[VIDE0] Cuak teng0k Nabila Huda buka langkah Mu4y Thai, bersungguh demi nak kurus – “Terp4ksa makan sayur biarpun tak suka”

DEMI tuntvtan dua watak yang bakal dijayakan bermula Disember depan, aktres terkenal Nabila Huda sanggup ‘meng0rbankan’ rutin makan malamnya.

Bukan sahaja terp4ksa makan makanan berkhasiat seperti sayur dan buah-buahan yang t1dak disukai, Nabila atau mesra disapa sebagai Abil juga perlu bersenam dengan rutin yang ketat.

Menurut pelak0n berusia 36 tahun ini, dia berazam untuk menurunkan sekurang-kurangnya 12 kilogram yang dianggap bersesuaian dengan karakter yang bakal dilak0nkannya itu nanti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu)

“Saya mencintai setiap inci tubuh dan tidak mempunyai mas4lah sama ada kurus atau gemuk. Cuma demi watak yang akan dilak0nkan, saya sanggup berk0rban.

“Banyak yang perlu saya k0rbankan contohnya rutin makan tengah malam yang kurang sihat. Jika diikutkan seumur hidup saya tidak pernah bersenam dengan rutin ketat sebegini.

“Namun kali ini saya memang berusaha sehabis mungkin. Saya tidak makan sayur dan buah-buahan sebenarnya, tetapi demi gizi pemakanan sihat, saya p4ksa juga diri.

“Bermula dengan berat 67 kilogram, selepas tiga minggu saya berjaya menurunkan lima kilogram,” katanya kepada mStar.

Nabila atau nama sebenarnya Nabila Huda Suhaimi menerusi Instagram memberitahu dia terp4ksa makan sayur-sayuran biarpun tidak menyukai makanan tersebut.

Dalam pada itu, anak kepada penyanyi Amy Search ini menegaskan perubahan fizikal yang dilakukannya itu merupakan kehendaknya sendiri tanpa p4ksaan orang lain.

Nabila 1

Perk0ngsian Nabila di Instagram.

“Tiada siapa yang meminta untuk saya kurus. Cuma ini adalah inis1atif diri kerana saya rasa bersesuaian dengan watak.

“Cuma saya belum boleh dik0ngsikan watak itu kepada umum lagi, tidak lama lagi pasti saya akan beritahu,” ujarnya.

Meletakkan sasaran untuk mencapai berat badan sekitar 55 kilogram, Abil juga turut memulakan kelas Mu4y Thai dan melantik jurulatih per1badi.

Tambahnya, jurulatih itu turut memainkan peranan memantau pemakanannya setiap hari bagi memastikan sasaran berat itu berjaya dicapai.

Sumber : mStar

Leave a Comment