Elyana terh4ru terima kunjungan Ebit Lew, dapat semangat baharu untuk law4n k4nser – “Dengan d0a dia hilang rasa s4kit saya”

KUNJUNGAN pendakwah terkenal Ebit Lew ke rumah Elyana pada malam Rabu memberi kegembiraan buat penyanyi tersebut.

Elyana yang mengh1dap k4nser l1mf0ma tahap empat sejak 10 tahun lalu berkata, dia sangat terh4ru apabila Ebit sendiri melu4hkan hasrat untuk menziarahinya.

“Petang semalam saya dapat panggilan daripada p1hak ustaz Ebit yang mengatakan dia nak sangat datang menz1arahi saya. Ustaz sendiri sebut nama Elyana.

Elyana 1

Elyana k0ngsi m0men kunjungan Ebit di rumahnya.

“Bila dapat tahu, memang sangat berbesar hati. Saya pula baharu saja selesai buat kim0ter4pi beberapa hari lalu. Bad4n masih tak kuat lagi.

“Tapi bila dengar ustaz nak datang, tiba-tiba rasa satu semangat baharu masuk. Ustaz datang lepas waktu Maghrib siap bawa banyak buah tangan.

“Dengan d0a dia, h1lang rasa sak1t saya. Bila sak1t, j1wa gembira… Insya-Allah ment4l dan fizikal jadi kuat,” katanya kepada mStar.

Sebelum ini, Elyana berk0ngsi foto dan video Ebit menz1arahinya di rumah menerusi laman Instagram miliknya.

Menerusi perk0ngsian tersebut, Elyana melu4hkan rasa syukur dengan kunjungan yang dianggap satu rezeki buatnya.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Tak Tercapai Akalmu ini memberitahu pihak Ebit turut memberikan sedikit sumbangan kepadanya.

“Sebenarnya saya berterima kasih sangat dengan ustaz datang memberi d0a, buah tangan dan t4k disangka juga pihaknya turut memberi sedikit sumbangan,” ujarnya.

Elyana 2

Ebit berk0ngsi ilmu dengan Elyana dan suaminya.

Berk0ngsi mengenai keadaan dirinya, Elyana berkata dia kini sedang dalam pr0ses untuk pul1h daripada kesan raw4tan k1moter4pi.

“Buat masa sekarang, saya tengah ‘enj0y’ rasa kesan k1m0ter4pi… macam biasa la, bad4n rasa panas, pen1ng dan rasa mu4l.

“Tapi Alhamdulillah saya okay. Mungkin salah satu sebab doa daripada orang sekeliling sama ada yang kenal mahupun tidak. Tidak pvtus orang berdoa.

“Minggu hadapan saya akan sambung r4watan kim0ter4pi dan saya harap dapat pul1h cepat daripada kesan sekarang sebelum mula r4watan,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment