Ser0n0k sangat ke? Sejak kecil ketawanya buatkan jiran segera bert4ndang… siapa s4ngka guru tadika ini peserta pr0gram realiti tv

TUG4S sebagai penghibur bukanlah satu perkara yang mudah, justeru tidak sal4h jika kita katakan wanita ini sememangnya dilahirkan sebagai se0rang penghibur!

Ingin dikenali sebagai Kak Liz, vide0 wanita ini ketawa pasti akan membuatkan sesiapa sahaja akan turut sama ketaw4 berdekah-dekah.

“Saya nak simpan bunyi (gelakkan) vide0 ni, nak buat ringt0ne untuk kunci jam, senang bangun tidur bersemangat rasanya.

“Mesti pagi-pagi sis akan ceria,” k0men seorang warganet.

Bercakap kepada mStar, Kak Liz yang juga se0rang guru tadika berkata, sejak kecil lagi dia memang dikenali ramai disebabkan bunyi ketawanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Katanya, bunyi ketawanya yang cukup ceria itu turut menarik minat jirannya sehinggakan mereka berkunjung ke rumahnya.

“Memang dari kecil orang selalu tegur pasal bunyi akak gel4k, sampaikan masa kecil bila akak ketawa jiran-jiran sanggup datang rumah.

“Dia orang kata “bunyi kamu gelak tu macam ada perkara yang ser0nok sangat sampai buatkan dia 0rang nak datang rumah walaupun sebenarnya tak ada apa pun,” katanya.

Kak Liz (tiga dari kanan) bersama keluarganya.

Menurut Kak Liz, dia bagaimapun pada mulanya keha1ranan melihat perhatian yang diberikan orang ramai terhadap bunyi ketawanya.

“Memang kalau pergi mana-mana 0rang akan bercerita pasal saya punya ketawa, saya macam, kenapa eh? Apa mas4lah? Sampai sekarang saya tak tahu kenapa ketawa saya jadi perhatian orang ramai.

“Bunyi ketawa ni keturunan k0t, tak tahu la nak cakap, tapi memang kami semua adik beradik lima orang semua ketawa lebih kurang. Kami ikut mak, dia pun dulu orang selalu tegur cara dia ketaw4.

“Alhamdullilah kami kalau berjumpa adik beradik memang macam ada stesen televisyen sendiri, kami menghiburkan antara satu sama lain, memang kalau buat hal tu pun akan buat hal sama-sama.

Katanya, apa yang dilihat di vide0-vide0 yang dik0ngsikan itu semuanya adalah perwatakan dirinya yang sebenar.

Namun apa yang orang mungkin tidak sedar adalah dia juga sebenarnya seorang yang sangat sens1tif dan mudah menang1s.

“Macam saya tak boleh tengok orang bersal4man, contohnya time ada event, saya akan seb4k.

“Baru-baru ni pun saya menang1s sebab dah nak balik ke rumah, masa tu saya ada di kampung dekat Perak,” katanya yang menetap di Rawang, Selangor.

Kak Liz merupakan seorang guru tadika.

Sementara itu, berk0ngsi mengenai sebuah lagi vide0 terbarunya yang tul4r beberapa hari lepas, Kak Liz berkata, dia merakam video tersebut untuk dik0ngsikan dengan ibu bapa pelajarnya.

Video yang mendapat hampir setengah jut4 tont0nan itu memperlihatkan gel4gat lucunya yang cuba untuk minum air dalam keadaan dirinya memakai face mask.

“Anak murid akak Raiqal tu dia ada speech del4y, jadi akak dah minta izin dari ibu bapa dia untuk k0ngsikan vide0 supaya ibu bapa diluar sana yang anak-anaknya senas1b macam Raiqal ni tahu apa mereka boleh buat dan tak merasa sed1h dengan keadaan diri anak mereka.

“Jadi masa tu akak balik rumah nak edit haa risau (dengan per4ngai sendiri).

“Akak sebelum tu memang langsung tak perasan, memang dah banyak kali rasanya benda ni jadi, lud4h dalam face sheild pun pernah, tapi sebab tak terakam jadi kita t4k sedar, tapi akak k0ngsi sebab saje je nak buat m0ment,” katanya yang sudah empat tahun mengajar.

FotoJet (21)

T4ngkap layar video lawak Kak Liz sedang cuba untuk minum air tanpa membuka face sheild terlebih dahulu.

Kak Liz berkata, dia sebenarnya sangat meminati bidang seni, malah dia pernah mencuba nasib untuk bergelar penghibur dengan menyertai sebuah pr0gram realiti yang diberi nama “Miss Lawak” pada tahun 2019.

“Akak memang minat sangat sejak kecil nak jadi penghibur, akak suka buat orang ketawa, bagi mereka terhibur.

“Masa dalam pr0gram realiti show tu pun Datuk AC Mizal ada tegur pasal gelak akak, tapi masa tu akak hanya mara sampai ke sep4ruh akhir.

“Tapi akak berpeluang untuk jadi t4lent dalam banyak drama selain menjadi pelak0n tambahan,” katanya.

WhatsApp Image 2021-10-28 at 3.30.24 PM

Kak Liz (dalam bulatan) ketika menyertai Miss Lawak anjuran Astr0.

Antara drama lak0nannya termasuklah M0na Lisa terbitan Astr0, Nur pertama dan Kau Langit Aku Laut.

Sumber : mStar

Leave a Comment