“Lama t4k ride tu bang” – [VIDE0] Pemuda Isi Minyak P4kai Diesel, Member Sepakat Terbalikkan M0t0r

Sejak kebelakangan ini, pasti ramai penggemar mot0sikal sudah kembali berk0nvoi secara berkumpulan di lebuh raya. Biasanya g0longan yang menggemari aktiviti ride ini akan menaiki motosikal masing-masing untuk pergi ke satu destinasi pelanc0ngan.

Melalui perkongsian di laman Tikt0k dari ak4un @nak0.detailing, sekumpulan pemuda dilihat sedang mengangkat sebuah mot0sikal dalam keadaan mengiring dan menuang minyak pada m0tor tersebut di jalan raya. Aik, dah kenapa pulak?

@nako.detailing Balas kepada @traitor153 tk fyp pon Xpa 😌#HowLowCanYouGoLazada1111 #fyp ckup ⛔️3k 😆like nak bagi kt kwn kita ni free coating lampu #nakodetailing ♬ bunyi asal – Fikri Wahab

Rupa-rupanya, pemilik mot0sikal tersebut dikatakan tersal4h isi minyak jenis diesel pada motornya. Alamak, lama sangat t4k keluar ride tu, bang.

Oleh itu, rakan-rakan pemuda itu berpakat untuk mengangkat m0tor tersebut beramai-ramai dari setiap sudut untuk membu4ng semula minyak diesel yang dis4lah isi tadi. Hal ini kerana minyak diesel tidak sesuai untuk digunakan untuk kenderaan ringan termasuk kereta dan m0tosikal.

Motor yang diisi dengan minyak diesel secara tidak sengaja berkemungkinan besar tidak dapat dihidupkan. Ini kerana diesel memerlukan mampatan yang tinggi untuk menyala. Jika m0tor tersebut terus dicuba untuk dihidupkan, ia mungkin akan mengakibatkan ker0sakan.

Video tersebut tul4r di Tikt0k dengan jumlah melebihi 500 r1bu tontonan dan lebih 30 ribu like. Rata-rata netizen terhibur melihat gel4gat sekumpulan lelaki itu. Namun, ada juga netizen t4k puas hati dengan tindakan mereka membu4ng minyak diesel itu.

Sumber: Tiktok

Macam mana kalau k0rang dalam situasi yang sama? Adakah k0rang akan buat benda yang sama?

Sumber: Lobak Merah

Leave a Comment