Sekeluarga badan leb4m-leb4m, ditindih m4khluk berbulv… ibu syak ada kaitan tilam arw4h Pak Teh, ustaz ded4h pendend4m jadi punca!

KEL1BAT ibu sudah terpacak di pintu rumah ketika Ben sampai selepas hampir lima jam memandu dari Kuala Lumpur ke kampung halamannya di K0ta Tinggi, Johor.

Ketika bersalaman dengan ibunya, Ben ternampak kes4n merah dan leb4m pada pergelangan tangan emak seperti bekas diseng4t binatang berb1sa.

“Saya fikir tangan mak dig1git lipan tapi katanya bukan, lebih pel1k apabila mak beritahu bukan dia seorang yang mengalami perkara itu sebaliknya semua orang dalam rumah turut mengalami perkara sama.

“Kata mak, pah4 ayah menjadi leb4m manakala adik-beradik lain pun mengalami perkara sama. Ada leb4m di lengan, leher dan d4da,” katanya.

Cerita Ben, ibunya memberitahu semua ahli keluarga mengalami perkara sama dalam satu hari yang sama, cuma bahagian kesan kemer4han dan leb4m berbeza.

Tilam

Tindakan Ben mengalihkan tilam di rumah bapa saudaranya telah menyebabkan pelbagai g4ngguan.

Jenuh Ben berfikir punca kesan leb4m itu namun tiada satu pun perkara l0gik yang mampu difikirkannya melainkan ada perkara m1steri berlaku kepada keluarganya.

Tilam pu4ka jadi punca?

Dalam ser1us berfikir tentang l0gik kejadian men1mpa keluarganya, ibunya tiba-tiba bertanya sama ada dia pernah melakukan apa-apa perkara pel1k ketika menziarah rumah bapa saudaranya yang men1ngg4l dunia dua minggu sebelumnya.

“Saya terus teringat peristiwa tilam katil yang pernah digunakan arw4h Pak Teh masa arw4h sak1t. Teringat tilam itu nampak seperti melengkung di bahagian tengah.

“Beberapa kali saya cuba menepuk tilam itu supaya bahagian yang melengkung itu menjadi rata tetapi ia tetap kembali kepada keadaan asal,” katanya.

Ben tersent4k apabila ibunya turut membangkitkan s0al tilam tersebut dan memberitahu beberapa saks1 melihat Ben mengalih-alihkan tilam itu.

Tetapi pers0alannya, apa kaitan tilam itu dengan leb4m pada tubvh mak, ayah dan adik-beradiknya? Ibunya merasakan bapa saudaranya itu mempunyai pendamp1ng yang mungkin turut setia menvnggunya di atas tilam itu sepanjang bapa saudaranya itu terl4ntar sak1t.

2072052334

Paling men4kutkan apabila Ben dit1ndih m4khluk tersebut dalam keadaan sedar.

“Mak merasakan ada benda dekat rumah Pak Teh yang mar4h sebab mengg4nggu tilam itu dan sebab itu ia datang meng4muk dan menyer4ng semua ahli keluarganya.

“Tetapi saya engg4n mempercayainya kerana yakin bapa saudara saya tidak akan melakukan perkara-perkara ditegah ag4ma seperti itu,” katanya.

Malam itu, Ben bercadang untuk tidur di tingkat atas rumahnya manakala ibu, bapa dan adik-beradik lain sudah terbiasa tidur ‘mel4mbak’ di bahagian ruang tamu rumah.

Tapi entah mengapa, Ben suk4r melelapkan mata – mungkin keadaan agak pan4s fikirnya. Hanya ketika jam menunjukkan pukul 1 pagi Ben mula berasa meng4ntuk selepas puas membelek telefonnya.

“Belum sempat saya melelapkan mata, telinga saya men4ngkap satu suara g4rau yang memanggil nama saya dari lu4r rumah… bukan sekali tapi tiga kali nama saya dipanggil sese0rang.

“Kerana rasa meng4ntuk saya aba1kan panggilan nama saya itu sebelum saya dikejvtkan bunyi geseran agak kuat berulang kali di lu4r tingkap bilik.

“Ketika itu juga mata saya ternampak sesuatu… dalam cahaya lampu samar-samar, kelihatan satu lemb4ga h1tam berbulv tebal sedang berdiri di sudut bilik sambil matanya memandang tepat ke arah saya.

“Saya cuba anggap itu m1mpi tetapi apabila melihat susvk m4khluk itu yang berbvlu tebal, gig1 putih menyer1ngai dan mat4nya yang besar, saya tahu itu bukan m1mpi!,”ujarnya.

Seperti digar1, dit1ndih lemb4ga hitam

Ben cuba bangun daripada katil tetapi tangan dan kakinya seperti digar1. Segalanya k4ku seperti orang lumpvh. Cubaan menjer1t meminta tolong juga tidak berjaya kerana lidahnya seperti kelv, tidak dapat digerakkan.

Dalam ket4kutan melihat m4khluk itu berdiri di bucu dinding, Ben cuba menjer1t sekuat hati apabila m4khluk itu bertengg3k di atas tubuhnya yang dalam p0sisi terlent4ng.

“Saya masih ingat, ia duduk menc4ngkung di antara pervt dan d4da saya. D4da dan perut rasa sak1t dan sukar bern4fas. Meskipun badan tak dapat bergerak, tapi mata saya masih dapat melihat segala-galanya.

“Saya cuba memandang tepat matanya kerana saya pernah terdengar orang beritahu kalau hendak lawan m4khluk halus, tatap ke dalam anak matanya kerana 1bl1s t4kut dengan pandangan mata anak Adam.

tanda-tanda-makhluk-halus-ada-dalam-rumah

M4khluk itu daripada pandangan selepas bapa Ben masuk ke bilik.

“Nampaknya cubaan itu s1a-s1a apatah lagi saya tak sanggup melihat matanya yang mer4h menyala, lidahnya terjel1r dengan gigi tar1ng yang panjang cukup men4kutkan,” katanya.

Tiba-tiba terdengar ketukan sangat kuat di pintu bilik sambil namanya dipanggil berulang kali dengan suara yang kuat. Lemb4ga hitam tersebut kelihatan mel0mpat ke siling bilik dan menghilang di celah daun tingkap yang tertutup rapat.

Bapanya menerpa masuk dan memetik suis lampu dan terkejvt melihat wajahnya yang puc4t dan rentas n4fas yang laju. Seperti memahami apa sedang berlaku, bapanya hanya memintanya bertenang dan memberitahu semuanya sudah selamat.

“Sehingga ke pagi saya tak boleh tidur… rasa sak1t pada tubuh akibat t1ndihan masih terasa, kep4la juga rasa berat. Ketika bangun mandi, saya lihat ada kesam leb4m di beberapa tempat pada lengan dan pervt.

“Barulah saya faham apa sedang menimpa ahli keluarga saya dan jawapan kepada semua leb4m yang terdapat di bad4n mereka,” ceritanya.

G4ngguan dihantar g4nggu bapa saudara sak1t

Bagi mencari jawapan kepada m1steri yang sedang berlaku kepada ahli keluarga dan dirinya, kata Ben, dia bersama bapanya mengambil keputusan berjumpa dengan seorang ustaz.

852411

G4ngguan itu telah membuatkan Ben sekeluarga tr4uma.

Selepas bercerita tentang g4ngguan yang berlaku selain kesan leb4m di badan, ustaz berkenaan meneliti kesan leb4m pada paha bapa dan perutnya sebelum menggeleng-gelengkan kepala.

“Kata ustaz jika dilihat pada kesan leb4m, benda yang mengg4nggu itu kuat dan boleh jadi g4ngguan akan berterusan sekiranya sesuatu tidak dilakukan.

“Ketika ustaz datang ke rumah, dia terus berjalan ke arah rumah Pak Teh yang terletak berdekatan dengan rumah kami dan wajahnya kelihatan berkervt. Ralit ustaz merenj1skan air bersama bahan seperti garam sambil mulutnya membacakan sesuatu,” katanya.

Teringatkan sangkaan ibunya mengenai Pak Teh, Ben bertanya kepada ustaz memandangkan dia turut ‘membersihkan’ rumahnya namun berasa lega apabila ustaz memberitahu m4khluk itu bukan kepunyaan bapa saudaranya.

Sebaliknya, m4khluk itu dihantar oleh seseorang ketika melawat arw4h mungkin disebabkan dend4m terhadap keluarga bapa saudaranya.

Sumber : mStar

Leave a Comment