Fedtri Yahya tanya ‘Apakah ‘Nasihat Tak B0leh Pakai’, Sekali Altimet Beri Resp0n

Umum mengetahui, pengacara dan penulis lagu, Fedtri Yahya sering kali berk0ngsi rasa serta pers0alan di laman Twitter sebagai salah satu cara untuk berinteraksi bersama para pengikutnya.

Terbaru, Fedtri dilihat ada bertanyakan s0alan secara rawak mengenai nasihat yang ‘tak boleh pakai’.

Apakah ‘nasihat tak b0leh pakai’ yang pernah anda terima?

“Apakah ‘nasihat tak b0leh pakai’ yang pernah anda terima?,” tulis Fedtri.

Entri tersebut menerima reaksi pelbagai yang rata-ratanya berk0ngsi kisah mereka berhubung pers0alan yang diajukan.

Antara yang turut memberikan resp0n terhadap ciapan berkenaan termasuklah rapper p0pular, Altimet.

Ded4h Altimet atau nama sebenarnya, Syed Ahmad Syed Abdul Rahman Alhadad, sewaktu dia masih bergiat aktif di dalam industri seni, dia pernah diberikan cadangan untuk mencipta k0ntr0versinya sendiri bagi menaikkan lagi p0pularitinya.

Kau kena ada k0ntr0versi, ada scand4l. Baru nama naik dlm industri ni. Takkan nak harapkan orang suka lagu je. Kita set up cerita kau pegi kel4b malam, standby ph0t0grapher kat lu4r ambik gambar kau, ok?

“Kau kena ada k0ntr0versi, ada sc4ndal. Baru nama naik dlm industri ni. Takkan nak harapkan orang suka lagu je. Kita set up cerita kau pegi kel4b malam, standby ph0togr4pher kat luar ambik gambar kau, ok.

“Yeaaaaaaaaa n0pe,” jelas Altimet.

Bagaimanapun, Altimet memaklumkan dia telah pun men0lak dan engg4n melakukan kesemua cadangan-cadangan tersebut.

Melihat di ruangan k0men, rata-rata netizen menzahirkan rasa bangga selain turut memuj1 tindakan bintang berkenaan yang dipercayai menolak cadangan tersebut.

“Itu la realitinya industri kita. Sebab tu tak habis habis ada je artis yang buat k0ntr0vesi. Just t0 remain relevant.

“It’s not good to have your name stand out with b4d backgr0unds. Buat kerja kena clean, suci. Baru berkat. Takkan nak tunggu v1ral sebab benda tak elok baru rezeki nak masuk.

“Hahaha terbaik. Hidup dengan maru4h.

“Hebat br0, salute,” antara k0men netizen di laman Instagram.

Dalam perkembangan lain, Altimet kini giat menjalan aktiviti s0s1al khusus bagi meringankan beban mereka yang terkesan sepanjang tempoh pend4m1k C0v1d-19.

Umum Bersara November 2018

PENYANYI Rap Altimet menerusi laman sosial memberitahu pada malam Khamis adalah hari terakhirnya untuk berada di bilik rakaman sebagai seorang penyanyi Rap.

Penyanyi lagu Amb0i ini berkata, tiada lagu baharu yang bakal keluar selain lagu yang sudah dirakamkan dalam simpanannya.

“Hari terakhir aku dekat dalam bilik ni sebagai seorang r4pper. Kalau dengar lagu aku lepas ni, itu bukan rakaman baru, tapi dah lama ada dalam h4rd drive aku.

“Aku tutup ak4un aku tutup buku aku tutup mulut aku mintak diri dulu,” ujarnya.

Sumber: Twitter & Instagram Altimet

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment