Dicul1k 14 Tahun Lalu, Anak Jumpa Semula Dengan Ibu Lepas DM Di Faceb00k

Selaras dengan peredaran arus semasa, nyata media s0sial yang kian meluas digunakan masa kini t4k dapat dinafikan dapat menggembirakan hati seorang insan yang menunggu kepulangan ahli keluarga tersayang.

Seperti kejadian berlaku baru-baru ini, seorang remaja perempuan berasal daripada Florida, Amerika Syarikat, yang dicul1k kira-kira 14 tahun lalu bertemu semula dengan ibunya selepas mereka berhubung menerusi Facebo0k.

Remaja berkenaan bernama Jacqueline Hernandez, kini berusia 19 tahun telah menghantar d1rect message (DM) kepada ibunya Angelica Vences-Salgado pada awal bulan ini dan memberitahu bahawa dia sekarang menetap di Mexic0.

Sumber: NDTV

Anak nak berjumpa

Berdasarkan siaran akhbar dilakukan oleh Jabatan P0lis Clermont (CPD), pada 2 September 2021 itu, ibu remaja berkenaan memaklumkan pada CPD bahawa dia dihubungi oleh seorang gad1s yang meng4ku sebagai anak perempuannya yang telah lama h1lang dulu lap0r NDTV.

Wanita tersebut turut mended4hkan, bahawa gad1s itu memintanya untuk berjumpa dia di pintu masuk ke Amerika Syarikat di Laredo, Texas pada 10 September 2021.

Susulan dari lap0ran itu, pasukan p0lis di Florida dan Texas serta peny1asat dari Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dah susun rancangan untuk mengendalikan pertemuan dan menges4hkan ident1ti Hernandez.

Selepas s1as4tan dijalankan, pegawai menges4hkan bahawa d0kumen yang disediakan oleh pelbagai agens1 terlibat telah menoktahkan bahawa remaja tersebut ialah anak perempuan Vences-Salgado yang telah lama h1lang.

Berita s0al pencul1kan Hernandez ini telah dilap0rkan pada 22 Disember 2007, dan ketika itu dia berusia enam tahun.

Dia juga dikatakan telah dicul1k dari rumahnya di Clermont, Florida, oleh ayahnya sendiri Pablo Hernandez.

Mereka telah bertemu semula di sempadan Amerika Syarikat-Mexico pada Isnin, buat pertama kali setelah mereka terp1sah.

Betapa hebatnya kuasa media so0ial zaman sekarang ni.

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment