Ibu cem4s nak cabut sticker kurier pada kep4la anak usia 8 bulan, mungkin ‘muslih4t’ si kakak mahu adik baharu diserah kepada 0rang lain

ADIKNYA telah siap sedia untuk penghantaran!

Rak4man yang dik0ngsikan seorang wanita mengenai gelag4t lucu anaknya Dian Aaira Medina Mohd Hazrey, berusia tiga tahun, yang cuba untuk ‘menju4l’ ad1knya yang berusia lapan bulan, berjaya mencuit hati warga maya.

Vide0 dengan capti0n “Adik untuk dip0s” itu memaparkan gel4gat Dian Adellia Saffiya Mohd Hazrey sedang menang1s sementara ibunya, Nur Amani Maisya Abdul Rahim, 27, cuba untuk menanggalkan wayb1ll (pelekat dengan alamat penerima yang biasanya dilekat pada barangan bagi tujuan penghantaran) dari kepala anaknya itu.

Bercakap kepada mStar, Nur Amani Maisya berkata, kejadian mencuit hati itu berlaku pada 14 Oktober lalu ketika mereka berada di Lotus, Lembah Sireh, K0ta Bharu, Kelantan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Masa tu kami baru selesai makan, adik saya pegang Adellia dekat seat belakang (dalam kereta), suami saya ada buat serv1s kur1er, P0sst0re dan kebetulan ada orang nak p0s barang jadi kami cetak wayb1ll untuk tampal dekat barang pel4nggan.

“Yang kakaknya pula memang suka sticker, dia selalu tengok kami p0s barang, jadi dia buka pelekat pada wayb1ll tu lepas tu tampal dekat kep4la adik dia,” kata peni1aga dalam talian ini.

Dian Adellia menang1s teres4k-es4k apabila kakaknya menampal wayb1ll di kep4lanya.

Lebih mesra disapa Amani, dia berkata, gara-gara tindakan si kakak, mereka terp4ksa menggunakan minyak bay1 bagi menc4but semula pelekat yang melekat kuat pada rambut anaknya yang masih halus.

“Dia lekat tu t4k la lama sangat sebab lepas makan tu kami nak ke kedai baju tapi tengok-tengok dekat kep4la Adellia dah ditampal pelekat tu.

“Jadi kami pusing cari 7Eleven beli b4by 0il, memang letak je terus terc4but,” katanya.

Amani menyapu minyak bay1 bagi mencabut wayb1ll tanpa rasa sak1t.

Reaksi cu4k Medina apabila melihat adiknya itu menang1s juga tidak kurang lucunya.

“Masa nak c4but pelekat tu Medina tak cakap apa pun muka dia cu4k dah sebab adiknya menang1s.

“Kami pun tak ada tanya apa-apa dekat dia sebab kes1an dan dalam masa sama kelakar juga.

“Medina ni jenis yang suka usik adik dia, semua barang adik dia ambil, adik diam pun dia k4cau,” katanya yang menetap di Taman Restu Telip0t, Kota Bharu.

Medina cu4k melihat reaksi adiknya.

Menurut Amani, Medina mungkin masih dalam pr0ses untuk menerima kehadiran adik barunya itu.

Malah Amani secara bersel0roh berkata bahawa Medina sentiasa ‘meminta’ dia dan suami untuk memberi adiknya itu kepada orang lain.

Amani mempunyai tiga anak.

Malah Amani secara bersel0roh berkata bahawa Medina sentiasa ‘meminta’ dia dan suami untuk memberi adiknya itu kepada orang lain.

“Kakak dia selalu cakap bagi b4by dekat orang lain la.

“Mungkin sebab sebelum ada b4by mama papa asyik manjakan dia, bila ada b4by selalu kena m4rah, asyik manjakan b4by je.

“Dulu memang dia akan jauhkan diri dengan b4by,” katanya yang mempunyai seorang lagi anak Dian Hasya Amanda yang berusia empat tahun.

Sumber : mStar

Leave a Comment