Wishlist unl0cked! Puas buat terjvnan bungee pertama, si manis 17 rasa macam dit0lak angin… berpelvh tapak tangan padahal cuaca t4k panas

BARU berusia 17 tahun, namun keberan1an gadis ini melakukan terjvnan bungee ternyata meraih puj1an ramai.

Vide0 yang dirakam di taman tema Sunway Lagoon pada Isnin lalu, memaparkan Nur Saqilah membuat terjvnan berkenaan turut meraih 1.5 jut4 tontonan di aplikasi TikT0k.

Bercerita kepada mStar, dia yang mesra disapa Qila meng4kui cukup menggemari aktiviti ekstr3m, namun baru pertama kali mencuba terjvnan bungee pada hari tersebut.

“Saya ke taman tema itu bersama keluarga dan kawan. Tapi yang naik buat terjvnan itu hanya saya dan kawan. Dia juga yang rakam vide0.

“Itu merupakan terjvnan bungee pertama saya. Dah lama saya pend4m hasrat untuk buat terjunan. Memang dah lama teringin nak main,” ujarnya.

Menurut Qila, perasaan t4kut turut menguasai diri, namun dia cuba untuk fokus dan bertenang demi memenuhi impiannya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Jelas Qila lagi, terbit satu rasa kepuasan pada j1wanya tatkala dia melakukan terjunan dan berh4yun di udara dalam tempoh yang singkat.

“Petug4s di situ dah pesan supaya jangan pandang ke bawah. Tapi saya pandang juga. Tali pun dah diikat, tak mungkin boleh p4tah balik.

“Jadi saya teruskan saja terjvnan itu. Saya fikir nak terjvn cepat-cepat. T1pulah kalau tak t4kut. Saya berdebar sampai berpelvh tapak tangan. Padahal cuaca tak panas pun.

WhatsApp Image 2021-10-28 at 12.46.47 PM

Kata Qila, dia memang gemar melakukan aktiviti ekstr3m.

“Bila buat terjvnan, rasa macam kena tolak dengan angin. Apabila saya dah berayun di udara, rasa seronok pula. Sekurang-kurangnya saya ada pengalaman sekali seumur hidup,” ujarnya yang berasal dari Johor.

Menurut pekerja kedai makan yang menetap di Kuala Lumpur itu, dia juga tidak menyangka perk0ngsian video berkenaan akan meraih perhatian ramai.

“Saya k0ngsi video nak buat sebagai kenangan. Tak sangka vi1al. Padahal ada juga orang lain yang k0ngsi video terjvnan bungee mereka.

“Bila tengok view dah lebih sejut4, saya pun agak terkejvt. Benda suka-suka saja. Ramai yang puji keberanian saya, mereka kata nak jadi perempuan yang hebat.

“Alhamdulillah, ada juga yang p0sitif. Pada saya, kalau suka dan rasa nak cuba aktiviti macam ni, teruskan saja.

“Kalau ada peluang, tak rug1 untuk cuba. Kalau lem4h semangat, baik jangan cuba. Saya pun mengg1gil sikit lepas turun,” ujar Qila yang turut bern1aga pr0duk kecantikan.

qila0

Qila bersama rakannya ketika ke taman tema itu Isnin lalu.

Disebalik puj1an, Qila juga tak terlepas menerima k0men negat1f khususnya yang mempert1kaikan pakaiannya.

Namun kata Qila, dia enggan ambil pusing dan tidak terkesan dengan segala kec4man yang diterima.

“Ada juga yang k0men mengenai pakaian saya. Kalau saya pakai jubah, lagi orang kec4m. Mulut orang saya biarkan saja. Tak mahu layan.

“Saya anggap ia tak penting. Bukan mas4lah saya untuk fikir. Kita buang yang keruh, ambil yang jernih,” ujarnya lagi.

Sumber : mStar

Leave a Comment