Belum pern4h ada yang beli… t4k sangka giftb0x ju4lan wanita ini tiba-tiba mencanak naik, semuanya selepas bersedekah kepada anak y4tim

SEDEKAH itu tidak akan mengurangkan harta seseorang, sebaliknya Allah menjanjikan bal4san yang baik buat umatnya yang bersedekah dengan ikhlas.

Pengalaman itulah yang dilalui seorang pengguna media s0sial baru-baru ini apabila dia mensedekahkan k0tak hadiah yang diju4lnya sepada seorang anak yat1m.

“Mak ayah tak ada dah men1ngg4l, saya sak1t teringinlah nak giftb0x tu sebab birthday saya 17/9 tak pernah dapat giveaway akak,” tulis Fatimah di ruangan k0men Nadia Bahrain,25, yang pada ketika itu baru memulakan perniagaan giftb0xnya secara dalam talian.

S1mpati membaca mesej tersebut, Nadia yang lebih mesra dipanggil Nad terus membuat keputusan untuk menghantar kotak hadiah kepada remaja terebut.

“Assalammualaikum adik, nanti DM (direct message) akak claim giftb0x ye. Alhamdullilah rezeki awak,” tulisnya dalam video yang sama.

Video dia menghadiahkan kotak hadiah kepada remaja tersebut tul4r baru-baru ini dan mendapat lebih 100,000 tontonan setakat ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Bercakap kepada mStar, Nad yang meng4kui belum pernah berjaya menju4l satupun giftb0x sebelum kejadian tersebut berkata, dia tidak menyangka video tersebut akan tul4r sehingga membuatkan rezekinya tidak pvtus-pvtus.

“Masa saya dapat mesej tu saya rasa kes1an sebab fikir ada orang yang lagi sus4h dari kita, bayangkan dia tak pernah merasa dapat kejvtan.

“Umur dia kalau tak s1lap 14 tahun dia tinggal dengan neneknya yang sudah uzvr dekat Kampung Charok Gorok, Kedah sebab mak dengan ayah dia dah men1ngg4l dunia.

“Masa tu saya masih baru di TikT0k, time tu tak dapat satu order pun lagi, tapi Alhamdullilah lepas video tu tul4r rezeki datang mencurah-curah, tak berhenti orang WhatsApp order giftb0x,” katanya yang menetap di Sungai Ramal Dalam, Kajang.

Nad baru mula menju4l giftbox.

Nad berkata, antara barangan yang diletakkan di dalam kotak hadiah yang sudah selamat sampai ke tangan Fatimah termasuklah cincin dan rantai leher emas K0rea serta cokelat.

“Nad ingat lagi masa tu Fatimah berterima kasih sangat dekat Nad, ayat last tu dia cakap nak jadikan Nad ni kakak dia sebab dia tak ada adik beradik lain.

“Kalau tak silap adik dia pun men1ngg4l disebabkan kem4langan,” katanya.

FotoJet (26)

Antara barangan yang dimasukkan dalam kotak hadiah Fatimah.

Nad berkata, selain rezeki yang tidak pvtus-pvtus, dia yang juga seorang penju4l pakaian bvndle bay1 berkata, dia turut menerima WhatsApp dari pelbagai individu yang memohon b4ntuan daripada dirinya.

“Lepas kejadian tu memang ramai juga WhatsApp nak giftb0x free, siap ada yang minta b4ntuan p4mpers, susu, b4ntuan duit, minta zakat pun ada.

“Nad jawab la, Nad bukan pusat zakat dan ada juga yang minta then Nad bagi, lepas tu dia minta lagi seakan mengambil kesempatan,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment