T4nggung derit4 12 tahun akib4t ‘gabungan sih1r dan g4ngguan j1n’! Kaki wanita bern4nah, badan rasa terb4kar jika terkena hujan

SUDAH 12 tahun Zawiyah mender1ta dikatakan akibat perbuatan sy1r1k. Hidupnya turut dibel3nggu dengan pelbagai kejadian m1steri sehingga dia mer4cau dan mer4ung setiap kali tibanya waktu malam.

Setiap kali bangun tidur, badannya penuh dengan kesan leb4m seperti dipvkul selain bahagian bet1snya terasa seperti ada benda menj4lar di dalamnya membuatkan dia suk4r berjalan.

Kaki kanannya juga mengalami luk4 dan setiap kali mem1jak lantai, rasa seperti dicvcuk dengan j4rum. Sangkanya, dia terkena penyak1t di4bet3s namun pemer1ksaan di h0spital tidak menunjukkan sebarang mas4lah terhadap kes1hatannya.

“Setiap kali berjumpa d0ktor untuk mencuci luk4 kaki, bacaan gula dalam d4rah n0rmal iaitu 5.6mmol/l, d4rah putih juga normal. Dokt0r pun pel1k mengapa kaki saya boleh luk4 dan suk4r sembvh.

“Jurur4wat yang mencuci luk4 pun ha1ran kerana setiap kali b4lutan luk4 dibuka, ada ketulan k0toran yang melekat tetapi ia tidak boleh dit4nggalkan,” katanya.

Sihir

Akibat s1h1r, Zawiyah tidak boleh terkena air hujan dan kakinya membengk4k.

Bertambah p4rah, Zawiyah tidak boleh terkena air hujan walaupun setitik. Titisan air hujan yang terkena pada badannya akan membuatkan dia berasa seperti terb4kar.

Pelbagai usaha sepanjang 12 tahun dilakukan untuk cuba memulihkan dirinya namun usahanya semua s1a-s1a. Malah suami Zawiyah sanggup menju4l kereta kesayangannya semata-mata ingin menampung k0s r4watan di seluruh negara.

“Saya kerap melakukan s0lat hajat, istikharah dan petunjuk yang saya dapat tetap sama, saya telah dis1h1r oleh orang yang saya kenali, tetapi saya tidak dapat meng4gak siapakah orangnya.

“Tetapi ia bukan lagi perkara pent1ng kerana saya mahu kembali sihat dan menjalani kehidupan seharian seperti biasa,” ujarnya.

Mimp1 dibel1t ul4r, dend4m punca g4ngguan!

Menceritakan kejadian burvk menimpanya, dia sering berm1mpi beberapa ekor ul4r membel1t dirinya dan setiap kali terjaga daripada m1mpi nger1 itu badannya akan leb4m-leb4m.

Hidupnya sentiasa berada dalam ket4kutan dan t1dak tenteram, yang mana dia sentiasa berasa ada sesuatu mengekorinya dan berb1sik di telinganya setiap kali berseorangan.

“G4ngguan di rumah sudah jadi perkara biasa sehingga satu tahap kami sekeluarga sudah terbiasa tetapi saya berasa kas1han apabila anak-anak juga jadi m4ngsa,” ceritanya.

Menurut Zawiyah, keadaan yang menimpanya adalah disebabkan dend4m. Dia percaya puncanya apabila suami kepada individu yang menghantar s1hir itu pernah berniat untuk memperisterikan anak perempuan Zawiyah.

Namun pinangan itu dit0lak kerana tidak mahu bergelar isteri kedua apatah lagi lelaki itu sudah boleh dianggap sebagai bapa.

“Ketika pr0ses berub4t dan j1n menyebut nama tuannya terus saya tahu siapa d4lang di sebalik kejadian men1mpa saya. Tidak sangka tindakan saya menolak pinangan untuk suaminya telah membuatkan dia berdend4m,” jelasnya.

J1n di kaki penyebab kaki bern4nah

Sementara itu, ustaz yang mer4watnya yang dikenali sebagai Amri menjelaskan ketika melakukan r4watan, pesak1t tiba-tiba berasa p4nas di belakang badan, tekak, dada dan tengkuk selain kakinya rasa seperti terb4kar.

Simpt0m itu kata Amri, adalah gejala biasa seseorang terkena s1h1r namun apa berlaku pada Zawiyah adalah gabungan s1h1r dan g4ngguan j1n.

553

Zawiyah berm1mpi dibel1t ular dan bad4nnya menjadi leb4m selepas terjaga dari tidur.

“Dalam perbualan bersama j1n, ia memberitahu ada tujuh semuanya yang masuk dalam b4dan wanita itu dan ia dihantar oleh kenalan Zawiyah yang meminta mereka mengg4nggu keluarganya.

“Ia juga mended4hkan engg4n keluar daripada badannya selain meng4kui tuannya ada menanam sesuatu pada kak1 Zawiyah yang turut menjelaskan mengapa kakinya bengk4k dan bern4nah,” ceritanya.

Selepas pelbagai usaha dilakukan bagi memujuk j1n tersebut, ia akhirnya bersetuju keluar dari bad4n pesak1t dan keadaan Zawiyah pul1h buat seketika.

Namun pul1hnya tidak lama, apabila Zawiyah kembali mer4cau dan menjer1t – tanda ia kembali dir4suk dan rupa-rupanya masih ada j1n yang engg4n keluar daripada b4dannya.

Ia tetap berdeg1l meskipun Amri memberitahu sudah membaca ayat al-Quran dan membuat ‘perjanjian’ untuk memutvskan semua hubvngan dengan tuannya dan tidak akan dibunvh.

“Ia memberitahu tidak jumpa pintu keluar, ketika ia cuba keluar, ada bunyi ul4r berdes1r dan berkemungkinan ia j1n ul4r. Kelihatan seperti ada benda menj4lar di bahagian kak1 pesak1t seperti ul4r.

“J1n menjer1t nama tuannya dan meminta tolong kerana kesak1tan namun kami tetap berdoa kepada Allah agar dipermudahkan j1n ini keluar dan Alhamdulillah dengan izin-Nya ia keluar seperti dijanj1kan,” katanya.

Selepas Zawiyah tersedar, dia memberitahu bad4nnya berasa r1ngan. Rasa yang sudah lama tidak dirasa1nya. Rasa sak1t di bahagian tengkuk, d4da, pervt juga h1lang dengan sekelip mata.

Sumber : mStar

Leave a Comment