Aku kerap m4rah suami krna g4ji dia kecik takat spm je. Lps suami mningg4l aku trgam4m xsangka tiap bln 14k msuk ak4un aku

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Moh0n k0ngsi jika bermanafaat dan moh0n maaf jika ada ters1lap dan s4lah.

Assalammualaikum min dah smua..tolong h1de fb saya..nama saya linda bukn nama sebenar umor saya 33 tahun. kisah saya bermula bile saya berkahwin dengan suami saya masa tu saya baru habis belajar umur 23tahun.

Suami saya ni belajar takat spm jer. Dah tua 7 tahun dari saya, dia kerja dengan gaj1 lebih kurang rm1800 sebulan tapi family saya tak pndang tu smua.

Dia dilayan dengan baik oleh family saya sebab dia memang berbudi bahasa. sepnjang 10 tahun kami melayari bahtera rumah tangga, kami didug4 dengan 3 kali saya kegvguran… memang kami sed1h… tapi kami redho… saya seorang engeneer dengan g4ji 8k sebulan..

rumah 3 biji saya bel1, kereta 2biji saya bel1… semua pakai nama dan du1t saya.. tapi ape yang menjadii perb4lahan tak dalam rumahtangga saya bile adik ipar start berdengk1 dgn saya.

sebab jenis suami saya ni dia tak nak fmly dia nampak dia sus4h sebab mak dia dah tua dia t4k nak mak dia risaukan dia yang merantau jauh dikota ni. Saya memang tak boleh ade dengan family dia sebab depan saya lain belakang saya lain… last2 bile meng4du dengan suami dia akan jadi serba s4lah.

saya pun akan mer4juk.. jadi suami akan serba salah antara family dengan b1ni dan saya diamkan jer keadaan tu berlalu pergi setiap kali balik kampung suami perbel4njaan rumah, kereta, 1nsur4ns rumah dan utiliti smua saya b4yar. sebab saya cakap dengan suami gaj1 dia biar dia guna untuk dia jer.

Tak pay4h bagi saya lagipun dia ade bela kucing peneman dia bile saya kerja jadi gaj1 dia hanya utk minyak kereta dia maintanance dia n makanan kucing jer sebab kerja saya sibuk dan tak tentu masa.

Saya kerja sepenuh j1wa pen4t pun saya pergi kerja dari pagi sampai malam kadang2 balik tengah malam. pagi2 dah keluar pergi keje balik sebab saya cakap saya nak kukuhkan hidup saya sebelum umur 40 tahun.

Suami saya tetap sokong saya min saya balik lew4t dia pergi office saya tunggu dia bel1 makan kat saya hantar kat office, dah balik rumah dia siapkan bvngkus makan kat saya, smua siap. Saya tak minta dia siapkn tu semua sebab dia suami saya lagipun kalau cuti jer memang saya pen4t macam mana pun saya tetap akan masak untuk dia sebab saya suke tengok dia makan masakan saya.

Saya yang patut layn dia tapi dia hanya balas macam ni jer dia mampu tolong saya, saya nang1s saya ckp saya sayang sangat kat dia. Dia suami yang baik bertanggungjawab walaupun g4duh saya tetapi sayangkn dia sepnuh hati saya.

Dia pun nang1s dia cakap dia kes1an tengok saya kerja pen4t siang malam patutnya dia yang kerja macam saya tapi dia belajr takat spm jer saya cakap tak perlu sebab rezeki Allah kite tak tau macam mana.. bumi Allah luas. Satu hari ni dia cakap dia nak makan nak ambil dan hanta saya pergi kerja saya peli1k dan saya pun suke la tak p4yah drive sendri haritu kita orang memang happy dan masuk tidur sama2.

Tapi tengah kta orang tidur saya tersedar yang dia macam b4tuk, saya paggil dia tak menyahut saya bukak lampu tengok2 suami t4k sedarkan diri. Saya c4ll 9 99 bawa pergi h0spital doktor cakap suami saya dah tak ada.. ya Allah hanya kau yang maha berku4sa.

Gelap dunia saya masa tu ape pun saya tak nampk dah 4 jam sebelum tu kita orang gel4k2 dan happy dia tinggalkn saya dan pergi tak akan kembali. Saya teringat dia tanpa henti… saya teringat kita orang selalu g4doh pasal du1t sebab saya kerje pen4t smua saya b4yar suami saya diam jer.

Sekarang ni dia tinggalkn saya dengan 1nsvrans rm93 k kw sp rm 148 k n perkes0 bulanan rm1320.. ditambah lagi dengan gaj1 bulanan saya dengan smua du1t rumah yang saya sewakan. Setiap bulan hidup saya seorang jer saya dapat hampir rm14 k masuk acc0unt b4nk saya… tapi hidup saya macam ni.. tak bahgia.. kosong gelap masa depan smua saya rsekan hiilang.

Saya tak boleh nk pergi kerja saya mintak cuti setahun.. hidup saya t0tally l0st bila arw4h pergi bawa sayang dan rindu saya pada dia yang tak kan pernah habis. Orang boleh la cakap boleh kawin lain… kora ng ingat senang ke? arw4h suami saya lelaki paling baik saya pernah jumpe tak dalam hidup saya.

Nasihat saya pada isteri2 yg masih ade suami sayangi lah suami anda sebaik mungkin… saya menyes4l sebab saya sibuk berkerja untuk kukuhkan hidup kami dulu. H0rmatlah pada suami kita, du1t boleh dicari, kasih sayang tiada ganti.. jaga makan pakainya.. pada keluarga belah arw4h suami… puas kah hati korang sekarang?

