Bakal pengantin seb4k ibu suap nasi buat kali terakhir ketika pakai inai, tapi t4k b0leh kesat air mata – “Lepas ni dah t4k b0leh manja macam ni”

“BARU suap nasi dah menang1s,” itulah kata-kata seorang ibu apabila melihat anak perempuannya menang1s apabila disu4p dengan makanan.

Video yang dimuat naik sendiri oleh anaknya itu menunjukkan bagaimana dia t1dak dapat men4han seb4k apabila ibunya sanggup menyuapkan makanan ketika dia sedang memakai inai menjelang hari pernikahannya.

Perkongsian tersebut setakat ini meraih hampir 40,000 tontonan di aplikasi TikT0k.

Bercerita lebih lanjut kepada mStar, Aziliwani binti Abd Rahman, 30, berkata, dia sememangnya tidak dapat menahan a1r mata apabila ibunya menyuapkan nasi ke mulutnya sehari sebelum majlis perkahwinannya yang diadakan di kampungnya di Kelantan.

Ibunya, Zakira Aliya, 48, menawarkan diri untuk menyuap nasi kepada anak sulungnya itu sebelum dia bergel4r sebagai seorang isteri pada 10 September lalu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Waktu tu semua tengah makan malam tapi saya je belum sebab pakai inai. Memang t4k sempat nak makan dari petang, jadi mak tawarkan diri nak suapkan nasi sebab kes1an tengok saya berl4par.

“Lepas tu saya pun suruhlah adik perempuan rakam untuk disimpan sebagai kenangan. Lagipun masa tu saya dah lama t4k balik kampung dekat setahun lebih, bila ibu suap tu rasa sed1h sangat… saya fikir lepas jadi isteri dah tak dapat rasa kasih sayang macam ni lagi.

IMG_8458

Izzah (dua,kanan) mendirikan rumah tangga pada 10 September lalu.

“Rasa sed1h dan terharu sebab ibu sanggup suap walaupun dia sendiri belum makan. Masa itu abah, nenek, mak saudara dan adik-adik semua tengok saya menang1s.

“Adik yang tengah rak4m tu asyik sak4t saya padahal dia yang mula menang1s dulu dan lepas tu semua di situ turut menang1s sambil ketawa,” katanya yang menetap di Wangsa Maju, Kuala Lumpur.

Mesra disapa Azie, dia tidak dapat menahan seb4k apabila ibunya berkata ini merupakan kali terakhir dia dapat bermanja sebagai seorang anak sebelum menjalani hidup sendiri bersama suami.

“Waktu ibu nak suap tu dia cakap saya ni dah nak jadi isteri orang dan akan tinggalkan dia. Kata-kata itu yang buat hati saya rasa sangat tersentvh.

“Bila tengok semua menang1s, ibu cakaplah ‘baru suap nasi dah menang1s, tak boleh nak suaplah kalau macam ni.

IMG_8461

Izzah (duduk, kanan) merupakan anak sulung daripada lapan beradik.

“Itulah yang ibu asyik ulang cakap. Sebenarnya dia tak bagi adik saya rakam video tetapi akhirnya, ibu pun turut sama menang1s.

“Saya memang manja dan rapat dengan ibu dari dulu lagi, sebab saya anak sulung. Suami gel4k je bila tengok video tu dan berjanji dia akan jaga saya elok-elok macam mana ibu jaga saya,” katanya yang bekerja sebagai seorang jurujual pasaraya di Wangsa Maju, Kuala Lumpur.

Menurut anak jati Kelantan ini, ibunya merupakan seorang yang gar4ng tetapi suk4r untuk menunjukkan kemar4hannya pada orang lain.

Namun Azie terhibur melihat gel4gat ibunya apabila diusik oleh mereka lapan beradik.

“Ibu ni pula seorang yang g4rang tapi dalam masa sama sp0rting dan penyayang. Dia tak pernah bandingkan anak-anaknya, tegas pun bertempat tapi sus4h nak tengok dia m4rah.

“Dia sentiasa tenang je layan keren4h anak, saya selalu suka menyakat ibu sehingga m4rah. Kami adik beradik terhibur melihat reaksi ibu apabila dius1k, sebab kalau tengah m4rah pun nampak macam tengah ketawa.

“Perkara yang paling akan dirindui ialah masakan, bebel4n dan tel4tah ibu. Peng0rbanan ibu melahirkan dan membesarkan kami memang tidak dapat saya lupakan.

“Saya dah berjanji dengan ibu untuk selalu beri yang terbaik untuk dia,” ujarnya.

Azie turut berharap agar mereka yang masih mempunyai ibu bapa untuk menghargai mereka.

Dia juga berpesan untuk merakam segala detik indah bersama ibu bapa supaya ia dapat dijadikan sebagai kenangan apabila mereka sudah t1ada.

“Saya harap yang mana masih ada ibu dan ayah hargailah masa bersama mereka kerana kasih sayang mereka t1ada nilai tandingnya.

IMG_8465

Izzah berjanji untuk membahagiakan ibunya selagi dia masih berny4wa.

“Saya selalu pesan dekat ibu yang selagi saya dan adik beradik masih ada, selagi itulah kami akan selalu bahagiakan dia.

“Kalau boleh rakamlah m0men penting bersama mereka sebab itulah kenangan terindah dalam hidup dan layanlah ibu bapa kita sebaik mungkin,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment