Suami b0dyguard angkat mesin basuh macam k0tak k0s0ng, tapi isteri tetap risau! Paling ‘kesi4n’ t4k sedar angkat hadiah sendiri bernilai RM6,000

NAMPAK macam k0tak kosong je!

Begitulah gambaran netizen menerusi vide0 di aplikasi Tikt0k terhadap seorang suami yang mengangkat sebuah mesin basuh sambil menaiki tangga dari tingkat bawah kediaman ke tingkat atas.

Isteri kepada lelaki yang ‘gagah’ itu, Nur Hanim Mohd Razali berkata, rakaman dibuat sewaktu dia dan suami menerima mesin basuh baharu yang dibel1 secara dalam talian di kediaman mereka berkonsepkan rumah bandar (t0wnhouse) tiga tingkat di Skudai, Johor.

Wanita berusia 30 tahun itu memberitahu, dua pekerja penghantaran hanya membawa mesin basuh tersebut ke rumah mereka di aras satu.

“Rumah saya ni t0wnhouse, jadi aras bawah ada rumah orang lain. Dua pekerja hantar ke rumah kami di aras satu.

“Kalau nak angkat ke bilik laundry di aras dua, ada c4j perkh1dmatan. Jadi suami kata tak apa, dia angkat sendiri dari aras satu ke aras dua,” katanya kepada mStar.

Lebih mesra disapa Hanim, dia tidak menyangka suaminya yang juga berusia 30 tahun dapat mengangkat mesin basuh dengan 10 kilogram (kg) ber4t basuhan itu seorang diri.

“Barang sampai baru kami tahu ada ekstra c4j hampir RM100 untuk dibawa ke tingkat atas. Suami yang kaki gim dah biasa angkat berat, jadi dia buatlah.

“Nampak berat sebab dua pekerja angkat berdua dari lori. Saya ada offer untuk tolong, tapi suami kata dia okay untuk angkat sendiri,” ujarnya yang berasal dari Kuala Lumpur.

suami mesin basuh 4

Hanim (kanan) bersama suami dan anak.

Ibu kepada seorang cahaya mata lelaki berusia setahun dan 10 bulan itu meng4kui b1mbang dengan keadaan suaminya memandangkan mesin basuh itu bukannya ringan.

“Risau juga kalau suami tergolek ke belakang masa bawa naik mesin basuh tu. Dengan ada tempat gantung beg antara tangga, dia redah je macam tak ada apa-apa.

“Lepas suami dah letak mesin basuh kat bilik laundry, saya tanya ada sak1t tak? Risau kalau sak1t belakang. Suami kata ‘okay je, abang kuat’,” tambahnya.

Menurut Hanim, suaminya yang berkh1dmat sebagai pengawal per1badi mula aktif bersenam di gim pada tahun ini untuk membina badan yang sebelum ini kurus.

suami mesin basuh 5

Kejvtan hadiah sempena hari ulang tahun suami ke-30.

“Dulu suami kurus, berat dia 56kg. Tapi kerjanya sebagai b0dyguard kena badan nampak lebih fit, itu yang dia masuk gim dan sekarang berat dia 87kg,” ujarnya.

Disebabkan minat membina badan, suri rumah itu membuat kejvtan dengan menghadiahkan set kelengkapan senaman angkat berat baru-baru ini sempena hari ulang tahun suaminya.

Birthday suami sebenarnya pada 29 Oktober, tapi saya buat kejvtan awal dengan hadiah kira-kira 10 jenis peralatan yang dibel1 secara online dan beras1ngan.

“Sebelum ini suami begitu sibuk dengan kerja, hanya ada masa lapang ke gim selepas tengah malam. Lepas bersenam kira-kira sejam, sekitar pukul 1 pagi baru balik. Sekarang ni dah boleh gim di rumah,” katanya sambil menambah k0s keseluruhan s3t tersebut berjumlah kira-kira RM6,000.

suami mesin basuh 6

Suami Hanim bersenam di rumah.

Hanim berkata, suaminya yang menjadikan ahli bina badan terkenal dari United Kingd0m, Sime0n Panda sebagai idola, membantunya mengangkat kesemua peralatan gim yang dibeli ke tingkat atas rumah.

“Nak buat surpr1se tapi saya minta suami tolong angkat masa barang-barang tu dihantar ke rumah. Saya kata itu barang-barang saya punya, 0rder 0nline.

“Kejvtan tetap menjadi bila suami nampak kotak ada tulis dumbbell, tapi dia tertanya-tanya siapa punya sehingga saya beritahu semua tu untuk dia.

“Kejvtan tu nak hargai suami yang bukan saja boleh tolong angkat barang-barang berat di rumah, tapi dia juga rajin tolong buat kerja-kerja rumah, jaga anak. Memasak pun suami boleh, lagi pandai daripada saya… paling sedap masakan suami adalah ayam masak merah,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment