Pant4ng dengar lagu! Budak 2 tahun bikin gamat, ligat buat persembahan live dalam kereta… paling c0mel tak hafal lirik pun

GEL4GAT se0rang kan4k-kan4k perempuan menyanyi menarik perhatian ramai di med1a s0sial.

Gaya dan r1ak wajahnya itu pers1s seorang penyanyi yang berada di pentas.

Menerusi rakaman vide0 yang dimuat naik oleh ibunya memaparkan kanak-kanak berkenaan sedang membuat persembahan nyanyian di dalam kereta.

Bercakap kepada mStar, Wan R0s Shalwani Wan Azman, 27, berkata, anaknya Nur Zulaikha Iman Muhammad Iqbal yang berusia dua tahun itu akan membuat ‘persembahan’ setiap kali mendengar lagu.

Adiknya Wan Ros Shazera Ayuni Wan Azman, 14, merak4m vide0 itu sementara menunggu dia selesai membel1 barang di sebuah pasar raya yang terletak di Bangi, Selangor.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Rak4man visual tersebut meraih hampir 100,000 tontonan di TikT0k.

“Masa itu mereka tengah tunggu di dalam kereta sementara saya bel1 barang dapur. Saya memang selalu merakam Zulaikha sebab dia suka sangat menari dan menyanyi bila dengar muzik.

“Lagi satu, reaksi dia tu memang sp0ntan sangat. Macam-macam gaya yang keluar setiap kali saya merakam Zulaika berj0get.

IMG_1950

Wani sering merakam Zulaikha kerena teletahnya yang sangat spontan.

“Dia paling suka mendengar lagu yang ada kena tarik n0te tinggi macam Aina Abdul. Walaupun t4k hafal lirik, dia tetap akan cuba untuk menyanyi,” katanya sambil menambah, dia dan anaknya suka mendengar lagu balada.

Lebih mesra disapa Wani, anaknya mula menunjukkan reaksi terhadap muzik ketika berusia setahun sewaktu mereka menonton sebuah filem kartun.

Zulaika mula mengg0yangkan badan mengikut rentak lagu dan cuba untuk meniru tarian yang terpapar di skrin.

“Saya perasan Zulaikha suka berj0get ni waktu dia umur setahun lebih macam tu, waktu itu lagu ‘G0yang’ sedang bermain ketika menonton cerita Upin Ipin.

“Zulaika cuba untuk menyanyi dan menari mengikut step lagu tersebut. Sejak daripada itu, setiap kali dengar lagu je mesti dia akan menari ikut step yang sama.

IMG_1949

Zulaikha (tengah) mula menunjukkan reaksi pada muzik sejak berusia setahun.

“Memang p4ntang dengar lagu, sebelum ni dia okay je kalau kami merakam aks1nya. Tapi sekarang ni mungkin dah boleh faham, bila nampak je kamera terus Zulaika muncvngkan bibirnya dan berkata n0,” katanya yang menetap di Taman Kantan Permai, Kajang.

Menurut anak jati Terengganu ini, anaknya itu sangat suka bermain dengan kucingnya di rumah mereka.

Tambahnya lagi, Zulaikha berani memegang kucing itu dan diperlakukan seperti anak p4tung.

“Anak saya memang suka senyum daripada kecil lagi, tapi kalau dengan orang tak kenal tu dia t4kut sikit.

“Kalau macam ada buat salah atau apa-apa, nanti mesti dia datang pada saya dan cakap umi s0rry.

“Saya ada bela seekor kucing di rumah, dari sebelum ada anak lagi. Jadi setiap pagi dia pasti akan pergi tengok kucingnya dulu.

“Dia langsung tak t4kut kena g1git atau dic4kar, kadang-kadang Zulaika sampai mengetap giginya kerana terlalu ger4m,” ujarnya yang bern1aga di sebuah gerai buah bersama-sama suami di Sungai Ramal, Kajang.

Menurut ibu kepada seorang cahaya mata itu, dia tidak akan menghalang sekirannya anaknya mahu menceburi bidang nyanyian apabila dewasa nanti.

“Enj0y je la momen bersama anak-anak waktu mereka kecil lagi walaupun kadang-kadang kita rasa ger4m bila mereka asyik menang1s.

IMG_1999

Pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Zulaikha (seluar biru cair) yang beumur dua tahun.

“Tapi bila dah besar nanti, semuanya tu dah tak ada dan susah nak dapat. Itulah perkara yang akan paling kita rindukan apabila anak semakin dewasa.

“Biarlah dia membesar depan mata kita dengan macam mana gaya sekalipun. Setiap m0men bersama anak-anak akan menjad kenangan yang terindah buat ibu bapa,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment