Fara Hezel Cem4s Anak Terper4ngkap Dalam Kereta, Pintu Tiba-Tiba ‘L0ck’ Sendiri

PENYANYI Fara Hezel berdepan detik mencem4skan apabila anak sulungnya iaitu Tengku Muhammad Aisy Al-Abidin Petra terper4ngkap dalam kereta yang terkunci selepas beriadah di sebuah kawasan rekreasi di Terengganu pada petang Selasa.

Cerita Fara atau nama sebenar Nurfaraazira Yusri, 25, pintu kereta itu terkunci secara aut0m4tik selepas dia selesai meletakkan anaknya yang berusa setahun itu di kerusi bay1 pada bahagian penumpang hadapan.

“Semasa kejadian hanya saya dan Aisy sahaja… kami dah nak balik rumah, saya letak Aisy di kerusi hadapan penumpang kemudian tutup pintu untuk bergerak ke bahagian pemandu.

“Bila nak buka pintu pemandu tiba-tiba teng0k dah terkunci dari dalam… kunci kereta pula tak ada dekat tangan saya sebab beg awal-awal lagi dah masukkan dalam kereta.

“Saya terus h1lang arah, tak tahu nak buat macam mana, kereta pun belum start lagi r1sau kalau Aisy lem4s dekat dalam… saya tak fikir panjang terus minta tolong orang sekeliling, saya p1njam telef0n untuk hubvngi suami dan minta mereka bantu bukakan pintu,” katanya kepada mStar.

fara hezel 1

Fara kongsi kejadian itu di laman Instagram.

Tidak menunggu lama, kakak kepada penyanyi Aiman Tin0 ini berkata dia meminta b4ntuan orang awam memec4hkan tingkap kereta milik suaminya itu.

Selepas beberapa kali mencuba akhirnya cermin pada bahagian penumpang belakang berjaya dipec4hkan dan pintu dibuka.

Semasa itu saya memang k4lut, minta tolong semua orang yang ada di situ, tak boleh nak fikir apa dah… r1sau kalau Aisy menang1s.

FARA HEZEL

PENYANYI

“Selepas hubvngi suami, dia terus bergerak datang ke kami, lokasi taman rekreasi tu tak jauh pun dari rumah… sementara dia dalam perjalanan itu saya minta tolong beberapa orang di situ untuk pec4hkan tingkap.

“Beberapa kali cubaan nak pec4hkan tingkap menggunakan batu tapi tak boleh. Datang seorang abang ni bawa besi dan akhirnya pec4h juga tingkap kecil di bahagian belakang. Syukur Alhamdulillah… tak kisahlah tingkap kereta r0sak asalkan pintu boleh dibuka.

“Semasa itu saya memang k4lut, minta tolong semua orang yang ada di situ, tak boleh nak fikir apa dah… risau kalau Aisy menang1s tapi syukur dia diam sahaja dan masih boleh ketawa tengok saya dari dalam,” ujarnya.

fara hezel 2

Fara bersama suami dan anak mereka.

Penyanyi lagu Setiaku Pasti ini berkata dia menjadikan ins1den itu sebagai pengajaran untuk dia lebih berhati-hati ketika berada di luar rumah.

Malah, dia turut mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang memb4ntunya menyelesaikan mas4lah itu.

“Sebelum ni tak pernah pun berlaku kejadian terkunci dalam kereta, walaupun benda tak jangka nak berlaku tapi selepas ini saya akan lebih berhati-hati dan pastikan kunci sentiasa berada bersama.

“Sampai sekarang saya masih terbayangkan ins1den itu, cem4s tu tak boleh nak cakap. Betul-betul jadi pengajaran. Nasihat saya untuk ibu bapa yang lain, kena sentiasa berw4spada dengan keadaan sekeliling.

“Apa-apa pun saya nak ucapkan terima kasih kepada kakak-kakak dan abang-abang yang memb4ntu semalam. Kalau mereka tak tol0ng tak tahu la macam mana,” katanya yang kini menetap di kampung halaman suami di Kuala Terengganu.

Fara mendirikan rumah tangga dengan Tengku Mohammad Kamal Hishamuddin pada 20 Disember 2019 dan dikurniakan cahaya mata pertama pada Oktober tahun lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Sumber : mStar

Sumber : Menujukebenaran

Leave a Comment