek Sue lagi, selepas lampu isyarat bertukar hijau, pemuda yang lengkap dengan pakaian berbasikalnya terus pecvt mengalahkan motosikal yang berada di sebelahnya. Mesti dah biasa berbasikal kan.

“Peminat sukan berbasikal mesti tahu”

Bagi yang tidak tahu, aksi 1mbangan yang dilakukan lelaki itu adalah 1mbangan track stand yang biasa dilakukan oleh penunggang basikal. Kebiasaannya aks1 ini dilakukan oleh penunggang basikal semasa dalam tempoh yang singkat contohnya masa tunggu lampu isyarat.

Video ini telah mendapat lebih daripada setengah jut4 tontonan di Tikt0k sehingga kini. Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen kagum dengan aksi lelaki terbabit dan ada juga yang sempat mel4wak.

Sumber: Tiktok

Menurut Mek Sue, dia sangat kagum dengan aks1 lelaki itu kerana dia tak pernah melihatnya. Dia juga meminta maaf sebab video itu terlalu pendek dan t4k sempat nak rak4m buat part 3.

Min yang dah lama main basikal pun tak tahu macam mana nak buat track stand sampai sekarang.

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment