Tam 0h Tam! Selamba guling-guling dalam pinggan gula di teng4h panas, dah angkat masuk semula… pun4h plan ibu nak hal4u semut

GULA dijemur bertujuan untuk mengh4lau keluar semut tapi haiwan lain pula yang masuk dalam pinggan.

Kejadian melucukan ini berjaya dirakam serta dik0ngsikan Siti Nadia Mohd Soufi, 23, di ak4un TikT0knya baru-baru ini.

Bercakap kepada mStar, Nadia yang juga seorang penju4l dalam talian berkata, kejadian tersebut berlaku awal September lalu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Bercerita lebih lanjut, katanya, pada masa itu dia baru sahaja selesai memandikan kucing kesayangannya, Tam namun haiwan itu mengh1langkan diri selepas dimandikan dan dia hanya menyedari tentang keberadaan si bulus itu apabila mendengar ibu menjer1t.

“Masa tu dalam pukul 10 pagi, mak tengok ada semut dalam gula jadi dia pun jemur kejap dekat tengah panas nak hal4u semut-semut tu.

“Dalam masa sama saya mandikan Tam sebab dia k0tor, lepas mandi saya suruh ‘dia’ pergi keringkan badan sendiri sebab memang biasanya ‘dia’ buat sendiri.

“Tiba-tiba dengar mak menjeri… tengok-tengok Tam dah masuk dalam gula tanpa rasa bersalah dia guling-guling dalam bekas tu,” ceritanya yang menetap di Kuala Krai, Kelantan.

Menurut Nadia, dia segera keluarkan Tam dari dalam pinggan gula tersebut, namun si bulus itu tetap berdeg1l dan melompat masuk semula ke dalam pinggan itu.

“Mak jemur gula tu dekat depan rumah, memang biasa Tam akan main dekat situ.

“Bila angkat dia keluar dari gula tu, eh dia masuk balik, nak duduk dalam tu juga,” jelasnya, sambil menambah gara-gara masuk dalam bekas gula dia terp4ksa memandikan semula Tam yang diliputi gula.

Nadia bersama kucing kesayangannya itu.

Menurut Nadia, berikutan kejadian itu, ibunya terp4ksa membu4ng ke semua gula tersebut.

Selain Tam, katanya, keluarganya mempunyai sembilan ekor kucing lain.

“Tam ni tak ada adik beradik, ‘dia’ tungg4l je sebab kami dapat dia daripada kawan ayah masa kecil lagi.

“Yang lagi sembilan semua bersaudara.

“Jadi Tam lebih suka menyend1ri tapi manja sangat, Tam spec1al c4se tidur dalam bilik… yang lain tidur dekat luar rumah,” katanya.

Tam mendapat layanan yang agak “spec1al” berbanding kucing Nadia yang lain.

Selain itu Nadia berkata, sifat Tam yang agak pen4kut juga membuatkan mereka sekeluarga merasakan dia tidak sesuai untuk dibiarkan tidur di luar rumah.

Sumber : mStar

Leave a Comment