“Mal4ng berbau namanya” – [VIDEO] Piping Tersumbat, Tukang Paip Pasr4h ‘Mandi’ Sis4 Kumb4han

Pada zaman sekarang ni, istilah untuk memilih kerja ni dah t4k relevan sebab kita tetap perlu bekerja untuk meneruskan hidup lebih-lebih lagi dalam mus1m p4ndem1k kini.

Namun dah pasti, setiap pekerjaan tu ada risik0nya tersendiri dan seperti apa yang dilalui oleh lelaki ini apabila terp4ksa berdepan ‘risik0’ yang tak diingini.

Piping tersumbat

Terbaru sebuah video mengenai ‘risik0’ sebuah pekerjaan oleh beberapa orang pemuda ini menjadi v1ral apabila hasrat untuk membaik paip tersumbat bertukar m1mpi nger1.

Menerusi posting yang dimuat naik oleh @mryoechannell menunjukkan seorang tukang paip ini ingin selenggara paip tersumbat yang terdapat di atas siling sebuah pusat beli belah di Terengganu.

Sumber: TikTok

Sumber: TikTok

Nak turun.. ‘Isi’ terkeluar

Disebabkan tak ada akses untuk naik ke bahagian atas tersebut, lelaki tersebut terp4ksa menaiki pers0nal lift yang dihidupkan dari bawah bagi memer1ksa punca piping tersebut itu.

Betullah langit tak selalunya cerah

Nyata nasib tak menyebelahi pemuda tersebut apabila sewaktu dia mula turun dari kawasan tinggi berkenaan, dia ‘dihujani’ ketulan s1sa kumb4han hasil dari paip tersumb4t berkenaan.

Disebabkan lift tersebut yang bergerak perlahan, dia hanya berdiri p4srah dan tak mampu untuk berbuat apa-apa ketika itu.

Ketika sampai di bawah, mereka semua ketawa dan tukang paip tersebut juga saja menyakat dengan mendekati salah seorang rakannya.

Perkongsian yang dimuat naik kurang dari tempoh 24 jam sewaktu artikel ini ditulis, telah meraih lebih dari 205k views di TikT0k.

@mryoechannell

pepatah kata malang xberbau…tapi kenyataan malang sangat berbauuu gaiss… 🤣🤣🤣 ##CapCut ##mryoechannell ##maintenance ##technicalteam

♬ original sound – mryoechannell

“Murvng member sebulan”

Di ruangan k0men, nyata perkara yang terjadi itu membuatkan rata-rata netizen terhibur bila melihat. Ada yang bergurau mengatakan bahawa lelaki tersebut mesti akan murvng bila teringat kisah ‘trag1s’ menimpanya itu.

Selain itu juga, ada yang seakan memahami perasaan pemuda tersebut ketika itu yang tak mampu berbuat apa-apa sebab memikirkan kesel4matan dirinya lebih utama.

Sumber: TikTok

Sumber: TikTok

Sumber: TikTok

Agak-agak berapa lamalah brader tu teringat benda ni eh. Kalau min seminggu belum tentu hilang mvrung dia.

Sumber :  Lobak Merah

Leave a Comment