Nampak adik ‘0n’ kamera selepas bapa b1sik sesuatu, kakak gelab4h terus p4njat kaunter rest0ran – “Apa-apa libatkan katak, dia gel1”

SIAPA sahaja yang tidak gel1 geleman apabila terlihat kel1bat katak?

Sama ada spes1es puru yang berkul1t menggervtu ataupun betung yang berkulit lic1n, namun ia tetap membuatkan kebanyakan individu khususnya wanita menggelupvr ket4kutan.

Perkongsian seorang wanita di aplikasi TikT0k baru-baru ini mengenai gel4gat lucu kakaknya yang sanggup mem4njat kaunter bay4ran di rest0ran kerana t4kutkan haiwan amf1bia itu benar-benar mencu1t hati netizen.

Sehingga kini video tersebut meraih melebihi 70,000 jumlah tont0nan dengan dibanjiri k0men lucu netizen.

Berk0ngsi cerita dengan mStar, wanita bernama Fazrina Athirah ini berkata, video lucu tersebut dirakamnya ketika dia bersama keluarga sedang menjamu selera di rest0ran milik kakaknya, Nurul Fiziela.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Masa tu kami dekat kedai makan milik kakak saya yang nombor tiga. Tiba-tiba ayah b1sik, dia beritahu ada nampak katak dan minta saya st4ndby pasang kamera untuk rek0d.

“Saya sendiri tak nampak lagi katak tu tapi sebab kami sekeluarga tahu betapa kakak f0bia dengan katak, saya pun terus ‘0n’ kamera. Kakak perasan yang saya tengah rek0d dan dia dah sy4k ada sesuatu.

panjat tembok

Video Nurul Fiziela mem4njat tembok kerana ternampak katak yang dimuat naik di TikT0k sebelum ini meraih 1.9 jut4 jumlah tontonan.

“Sebab tu dia dah tak senang duduk dan menjer1t tanya ‘mana katak?’. Kami gelak-gelak lagilah dia m4rah sebab tak ada siapa beritahu. Suaminya dekat kaunter pun seng1h-seng1h je.

“Sebab terlalu t4kut, dia terus p4njat je kaunter tu tanpa hirau keadaan sekeliling asalkan dapat jauh dari katak tu,” cerita wanita berusia 21 tahun ini.

anak sakat

Anak Nurul Fiziela sendiri gemar menyakat ibunya dengan anak p4tung k4tak.

Menurutnya yang senang disapa Tyra, kakaknya yang berusia 31 tahun itu terlalu f0bia terhadap katak kerana mempunyai sejarah s1lam yang tidak dilupakannya sehingga kini.

“Masa dia kecil, rumah kami di Felda Pal0ng 15 bl4ck out. Dia nak cari getah rambut. Tengah mer4ba-r4ba, tiba-tiba tangannya terpeg4ng benda sejuk dan l1cin. Memang menjerit-jerit la.

“Bertitik tolak dari situlah, dia f0bia dengan katak. Kami sekeluarga dah maklum dah. Anak perempuannya yang berumur empat tahun pun suka sak4t emaknya dengan patung k4tak. Patung pun dia tak boleh, dengar bunyi katak pun tak boleh… apa-apa libatkan katak, dia gel1.

“Kalau nak tahu, ini video keduanya ‘mem4njat’ yang v1ral. Beberapa bulan lepas, video dia p4njat tembok rumah sebab t4kut katak raih 1.9 jut4 views. Lepas ni tak tahulah nak mem4njat apa pula,” katanya sambil ketawa.

famili

Gambar keluarga Tyra sewaktu majlis persandingannya.

Tyra yang juga pengusaha restoran makanan b4rat (western) turut mended4hkan, kakaknya pernah menang4s malah mereka adik beradik juga pernah berg4duh ‘manja’ gara-gara kakaknya mer4juk kerana disakat dengan katak.

“Tak sangka pula video kedua dia mem4njat ni v1ral lagi sekali. Lucu baca k0men-k0men netizen. Ramai juga yang kongsi f0bia yang sama dengan kakak. Dia ingatkan dia seorang je yang f0bia terl4mpau, rupa-rupanya ramai juga senasib,” ujarnya lagi.

Sumber : mStar

Leave a Comment