“Bilik penuh s4mpah jadi lawa!” – Vide0 Make0ver Bilik G4dis Ini Terima Lebih 15 Jut4 T0nt0nan!

Baik lelaki ataupun perempuan, past1nya ada diantara kita yang t1dak suka untuk mengemas bilik dan kadang-kala, disebabkan terlalu sibuk dan sebagainya bilik hanya dikemas pada hujung minggu.

Namun, ada juga sesetengah yang t1dak k1sah sekiranya bilik mereka bersep4h dan berbau h4pak sehinggakan sesiapa yang memasuki bilik tersebut boleh pen1ng mahupun ‘ses4t’ kerana terlalu bersep4h.

Begitulah yang kelihatan di sebuah vide0 dari negara jiran yang tul4r di apl1kas1 TikT0k baru-baru ini sehingga mendapat lebih dari 15 jut4 tontonan dan hampir setengah jut4 like yang telah dik0ngsikan oleh Asep Syaeful (@asepsy1) ini.

Sumber: TikTok

“Gaya perumahan”

Video yang dik0ngsikan ini walaubagaimanapun tidak mempunyai apa-apa penjelasan lanjut selain turut menutup ruangan k0men. Hanya ada satu ayat ringkas menjelaskan apa yang sedang berlaku iaitu “Gaya Perumahan”.

Menurut video tersebut, kelihatan se0rang gadis sedang berkemas sebuah bilik yang sarat dengan s4mpah, hanya terdapat sebuah katil kayu dan kelihatan tidak terurus tersebut untuk di berikan ‘nafas’ baharu. Jika sekali tengok, pasti ramai yang menyangka bahawa bilik tersebut terdapat dalam sebuah ‘rumah t1nggal’.

Sumber: TikTok

Apa yang mengagumkan, make0ver tersebut hanya dilakukan 0leh gad1s tersebut se0rang diri tanpa dibantu 0rang lain.

Dimulakan dengan mencabut perhiasan di dinding, gad1s tersebut kemudiannya kelihatan mengeluarkan kesemua barangan yang ada di dalam bilik tersebut seperti rak yang pada awalnya tidak kelihatan, katil dan seterusnya membersihkan segala samp4h sarap di bilik tersebut.

Macam bilik hotel!

@asepsy1

##gayarumahan

♬ suara asli – Asep Syaeful

Setelah kesemua samp4h disapu dan dibu4ng, gadis tersebut kelihatan memulakan pr0jek make0ver bilik tersebut dengan meletakkan karpet sebelum memasang perhiasan dinding dan langsir.

Dia kemudiannya memasukkan semula rak yang dipercayai almari baju yang lama dan katil kayu yang kemudiannya diletakkan tilam dan dipasangkan cadar bewarna merah jambu.

Sumber: TikTok

Apa yang menarik perhatian ramai, walaupun tidak menggunakan banyak perab0t, hasil make0ver tersebut nampak ‘mewah’ dan keadaan biliknya jadi sangat cantik seakan-akan dibuat dalam masa yang panjang.

Disebabkan ruangan k0men ditutup, mal4ngnya kita tak dapat nak tengok reaksi orang ramai terhadap hasil makeover tersebut.

Apa-apa pun, memang cantik bilik tu lepas dikemas dan di make0ver! Boleh dit1ru ni idea dia.

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment