Gara-gara gelab4h buka pintu bilik h0tel, member t4k pakai tudung berdesup meny0r0k belakang langsir… apa jadi sampai kelam k4but, siapa datang sebenarnya?

SETIAP saat yang dirak4m bersama sahabat pastinya meningg4lkan 1001 kenangan yang tidak mungkin dapat dilupakan sampai bila-bila.

Siapa sangka, percutian pertama empat gadis selepas lebih setahun tidak bersua muka antara satu sama lain turut terselit peristiwa lucu.

“Bila kau staycat1on, tiba-tiba tv takde s1gnal. Abang ma1nten4nce berdesup datang, tak sempat capai apa-apa,” demikian kapsyen yang ditulis pada video yang dik0ngsi di aplikasi TikT0k.

Menerusi vide0 tersebut, kelihatan salah seorang daripada mereka terpaksa lar1 bersembunyi di sebalik tirai langsir gara-gara tidak sempat memakai tudung ketika bilik h0tel mereka didatangi pekerja penyelenggaraan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Berk0ngsi cerita dengan mStar, Intan Radhziah Basir berkata ins1den lucu itu berlaku ketika dia dan tiga lagi sahabat baiknya bercuti di sebuah lokasi peranginan di Desaru, Johor, minggu lalu.

“Malam tu kami keluar pergi barbeku. Selepas selesai dan balik bilik, kami pun buka tudung sebab nak berehat. Tiba-tiba bilik kami ‘black0ut’. Rasanya ketika itu satu aras hotel di tingkat dua black0ut.

“Lepas black0ut dalam 15 minit, situasi kembali pulih tapi televisyen tak boleh hidupkan sebab t1ada signal. Puas kami cuba sendiri, tapi akhirnya saya ambil keputusan untuk call 0perat0r dan minta mereka per1ksa.

“Agaknya sebab ramai yang buat 4duan sama, sekejap je pekerja ma1ntenance datang. Tak sampai tiga minit lepas saya call, terus dengar ketukan dekat pintu. Saya tak mahu buat pekerja tu tertunggu-tunggu sebab mungkin dia nak betulkan ker0sakan di bilik lain pula.

staycation 2

Empat sahabat ini menghabiskan masa bercuti bersama-sama selepas lebih setahun tidak bersua muka.

“Jadi saya terus capai tudung dan buka pintu. Dua lagi kawan sempat tutup kep4la dengan hoodie, yang seorang lagi menyelinap di belakang langsir. Ins1den lucu tu sempat dirakam oleh salah seorang rakan,” ceritanya sambil ketawa kecil ketika mengimbas kembali m0men lucu tersebut.

Senang disapa sebagai Intan, gadis berusia 21 tahun ini berkata, dia dan dua rakan lain hanya mampu menahan ketawa apabila menyedari salah seorang daripada mereka bersembunyi di sebalik langsir.

“Sebenarnya saya tak perasan yang seorang tu belum ready, tapi saya pula terus gel4bah buka pintu. Bila abang ma1ntenance tu masuk, kami gelak-gelak tapi sedaya upaya cuba tahan.

“Saya rasa bers4lah juga dekat kawan saya jadi terus tanya abang tu, ‘Abang, lama lagi tak?’. Dia t1pu dan cakap ambil masa sejam nak betulkan.

“Tapi sebenarnya kejap je, dalam lima minit saja dia betulkan s1gnal televisyen. Mujur sekejap. Kalau tidak, lama lagilah kena duduk di balik langsir tu.

“Lepas abang tu keluar, kami berdek4h gelak. Kawan saya yang meny0rok belakang langsir tu ger4m jugalah sebab saya gel4bah terus buka pintu. Memang mem0ri betul dan kalau ingat, memang pec4h ketawa,” ujar penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) ini lagi.

Bercerita mengenai persahabatan mereka, Intan berkata dia dan tiga lagi sahabat baiknya itu merupakan rakan sekelas yang dikenali sejak semester satu di institusi berkenaan.

“Kami merupakan penuntut Dipl0ma Pentadbiran Awam di UiTM Seremban 3. Dah setahun lebih tak jumpa sebab Per1ntah Kawalan Pergerakan (P KP). Kami mula kenal ketika semester satu tapi kemudian masing-masing ‘terp1sah’ kerana P KP.

“Walaupun sempat bersua muka sekejap je, tapi hubvngan kami rapat. Ketika pembelajaran secara atas talian, kami buat assignment sama-sama, dan jadi ahli gr0up assignment sampailah sekarang dah semester lima.

staycation 3

Intan (dua, kanan) mengenali tiga sahabat baiknya ketika mereka sama-sama berada di semester 1.

“Bila dah b0leh merent4s, yang se0rang tu sanggup datang ke Johor untuk bercuti bersama saya dan dua lagi rakan yang memang menetap di Johor. Itulah percutian pertama kami dan InsyaAllah, akan ada lebih banyak percutian selepas ini,” ujarnya yang berasal dari Mersing.

Tidak menyangka perk0ngsiannya menjadi tul4r, Intan berkata dia terharu apabila menerima k0men p0sitif daripada netizen.

“Kebanyakannya terhibur dengan vide0 tu, tapi Alhamdulillah, ramai yang puji sebab sedaya upaya menjaga aur4t walaupun sampai terpaksa meny0rok. Ada juga yang DM, mereka kata susah nak jumpa perempuan macam ni yang jaga aur4t.

“Apapun, saya nak tek4nkan, dalam persahabatan ni, janganlah kita pvtus hubvngan walaupun dah lama tak jumpa. Gunakanlah kemudahan yang ada untuk berhubung supaya persahabatan terus kekal rapat,” katanya lagi.

Sehingga kini vide0 yang dik0ngsikan Intan menerusi aplikasi TikT0k meraih lebih daripada 45,000 jumlah tontonan.

Sumber : mStar

Leave a Comment