Dah b0leh rent4s negeri, anak pulang bawa kejvtan hadiah untuk ‘seisi keluarga’ dalam k0tak K FC… ayah seb4k! – “Dua bulan saya simpan du1t”

KEBENARAN rent4s negeri yang bermula pada minggu lalu lalu disambut baik 0leh rakyat negara ini.

Ramai anak perantau mengambil kesempatan untuk pulang ke desa setelah sekian lama t4k berjumpa dengan keluarga.

T1dak terkecuali tentunya juruteknik sebuah kilang di Klang, Selang0r yang pulang membawa kejvtan buat keluarganya di Segamat, J0hor pada Sabtu lalu.

Menerusi vide0 tul4r di TikT0k, Mohamad Akmal, 22, menghadiahkan sebentuk cincin buat ibunya, Salmah Mat, 52, dan seutas jam tangan buat bapanya, Ismadi Ismail, 56.

Dalam kejvtan sama, dia yang mesra disapa Akmal turut menghadiahkan telef0n baharu buat adiknya serta sepasang selipar buat abangnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Kali terakhir saya balik kampung pada bulan Ogos tahun lepas. Memang rindu sangat-sangat, raya tahun ni pun t4k dapat sambut dengan keluarga.

“Kejvtan ini saya dah lama rancang. Apabila dengar khabar kerajaan akan benarkan rent4s negeri, terus saya buat rancangan.

akmal1

Foto ketika kejvtan yang berlangsung pada Sabtu lalu.

“Saya menyimpan du1t dalam dua bulan untuk beri hadiah kepada keluarga. Mak dapat cincin, ayah dapat jam, adik dapat telef0n dan abang dapat selipar.

“Adik seorang lagi saya dah bagi hadiah duit c4sh ketika hari lahirnya bulan lepas,” ujar Akmal kepada mStar.

Menurut Akmal, w4ng tidak menjadi ukuran, namun segala pemberian itu merupakan satu tanda penghargaan dan kasih sayang buat keluarganya.

Menurut anak kedua daripada empat beradik itu, dia turut seb4k apabila melihat bapanya berem0si sejurus menerima pemberian dalam majlis kecil tersebut.

“Saya tak pernah buat macam tu. Bila dapat buat, rasa bahagia dan ser0nok sangat. Saya sed1h bila tengok ayah seb4k selepas dapat hadiah jam tangan.

akmal5

T4ngkap layar video tul4r itu.

“Mak pun ucapkan terima kasih kepada saya atas pemberian itu. Pada malam kejvtan, kami juga ada buat makan-makan secara kecil-kecilan.

“Sebelum sampai ke rumah, saya sempat singgah KF C untuk bel1 makanan. Saya juga ada minta k0tak k0s0ng. Kemudian saya letakkan hadiah kejvtan dalam k0tak K FC,” ujarnya lagi.

Namun kata Akmal, dia tidak dapat bercuti lama dan hanya akan berada di Segamat sehingga hari Selasa sahaja.

akmal3

Akmal kini bekerja di Selangor.

Dalam pada itu kata Akmal, dia turut percaya dengan k0nsep rezeki dan berazam untuk terus berbakti kepada keluarganya pada masa akan datang.

“Saya yakin rezeki sentiasa ada. Kita kena selalu memberi pada keluarga. Apabila kita selalu beri pada keluarga, InsyaAllah rezeki tak akan pvtus.

“Walaupun du1t macam nak habis, tapi ia tetap ada,” ujarnya.

Menurut graduan K0lej V0kasional Sultan Ahmad Shah, R0mpin, Pahang itu, dia turut terh4ru apabila video kejvtan yang dik0ngsi di TikT0k meraih sehingga 170,000 tontonan.

akmal2

Akmal bersyukur dapat memberi kejvtan buat keluarganya.

“Saya terkejvt video v1ral sampai macam ni. Niat nak k0ngsi dengan kawan saja. Ramai netizen yang doakan agar saya murah rezeki.

“Saya terh4ru apabila orang yang tak kenal pun doakan saya. Seronok bila orang doakan kita baik-baik,” ujarnya lagi.

Untuk rek0d, Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob membuat pengumuman mengenai kebenaran rent4s negeri pada 10 Oktober lalu.

Keben4ran itu berku4tkuasa pada 11 Oktober selepas kadar v4ks1nasi lengkap p0pul4si dewasa mencapai 90 peratus.

Sumber : mStar

Leave a Comment