Mak n4k handbag besar b0leh isi telekung, anak tak berkira terus bel1 beg jenama mah4l… handph0ne pun tukar baharu – “Murah rezeki kita kerana d0anya”

T1ADA apa yang membahagiakan hati seorang anak apabila melihat wajah ibu kesayangan mengukir senyuman saat mendapat kejvtan yang diidam-idamkan.

Menerusi satu vide0 di apl1kasi TikT0k, seorang wanita berk0ngsi m0men memaparkan dirinya memberi kejvtan buat si ibu dengan menghadiahkan beg tangan berjenama Gucci berh4rga hampir RM6,000 dan telefon bimbit.

“Bahagiakanlah ker4mat hidup kita dengan sehabis daya,” demikian kapsyen pada vide0 tersebut yang sehingga kini meraih lebih daripada lebih 108,000 jumlah tontonan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Hanya mahu dikenali sebagai Syira Hussin, wanita ini berkata video tersebut sama sekali tidak berniat untuk tujuan lain melainkan hanya mahu berkongsi momen istimewa dengan insan yang melahirkannya.

“Jujurnya tiada niat untuk v1ral tapi sebab rakam video m0men bersama ibu. Bukan selalu dapat rakam muka mak happy. Bila ulang-ulang vide0 itu, saya sendiri yang menang1s.

“Sebenarnya selalu saja bel1 keperluan atau hadiah untuk mak tapi kali ini terdetik nak bel1 sebagai kejvtan kerana mak beritahu beg dia terk0yak. Kalau b0leh dia nak beg besar yang muat isi telekung.

“Dalam masa yang sama, telef0n dia pun dah tervk sangat tambahan pula ia bukan telefon pintar. Nak imbas MySejahtera pun t4k boleh. Dia kata nak handphone elok sikit, boleh j0in kelas mengaji.

“Mak ayah kita ni sebenarnya t4k kisah brand apa pun tapi kita mesti nak yang terbaik. Alhamdulillah ada rezeki lebih, kita tunaikan. Lagipun apa yang kita kecapi kini adalah atas doa dan restu mereka,” katanya yang juga pengasas pr0duk kecantikan dan k0smetik.

mak baru 3

Kenangan Syira ketika membawa ibunya mengerjakan umrah.

Tambah wanita berusia 30-an ini, dia tidak pernah berkira atau berfikir dua kali sekiranya mel1batkan ibu kesayangannya, Fadzilah yang kini berusia 65 tahun.

“Mak jaga saya dari kecil sampailah sekarang dah berkahwin pun. Disebabkan rumah kami berdepan saja, dia selalu masakkan untuk keluarga saya. Saya memang bina rumah dekat dengan mak supaya senang nak tengok-tengok dia.

mak baru 2

Syira (belakang) tidak pernah berkira untuk memberikan yang terbaik buat ibunya (kiri).

“Saya sedaya upaya jalankan tanggungjawab sebagai anak. Sebelum ini masa saya berpant4ng selepas bersal1n anak kedua, mak masuk h0spital kerana mas4lah usus. Tiga bulan saya ulang alik ke h0spital.

“Saya jaga mak macam mana saya jaga ny4wa sendiri. Selepas mak pulih, barulah saya pula berurvt dan mula pant4ng betul-betul,” ujarnya yang menetap di Sungai Buloh, Selangor.

Tidak menyangka vide0 yang dimuat naik menjadi tul4r di TikT0k, ibu kepada empat cahaya mata ini berkata dia bersyukur apabila rata-rata netizen memuj1nya malah menjadikan ia sebagai inspirasi untuk melakukan yang terbaik buat ibu bapa.

“Ada yang k0men, mohon doakan mereka juga dapat jadi macam saya. Apa yang saya boleh k0ngsikan, kunci rezeki adalah apabila kita bahagiakan orang lain espec1ally mak ayah dan keluarga. Saya pegang benda tu.

“Saya akan selalu minta doa daripada mak cont0hnya kalau ada pelancaran dan sebagainya kerana doa ibu ini tiada hijab. Murah rezeki kita adalah kerana doanya.

mak baru 1

Tidak pernah lupa membawa ibu bercuti bersama keluarganya.

“Kalau ikutkan, jasa mak ni tak terbalas walau dengan segunung em4s pun. Jadi, bahagiankanlah mereka selagi ada naf4s dan ikut cara masing-masing.

“Bagi saya, saya sentiasa berdoa agar dipinjamkan nikmat sihat dan masa. Selagi dipinjamkan dua nikmat ini, buat dan berusaha bersungguh-sungguh. Ini yang orang selalu aba1kan. Esok kalau t4k sihat, dah tak dapat bahagiakan mak ayah serta orang sekeliling,” ujarnya lagi.

Sumber : mStar

Leave a Comment