Baru 4 hari pindah, isteri pula h4mil 4 bulan… pengantin muda terkedv lihat kereta terbak4r di depan rumah, n4sib baik ayah sanggup redah!

BERAT mata memandang, berat lagi bahu yang memikul beb4nan.

Begitulah kisahnya mengenai jejaka ini apabila satu-satunya kereta yang dimiliki r0sak dalam kejadian keb4karan pada Rabu minggu lalu.

Menurut Muhammad Nurhasif Rahmat, 21, kebak4ran gudang perabot di hadapan rumahnya di Kampung Tengah, Puchong, Selangor turut mereb4k sehingga mer0sakkan bahagian belakang Perodua MyVi miliknya.

Lebih p1lu katanya, dia baru sahaja empat hari berpindah ke kediaman itu dan kini bvntu untuk keluar bekerja apabila kereta berkenaan terp4ksa dihantar ke bengkel buat sementara waktu.

“Kejadian berlaku sekitar jam 2.30 pagi. Ada orang ketuk pintu, maklumkan bahawa gudang depan rumah terb4kar. Masa tu api dah m4rak.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Ketika buka pintu rumah, saya tak tahu nak buat apa. Perasaan memang sed1h bila tengok kereta sendiri dalam keadaan begitu. Saya bukan orang senang. Bukan senang nak dapatkan kereta itu.

“Kebetulan pada hari kejadian, ayah tergerak hati nak datang tidur di rumah saya. Ketika api 4rak, ayah sempat alihkan kereta saya. Dalam keadaan pan4s, ayah sanggup alih kereta saya. Ayah sanggup red4h,” ujarnya kepada mStar.

hasif04

Isteri Hasif kini h4mil empat bulan.

Mesra disapa Hasif, dia memberitahu lapan trak b0mba turut dikej4rkan ke lokasi itu sebelum api yang m4rak berjaya dipad4mkan sekitar pukul 5 pagi.

Kata Hasif, biarpun kereta itu tidak r0sak sepenuhnya, ia tetap memberi kesan buatnya memandangkan isterinya, Nurul Farah Eszurin M Azmi, 21, kini sedang h4mil empat bulan.

“Kami baru empat hari berpindah. Saya pilih rumah landed sebab kes1ankan isteri. Rumah lama kami t1ada lif. Isteri pula sedang ham1l empat bulan.

“Sekarang saya terp4ksa guna perkh1dmatan G4ab untuk bawa isteri buat pemer1ksaan keham1lan. Dengan nak bay4r sewa rumah dan komitmen lain lagi, kereta pula tak boleh nak digunakan,” ujar Hasif yang kini bekerja sebagai kelindan lori.

Kata Hasif lagi, dia juga berbesar hati sekiranya ada pihak yang mahu menghulurkan b4ntuan bagi menampung beb4nan yang terp4ksa dihad4pi gara-gara kejadian itu.

hasif03

Kereta Hasif r0sak akibat dis4mbar api dalam kejadian tersebut.

Untuk rek0d, kisah penyatuan Hasif dan isterinya yang digel4r sebagai pengantin muda pernah mendapat liputan mStar pada 6 September lalu.

Kisah mereka tul4r apabila Hasif g4gal menahan air mata selepas akad nikah gara-gara seb4k memikirkan tanggungjawabnya yang baru bergelar suami.

Pasangan itu dinikahan di sebuah masjid di Puchong pada April lalu.

Sumber :  mStar

Leave a Comment