[VIDEO] Anak Tanya Kenapa Simpan RM20 Belakang Ph0ne, Jawapan Ayah Memang ‘0ut 0f The B0x’

Ayah-ayah kita mesti pakai casing telef0n yang jenis lipat tu kan. Tapi korang perasan tak mesti ada sejumlah duit yang dia orang simpan belakang ph0ne tu. Korang pernah tanya tak kenapa dia simpan du1t belakang telefon?

Dalam perkongsian @arifnadz, dia telah memuat naik satu video di ak4un Tikt0k miliknya di mana dia telah bertanya pada ayahnya kenapa dia simpan du1t belakang telefon.

@arifnadz

Kisah sedih malam ##sadstory

♬ as the world caves in by matt maltese – anaya

“Jawapan paling win abad ni!”

Ketika Arif sedang lep4k dengan ayahnya di ruang tamu rumahnya, dia ternampak du1t kertas yang berjumlah RM20 di belakang telefon bimbit ayahnya sambil terbaring atas sofa.

Disebabkan rasa ingin tahu, Arif bertanya kepada ayahnya kenapa simpan du1t RM20 belakang ph0ne tu. Jawapan ayah dia memang win! Ayahnya berkata, kalau dia kena cul1k, RM20 tu boleh jadi penyelamat untuk pulang ke rumah naik Grab.

“Tak terfikir pun jawapan tu”

Kata ayahnya lagi, kalau dia dicul1k jauh dari rumahnya, dia akan jalan kaki pulang atau t1dur dekat mana-mana masjid yang berhampiran. Jawapan sed1h yang dil0ntarkan ayahnya itu telah mendapat banyak perhatian di Tikt0k.

Video pendek yang dimuat naiknya semalam telah mendapat lebih daripada setengah juta tontonan di Tikt0k. Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen sangat terkejvt dengan jawapan ayahnya. Mereka juga berpendapat bahawa ayahnya berpandangan jauh.

Sumber: Tiktok

Ada juga yang tegur cara ayahnya melihat telef0n dengan dekat dan br1ghtness terlalu terang.

Apa-apa pun min doakan supaya ayah dia sihat dan dilindungi oleh Allah S.W.T.

Sumber :  Lobak Merah

Leave a Comment