Mark Adam dis4ngka tukar kerjaya selepas tam4t k0ntrak penyampai radi0, ramai k0ngsi tip jadi pak gu4rd!

GAR4-G4RA memuat naik foto memakai pakaian seragam peng4wal kesel4matan, peminat beranggapan pelakon Mark Adam sudah menukar bidang kerjayanya.

Menurut Mark atau nama sebenarnya Fikri Mark Adam Abdullah, dia tidak terasa hati dengan k0men netizen sebaliknya berasa b4ngga dapat memakai pakaian tersebut.

“Bila saya post gambar saya pakai baju secur1ty guard itu, memang ada netizen k0men ingat saya memang sudah tukar bidang kerja.

Mark 2

Mark memegang watak sebagai peng4wal kesel4matan dalam sitkom Aeon.

“Ada yang k0men itu doakan saya bekerja dengan baik. Orang ingat saya kerja sebagai peng4wal keselam4tan selepas berhent1 dari stesen radio.

“Tapi saya tidak rasa kec1l hati pun malah berbangga bila memakai baju peng4wal kesel4matan itu sebab terus rasa semangat,” kata Mark kepada mStar.

Mark Adam ditemui ketika majlis ulang tahun Aeon yang ke-37 tahun di Aeon AU2, Setiawangsa, Kuala Lumpur pada Khamis.

Penyanyi lagu Marry Me itu memakai pakaian peng4wal kesel4matan disebabkan wataknya dalam sitkom Aeon berjudul Sayap Bagimu yang akan ditayangkan di TV3.

Dalam pada itu, Mark turut meng4kui bukan mudah untuk membawa watak peng4wal kesel4matan dan menganggap pekerjaan tersebut mempunyai dis1pl1n yang tinggi.

“Untuk sitkom Aeon, saya memegang watak sebagai peng4wal kesel4matan. Sejujurnya, watak itu bukan mudah untuk dilakukan.

Mark 1

Mark Adam bergandingan dengan Alif Satar dalam sitkom Sayap Bagimu.

“Saya kena banyak buat research dan tanya peng4rah macam mana nak bawakan watak itu. Bila saya post gambar di Instagram, ada juga pengikut yang share t1p.

“Mereka yang bekerja sebagai secur1ty gu4rd menegur saya macam mana cara yang betul memakai pakaian seragam itu dan dis1plin.

“Sebenarnya kerjaya itu sangat berdis1plin. Saya sangat seronok dapat bekerja dengan watak ini,” ujarnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment