‘Bila Ayah Hil4ng Dari Pandangan Saya Buk4 Tudung. N4k Sampai Rumah Pak4i Tudung Balik’ – Datin Shahida

” Ada rezeki lagi pergi ke bumi barakah ini bersama kedua-dua ibu dah ayah saya”

Demikian lu4han isteri jut4wan k0smetik, Datuk Aliff Syukri iaitu Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid yang memanjatkan rasa syukur dapat membawa kedua ibu bapanya ke Tanah Suci sekali lagi.

Shahida berkata, bapa dan ibunya sudah menunaikan kedua-dua ibadah haji dan umrah sebelum ini namun gembira kerana masih berpeluang untuk menjejakkan kaki kembali ke Kota Suci.

” Alhamdulillah… Ada rezeki lagi pergi ke bumi barakah ini bersama kedua-dua ibu dah ayah saya. Selalu je dorang cakap macam t4k percaya dah banyak kali datang sini. Haji sudah umrah pun sudah.

” Siapa sangka kan dulu ayah saya hanya pemandu teksi dan juga bekas pengawal kesel4matan… Mama saya pula kerja sebagai kerani.

” Rezeki orang tak sama… Begitu juga uj1an juga berbeza beza… Apa yang kita lihat belum tentu sama dgn apa yang kita fikirkan.

” Banyakkan berlapang dada dengan uj1an Allah. InsyaAllah bahagia akan datang,” coretnya menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagram.

Dalam pada itu, Shahida juga turut mendoakan pengikutnya yang menyimpan hasrat untuk ke Makkah menjadi insan terpilih untuk ke sana.

” Saya doakan semoga semua yang berimpian untuk ke tanah suci ini dapat menjejakkan kaki ke sini. Semoga kalian antara orang-orang yang terp1lih oleh-NYA,” tulis Shahida.

Sementara itu menerusi perk0ngsian sebelum ini, Datin Shaida berkata ibu dan ayahnya adalah individu paling penting dalam kehidupan beliau.

Menurut Shahida, ayahnya seorang yang g4rang, sementara ibunya pula sp0rting.

” Dulu masa saya kecik ayah saya g4rang mak saya sporting….masa umur saya 13 tahun ayah saya suruh pakai tudung, tidak tak dia kata kalau t4k pakai tudung tak boleh keluar rumah!!!

” Sudahnya saya memang pakai tudung,. tapi bila dah keluar ayah saya dah hilang dari pandangan saya pun buka tudung, nak sampai rumah pakai tudung balik. nak4l sungguh saya..” tulis Shahida di Instagram beliau.

Terdahulu, Shahida bersama kedua ibu bapanya berangkat ke Tanah Suci Makkah tiga hari lalu.

Fakta menarik Dat1n Shahida

Umum mengenali Dat1n Sri Nur Shahida merupakan isteri kepada usahawan k0smetik, Dato’ Sri Aliff Syukri Kamarzaman yang juga anak pengasas pr0duk k0smetik Sendayu Tinggi, Rozita Ibrahim.

Beliau mula dikenali menerusi kumpulan nasyid, S0lehah yang turut diangg0tai penyanyi Bienda.

1) Nama sebenarnya, Nur Shahida binti Mohd Rashid

2) Kelahiran 14 Mac 1985. Kini berusia 34 tahun.

3) Mempunyai tujuh orang adik-beradik.

4) Merupakan anak perempuan tungg4l dalam keluarga.

5) Mendirikan rumah tangga dengan usahawan k0smetik, Aliff Syukri Kamarzaman yang juga dikenali sebagai Aliff Syukri pada Ogos 2007 dan telah dikurniakan empat orang zuriat iaitu Ammar Ahyan, 10, Qadejah El Zahra, 8, dan Ibraheem Adham, 6 dan Yusoff Al Qardawi, 1.

Mereka turut membesarkan seorang anak angkat bernama Ameena yang kini berusia dua tahun.

6) Menggunakan ak4un Instagram rasmi atas nama Shahidadherbs yang sehingga kini mengumpul 2.6 jut4 pengikut.

Kenali siapa Datin Shahida

Bagi yang tidak tahu, Datin Shahida merupakan teman rapat kepada penyanyi Bienda yang merupakan anak kepada penyanyi d4ngdut yang terkenal pada era 1990-an, iaitu Sheeda.

Datin Shahida pernah tul4r kerana membintangi iklan syampu Sunsilk suatu masa dahulu.

Beliau dan Aliff Syukri mula berkenalan selepas kedua-duanya menjayakan peranan sebagai m0del Sunsilk, sebelum akhirnya bernikah dua tahun kemudian.

Mungkin ramai tak tahu beliau adalah bek4s ahli kumpulan nasyid Solehah.

Beliau bersama anggota asal S0lehah iaitu Bienda, Wan dan Shireen pernah membuat kemunculan semula dengan menubuhkan ‘Bienda & Friends’.

Antara lagu-lagu yang dip0pularkan Shahida bersama rakan kumpulannya seperti Nikmat Allah, Hadis Rasullullah, Rukun Iman Dan Rukvn Islam, Penantian serta Renungkanlah.

Sukakan masakan kampung, dalam masa sama gemar menyediakan hidangan chur0s, spageti dan juga kek.

Menginspirasikan ibu mentuanya, Rozita Ibrahim yang merupakan peng4sas Sendayu Tinggi Corporation. Shahida menjadikan Rozita sebagai tempat rujukan untuk mendapatkan nasihat terutamanya ketika dilanda mus1bah.

Menarik untuk dikongsikan juga, Rozita pernah berk0ngsi kisah bagaimana dia menguj1 Datin Shahida Mohd Rashid sebelum menerima wanita itu sebagai menantu untuk dikahwinkan dengan anak lelakinya, Datuk Seri Aliff Syukri.

” Dia tak s0mbong dan tak kekok mengangkat kotak dan menyapu s4mpah walaupun dia seorang m0del terkenal. Ini sangat mengejvtkan saya..” kata Rozita.

Sumber: https://thebolalive.com/

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment