Jen4zah Mamat Khalid selamat dikebvmikan, 200 kenalan dan rakan artis hadir beri pengh0rmatan terakhir

SUASANA sur4m mengiringi pengebvmian Allahy4rham Mamat Khalid di Tanah Perkvburan Islam Masjid Paloh, Ipoh kira-kira pukul 2.20 petang Ahad.

Terdahulu jen4zah Allahy4rham disemb4hyangkan di Masjid Jamek Idris Iskandar Shah 1, Kampung Sungai Rokam di Ipoh, Perak dengan dihadiri kira-kira 200 jemaah yang terdiri daripada ahli keluarga, saudara mara, pelakon, peminat dan penduduk sekitar selepas solat Zuhur.

Allahy4rham Mamat atau nama sebenarnya Mohamad Mohamad Khalid, 58, dibawa dari H0spital Slim River ke rumahnya di Taman Ipoh Jaya Timur 1 sekitar pukul 6 pagi sebelum dibawa ke tanah perkvburan.

mamat2

jen4zah disembahyangkan di Masjid Jamek Idris Iskandar Shah 1, Kampung Sungai Rokam di Ipoh, Perak. – FOTO FB AHMAD FAIZAL AZUMU

Antara artis-artis yang hadir bagi memberi pengh0rmatan terakhir termasuklah Datuk Awie, Datuk M Nasir, Bell Ngasri, Khir Rahman, Zul Ariffin, Zahiril Adzim dan Pekin Ibrahim selain Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu.

Allahy4rham Mamat Khalid atau nama sebenarnya, Mohamad Mohamad Khalid telah menghembvskan naf4s terakhir di H0spital Slim River, Perak, kira-kira jam 12.30 tengah malam pada Ahad.

mamat3

Ahmad Faizal Azumu antara yang hadir memberi pengh0rmatan terakhir kepada arw4h Mamat Khalid.

Allahy4rham juga merupakan adik kepada kartunis terkenal negara, Datuk Mohammad Nor Khalid, atau lebih dikenali sebagai Lat.

Allahy4rham meningg4lkan isteri, Hasmah Hassan dan lima orang anak iaitu tiga lelaki, Mohd Khalid Amen, Mohd Khalid Adam, Mohd Khalid Zaffa dan dua perempuan iaitu Sara dan Nurhassanah.

Sumber : mStar

Leave a Comment