Pelajar ini teruja… baru je sampai UK, nyanyian lagu Nazam Berk4sih dapat pujian Syura – “Saya akan terus buat vide0 di sini”

BAKAT nyanyian gadis ini menerima pujian ramai apabila dia mendendangkan lagu berentak etn1k kreatif.

Malahan, c0ver lagu Nazam Berkasih oleh Nur Farah Azmeera Musa, 24, turut menarik perhatian penyanyi asalnya iaitu Syura.

Mesra disapa Farah, dia meng4kui suk4r percaya apabila video nyanyiannya menerima pujian daripada penyanyi itu selepas ia dik0ngsi di Instagram dan TikT0k baru-baru ini.

“Syura n0ticed video nyanyian saya. Saya pun sebenarnya dah lama minat dia. Saya suka dengar lagu tradisi0nal kerana terpeng4ruh dengan emak. Sejak kecil saya ikut dengar sekali.

“Ketika saya mula buat c0ver nyanyian di TikT0k, saya ada 59 followers saja. Tapi ia mula bertambah selepas saya nyanyi lagu Syura.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Selain lagu etn1k kreatif, saya juga minat genre-genre lain. Cuma ramai yang minta saya nyanyi lagu tradis1onal, jadi saya cuba penuhi permintaan mereka. Tak sangka orang ramai suka,” ujarnya kepada mStar.

Menurut gadis dari Kulai, Johor itu, dia aktif menyanyi sejak kecil dan pernah membuat persembahan ketika acara-acara tertentu di sekolah.

farah03

Farah mula menyanyi sejak zaman sekolah lagi.

Tambah Farah, minat itu turut dikembangkan dengan penghasilan vide0 nyanyian yang dik0ngsi di platform seperti Y0uTube, Instagram dan TikT0k pula.

“Saya menyanyi sejak kecil, sejak darjah satu dah pernah buat persembahan di sekolah. Bila dah besar, saya rajin buat video c0ver nyanyian.

“Semuanya atas d0rongan kawan-kawan. Mereka yang bagi idea. Saya bermula di Y0uTube dan Instagram pada tahun lepas sebelum menyertai TikT0k tahun ini.

“Sejujurnya saya tak pernah terfikir untuk jadi penyanyi. Buat masa sekarang, saya menyanyi sekadar hobi saja. Tapi kalau ada peluang, InsyaAllah saya terima,” ujar anak ketiga daripada enam beradik itu.

Mengenai dirinya, Farah baru sahaja tiba di United Kingd0m beberapa hari lalu untuk menyambung pengajian di sebuah universiti dalam bidang K0munikasi Massa.

farah02

Farah merupakan penuntut bidang Komunikasi Massa di UK.

Menurut Farah, dia kini sedang membiasakan diri dengan perubahan masa dan suasana, namun akan meneruskan penghasilan video nyanyian di sana.

“Saya masih lagi terbiasa dengan waktu di Malaysia. Jadi sekarang sedang biasakan diri dengan waktu di sini yang tujuh jam berbeza dengan Malaysia.

“InsyaAllah saya akan teruskan buat video nyanyian di sini. Paling penting, saya nak ucapkan terima kasih kepada yang hargai video nyanyian saya.

“Saya tak pernah menyangka akan dapat jumlah tontonan sebegini. Terima kasih dan teruskan sokong bakat di Malaysia,” ujarnya mengakhiri bicara.

Sumber : mStar

Leave a Comment