Kejvtan cuma bertahan 5 minit! Panda t4k diundang buat pengantin perempuan n4ngis di majlis nikah, plan nak buat ‘cik abang’ m4rah tak menjadi

LINANGAN air mat4 seorang pengantin perempuan jelas tergambar apabila menerima kejvtan yang tidak disangka-sangka pada hari pernikahan.

Si abang kesayangan yang pada awalnya dikatakan t1dak berpeluang untuk turut sama meraikan hari istimewa itu muncul secara tiba-tiba, dalam persalinan k0stum panda.

Berk0ngsi kisah di sebalik kejvtan itu, Muhammad Aqil Arsyad Kamal berkata, dia begitu rapat dengan pengantin perempuan yang juga adiknya, Siti Faridah yang berusia 21 tahun.

Pemuda berusia 24 tahun itu bagaimanapun memaklumkan adiknya bahawa dia tidak dapat hadir majlis pernikahan yang diadakan di Subang, Selangor pada 8 Oktober lalu itu kerana urusan kerja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Adik saya yang kahwin tu adalah adik yang paling rapat dengan saya sebagai abang sulung. Sudah tentu dia sed1h bila tahu abangnya t4k dapat cuti masa dia nikah.

“Saya beritahu dua minggu sebelum nikah. Tapi adik nak juga saya datang. Saya beri alasan cust0mer nak vrgent dan tiada siapa boleh diganti untuk tug4san tu,” katanya kepada mStar.

abang surprise panda 2

Aqil membeli k0stum panda secara dalam talian.

Susulan itu, Aqil yang bertug4s dalam kerja-kerja san1tasi berkata, adik perempuannya yang mesra dipanggil ‘kakak’ itu mer4juk dengan dirinya.

“Saya sebenarnya nak buat kejvtan. Rancang nak bagi adik menang1s pada hari dia nikah,” ujar anak sulung daripada enam beradik itu, manakala pengantin merupakan anak keempat.

abang surprise panda 5

Aqil (kanan) bersama adik perempuan.

Pada hari yang ditunggu-tunggu, Aqil memakai k0stum panda yang dibel1nya secara dalam talian untuk membuat kemunculan khas di rumah keluarganya.

“Adik saya dari kecil memang suka dengan panda, dari haiwan sehingga ke p4tung. Jadi, kehadiran mask0t panda tu sebagai kejvtan untuk buat adik teruja walaupun saya tak datang.

“Masa birthday dia tahun lepas pun kami sekeluarga ada buat kejvtan dengan kemunculan k0stum beruang daripada orang yang buat surpr1se delivery.

“Jadi, bila muncul maskot panda tu dia ingat saja-saja. Mak dan ayah serta adik-beradik lain tahu rancangan ni, kecuali pengantin lelaki dan pihak keluarganya,” tambahnya.

Bukan sekadar memakai k0stum, malah abang sulung itu turut membawa hadiah istimewa buat adiknya dan membuat persembahan tarian di hadapan pasangan pengantin.

abang surprise panda 3

Bersama keluarga di hari pernikahan adik.

Namun kata Aqil, kejvtan yang dibuatnya tidak lama kerana pengantin perempuan dapat meneka individu di sebalik kostum panda berkenaan.

“Rupa-rupanya adik dapat teka saya dalam kostum panda kerana bau de0d0ran yang saya pakai sejak dari sekolah menengah.

“Mungkin sebab saya hanya pakai kostum, tiada baju lain sebab p4nas pakai kostum tu dan saya pula cepat berpevuh. Bila dekat, dia kata b4u macam along dia.

“Bila dia buka kepala p4tung panda dan nampak saya, dia menang1s sebab dia sangka saya kerja. Kejvtan menjadi walaupun cuma kira-kira lima minit sebab berjaya buat adik menang1s.

“Cuma kejvtan kedua tak menjadi, sebab ingat nak bagi pengantin lelaki m4rah bila adik iaitu isteri dia kena pelvk dengan maskot. Tapi dah kant0i cepat sangat,” ujarnya sambil menambah keakraban mereka membuatkan adiknya yang manja sering menjadikannya sebagai tempat meng4du dan melu4hkan banyak perkara.

abang surprise panda 4

Adik Aqil yang ceria bertuk4r seb4k ketika sesi membuka hadiah pemberiannya.

Dalam pada itu, Aqil berkata, adiknya sekali lagi menitiskan air m4ta ketika sesi membuka hadiah kahwin pada hari sama gara-gara hadiah dan kad ucapan pemberiannya.

“Saya hadiahkan p4tung panda kesukaan adik. Kad ucapan tu saya kata ‘Selamat pengantin adikku Faridah, semoga berbahagia di samping suamimu Nasrul. Rasa sekejap je kakak dah pun menjadi isteri orang. Along doakan kakak bahagia dan selalu dilimpahkan rezeki, Amin’,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment