Panas tapi puas! Pas4ngan ini habiskan hampir RM2,000 bel1 k0stum P0wer Rangers nak pergi cucvk v4ksin – “M4lu, pakai helmet tak nampak muka”

PELBAGAI k0stum dan pakaian un1k dapat dilihat di media s0sial ketika rakyat Malaysia hadir ke Pusat Pemberian Vaks1n (PP V).

Seperti mana tul4r di laman 0, pasangan ini tampil dengan memakai kostum P0wer Rangers sekali gus membawa orang ramai mengimbau kembali memori sewaktu zaman k4nak-k4nak.

Rakaman video itu dimuat naik oleh seorang wanita dan setakat ini meraih hampir 600,000 tontonan di platform tersebut.

Berk0ngsi cerita dengan mStar, Nurul Jannah Yusof, 25, berkata dia dan suaminya Nor Rahemy Abdul Razak, 33, memakai kostum P0wer Rangers untuk mengambil vaks1n di PP V Hotel Vang0hh Eminent, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Katanya, sebaik tiba di PP V tersebut, ramai yang teruja melihat mereka yang hadir untuk mengambil d0s kedua vaks1n Pf1zer yang dijadualkan pada Rabu jam 11 pagi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Semua ni idea suami saya, dia dah 0rder baju tu pada Ogos lalu dan ambil masa sebulan jugalah nak sampai.

“Sebelum gerak ke PP V tu rasa m4lulah juga, tapi bila dah sampai dah tak rasa apa-apa. Cuma enj0y the moment sebab bila pakai helmet orang t4k nampak muka kita.

Anna dan suaminya menjad perhatian ramai di PP V Hotel Vang0hh Eminent, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

“Lepas keluar je dari kereta terus semua orang pandang dan kemudian rek0d. Bila masuk ke P PV pula, petug4s-petug4s di situ semua ajak kami berdua bergambar,” katanya yang menetap di Permatang Pauh, Pulau Pinang.

Mesra disapa Anna, katanya, suaminya membel1 kostum untuk mereka berdua yang bern1lai hampir RM2,000 itu secara 0nline.

Walaupun k0stum P0wer Rangers itu agak panas ketika dipakai, tetapi dia tidak berdepan dengan sebarang mas4lah atau kesuk4ran sewaktu menyarung pakaian tersebut.

“Kostum tu suami bel1 dari Sh0pee, sebab dia terjumpa ada satu kedai yang menjual baju P0wer Rangers.

IMG_9977

Anna gembira apabila melihat kostum yang dibel1 oleh suaminya.

“Waktu dia tunjuk nak bel1kan baju rangers pink tu, saya rasa macam w0w cantiknya! Memang saya rasa seronok dan tak sabar sangat nak pakai.

“H4rga kostum saya RM800 dan suami punya pula RM1,000. Tak sus4h pun nak pakai kostum tu tapi memang panaslah, lebih-lebih lagi kalau tak duduk dalam tempat yang ada penghawa dingin,” katanya yang bekerja di sebuah kilang di Perai, Pulau Pinang.

Menurut anak sulung daripada dua beradik yang berasal dari Pulau Pinang itu, suaminya merupakan peminat Power Rangers sejak kecil.

Anna berkata Rahemy kini berjaya mengumpul pelbagai barang berkaitan kartun kegemarannya dan menju4l sebahagian daripada k0leksinya kerana ia mempunyai nil4i yang tinggi.

“Suami saya yang sangat minat dengan c0splay ni semua, lebih-lebih lagi P0wer Rangers. Sejak kecil lagi dia suka sangat dengan P0wer Rangers, bila dah besar ni barulah mampu nak bel1 guna duit sendiri.

“Dia mula mengumpul barang-barang berkaitan P0wer Rangers seperti figura, Funk0 Pop, dan helmet rangers sejak tahun 2020.

Kalau ada duit lebih, boleh je bel1 untuk kepuasan diri masing-masing.

“Separuh daripada koleksinya sudah diju4l kepada peminat P0wer Rangers lain sebagai salah satu sumber pendapatan suami,” ujarnya.

Anna berpendapat bahawa tidak salah jika seseorang itu mahu melakukan perkara yang mereka minat untuk kepuasan diri sendiri.

Kerana ia secara tidak langsung dapat menggembirakan hati sendiri dan mungkin juga orang di sekeliling.

“Kepada semua yang mempunyai minat sama seperti saya dan suami, jangan m4lu untuk lakukan apa yang anda minat.

118196238_2588121561518411_1427230325242564464_n

Rahemy merupakan pem1nat Power Rangers sejak waktu kecil lagi.

“Kalau ada duit lebih, boleh je bel1 untuk kepuasan diri masing-masing. Tak salah pun kalau sekali-sekala belanja diri sendiri.

“Kadang-kadang kepuasan diri kita adalah kebahagiaan untuk orang lain teruj4 apabila melihat kami memakai kostum,” katanya.

Sumber : mStar

 

Leave a Comment