Video lihat anj1ng cuba rentas sungai yang deras, 0rang ramai bagi laluan dan jadi ‘benteng’ untuknya supaya tidak h4nyut

Haiwan sebenarnya punya semangat ju4ng yang tinggi. Mereka juga tidak t4kut untuk melakukan sesuatu yang mencabar sehingga kadangkala keberanian mereka melebihi manusia.

Misalnya anj1ng di dalam video ini yang cuba merentas sungai yang kelihatan bah4ya. Kejadian yang berlaku di Lata Medang, Kuala Kubu Bharu itu telah dirakam dan dimuat naik di TikT0k oleh @imhakim0305. Lihat sahaja air yang mengalir deras pastinya boleh mengancam ny4wanya jika di dih4nyutkan.

Namun, semua itu tidak menjadi mas4lah apabila dia tidak peduli dengan bah4ya itu malah terus berusaha untuk meneruskan perjalanannya. Nasibnya baik apabila ada ramai orang di situ yang boleh memb4ntunya setidaknya bagi memastikan dia tidak h4nyut atau lemas.

Tindakan mereka yang ada di situ wajar diberi pujian. Apabila melihat anj1ng itu mereka terus memberi laluan untuknya melintas dahulu. Mereka juga ‘beratur’ seolah-olah menjadi benteng kepada anj1ng berkenaan supaya tidak dih4nyutkan air deras.

Jambatan yang ada di situ telah r0b0h membuatkan mereka terp4ksa melalui air deras. Perlahan-lahan anj1ng itu terus melangkah sehingga akhirnya sampai ke seberang di mana ada seorang lelaki yang sedang menunggu untuk memb4ntunya.

@imhakim0305

tepi sikit 🐕‍🦮 nak lalu😅##waterfall##dog##cutedog##bridge##waterfallhike##waterfallmalaysia##tiktok##tiktokmalaysia##fyp##fypシ##mandimanda😎#

♬ original sound – imhakim

Kepada mereka yang ada di sana dan membantu anj1ng tersebut, terima kasih atas keperihatinan anda!

Sumber : Era Baru

Leave a Comment