Tak pay4h dah korng letak suami aku tak dalam keadaan bers4lah antara fmly n b1ni? tak gune dah ko mintak 4mpun kat aku masi arw4h baru dikebum1kn. Arw4h dah tak de… arw4h pergi dengan baik hari baik di hari jumaat yang mulia… sebab tuhan tak nak dia derh4ka jadi tuhan ambil dia dulu.

Puas hati korng tengok aku mer4na macam ni tanpa suami aku lagi?? hidup aku tak de sinar dah.. sekarang aku lalui hari2 aku dengan air m4ta. Hanya pada tuhan aku meng4du supaya aku tabah hidup seorang diri tanpa suami aku disisi… per1t aku nak lalui tapi aku kena truskan hidup.

Smpai sekarang aku tak boleh nak pergi kerja, aku tak boleh nak tidur bilik kami, aku tak boleh nak drive kete dia.. aku nampk dia dimana2. btapa besarnya sayang dan cinta saya padamu suamiku.. besar lagi sayang Allah pada awak.

Reaksi reaksi warg4net.

Aina – Assalamualaikum salam sis.. saya baru saja keh1langan suami masuk hari ni 76 hari dia pergi mn1nggalkan kami dan si adik kadang menang1s bertanyakan abah dia. umur arw4h suami sis sama dgn arw4h suami saya 39 tahun…. saya tahu rasa skit dia mcm mana sis… kdg bila lem4h.

saya pandang wajah anak anak utk mencari kekuatan… dan terp4ksa berpura pura happy depan org… hakikatnya Allah saja yg tahu perasaan ni. saya sygkan suami saya… namun apakan daya Allah sygkan dia. Dsbbkan k4nser hati dia.. sama sama kita tabah ya sis…

Allah berikan kita uj1an ni sbb Allah sygkan kita, alfatihah buat suami sis dan saya… Allahu.

Zie – Insya Allah awak kuat utk ank2.. sya dulu pun mcm tu jgk.. g keje, blk keje, kemana2 semua arw4h suami yg drive.2 minggu trakhir,dia suruh sy cuba brdikari sendiri, kenal jalan2 yg nk dituju.. sya x fikir tu tanda2 dia dh nk tinggalkan sya.

last dia ajak sya pindah jauh dri semua org yg dia kenal.. lps dia pergi, sya ibarat p4tah sebelah kak1.. setiap kali drive keta.. airm4ta sentiasa menemani..

sbb dlm kete tu kami sentiasa bersama.. kini saya drive sendir.. kdg2 terasa dia ada disisi.. hope awak tabah menghadapi dug4an ini.

Insya Allah ank2 tu adalah penawar rindu awak pada arw4h.. dan ank2 menjadi penguat semangat awak.

Aishah – Insyallah tt kuat.. Saya 9 tahun sdah suami mnnggal mengejvt.. Masa tu arw4h br umur 32..saya 28..ank umur 7, 2 ngan dok dlm pervt sebln. Saya pun x berdikari semua arw4h uruskan.. Tp nasib baik ada l3sen keta. Ada kerja. Belajar Pelan2 demi anak2… Kena kuat dpn ank2.

Sekarang alhamdulillah semua uruskan sendiri2… Walaupun dah 9 tahun arw4h tetap di hati.

Cuma kita kena teruskan hidup utk happy kan ank2. Walaupun dlm hati ni selalu jgk nang1s sorg2. Depan ank2 tetap buat happy2

Wawa – sis… pagi tadi, kawan kepada adik saya, mnnggal dlm tido, isteri masih berp4ntang, anak 3 masih kecik semuanya…

s4yu tngok muka anak2 yg masih bermanja ngan ayahnya. kenangkan b4by baru lahir, ade mas4lah kes1hatan dan selalu ulang alik h0spital. Harapan kami bg mereka yg senasib ngan sis,

moga terus tabah demi anak2, tiada manusia hidupnya tanpa di uj1, uj1an tanda kasih sayang Allah melebihi segalanya…. Al-Fatihah buat mereka.

Tiha – Yg mana ada suami lg, yg mana berg4duh bermasam muka, xbertegur , jgn la lama2, sebab kita msih beruntung masih ada suami,

per1t tau keh1langan org tsayang kalau yg h1lang slama2 langsung dh xkembali. Masa tu bru nk tfikir2 terkenang2 org yg dh x ada didunia ni.

sy ada kawan, g4duh suami isteri, si suami nk dtg ke lokasi isteri ngkin nk pvjuk isteri, tp suaminya excid3nt,mn1nggal terus, trkejvt sgt dpt berita mcmtu,

mesti si isteri terkesan dgn ape yg dh jadi. Hargai la smntara msih ada depan mata, sebab aj4l m4ut ni rahsia Allah.

Kita pn xthu antara kita suami isteri siapa yg pergi dlu. Katan. Allahuakbr Alhamdulillh sis senasib gn saya ,saya pn bru 5 bulan keh1langan suami km4langan jln raya.

suami pergi diusia muda 37 thn,saya mempunyai 3 org Ank … tidak bekerja..kerja saya uruskan ank2…

Alhamdulillah sebulan sebelum suami pergi dh selesaikan pembel1an tanah utk kami skrang men0reh mengisi masa2 terluang.. sebenarnya saya xkuat untuk harungi liku2 kehidupan. demi ank2 kena kuat kn diri.. redho atas pemerg1an suami.

Alhamdulillah rezeki ank2 yat1m akan sentiasa ade..Semoga sis sekuat saya juga insyaallah klu kite redha Allah akan sentiasa permudahkan urusan kite… Sumber KRT.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page.

Sumber : Seleksimedia

Leave a Comment