Bad4n Isteri Penuh Dgn Lebamm.. Suami Pasang CC TV untuk Cari Pelaku . T4k Sangka Ini Yang Terjadi

Gambar Sekadar H1asan. Kisah bermula apabila saya berkahw1n dengan isteri sejak 6 tahun yang lalu. Dia merupakan wanita pilihan ayah saya. Isteri saya tidak pernah bersek0lah sejak kecil. Ayahnya orang C1na (driver lori balak) dan ibunya pula 0rang Asl1. Mertua tidak berkahwin. Isteri saya dider4 oleh neneknya sejak dari kecil.

Pada mulanya ayah saya berkenan pada isteri sewaktu dia menyertai lawatan ke penempatan 0rang Asl1. Dia mahu gad1s itu dijodohkan dengan saya, ketika itu isteri belum mencapai usia 20 tahun.

Disebabkan kerana hati yang lara, saya terima saja memandangkan bakal isteri cantik, campuran C1na dengan Orang Asl1. Cuma dia tidak tahu membaca, apatah lagi menulis, tidak tahu tentang dunia, media s0sial apa semua pun tak pernah tahu. Dipendekkan cerita, perkahwinan dipercepatkan dan ibu minta kami tinggal bersamanya.

Pada usia perkahwinan baru setahun jagung, kami keluarga yang bahagia. Ibu mengajar isteri s0lat/mengaji dan saya mengajarnya menulis dan membaca. walaupun kadang-kadang terasa jer1h kerana dia sangat suk4r untuk memahami apa yang diajar, namun dia akhirnya mampu s0lat dan mengaji sendiri.

Sesungguhnya Allah sentiasa mendug4 hamba-hambaNya. Setiap suka, tentu ada duk4nya.

12 Jan 2017 yang lalu, saya ternampak kesan berb1rat di kaki kanan isteri lalu saya tanya apa terjadi. Jawabnya, dia terl4nggar bucu katil.

17 Jan 2017, terdapat kesan leb4m besar di lengan sebelah kanan. Saya menjadi semakin pel1k tetapi bila ditanya, isteri kata dia terl4nggar meja pula.

Saya berasa semakin pel1k, isteri semakin pend1am dan tidak banyak berbual. Dia lebih banyak menyend1ri di dalam bilik walaupun sewaktu saya ada di rumah, bila ditanya, jawabnya tiada apa-apa.

Saya berd0a kepada Allah, sesungguhnya tunjukkanlah saya jalan apa yang perlu saya buat.

24 Jan 2017, isteri ada kesan leb4m di dua tiga tempat belakang badannya. Puas saya memikirkan cara untuk mengetahui kenapa isteri jadi begitu, saya berk0ngsi cerita dengan kawan baik.

Jawabnya, “Camera will never l1ed to you”, dan dia p1njamkan saya goPr0 miliknya untuk digunakan di rumah.

Esok harinya saya letak GoPr0 senyap-senyap di atas kab1net pinggan h1asan ibu. Boleh dikatakan nampak seluruh ruang tamu dan sedikit ruang dapur, dengan harapan Allah tunjukkanlah saya bukti.

25 Jan 2017, saya bawa GoPr0 itu ke pejabat. Kemudian saya mainkan satu rakaman demi satu. Kelihatan isteri saya keluar dari bilik untuk mengemas rumah, memasak di dapur untuk seketika. Tiada apa yang pel1k terjadi.

Bagaimanapun jam 11.25 pagi, semasa ibu pulang dari mengajar, isteri yang sedang menyapu di ruang tamu tidak semena-mena sewaktu ibu melintasi isteri di ruang tamu, ibu tar1k rambut isteri dari belakang lalu dihumb4n kep4la isteri ke lantai. Saya tergam4m! Betulkah apa yang saya lihat ini? Saya ulang sekali lagi, ulang dan ulang. Sewaktu saya melihat video itu, hanya Allah sahaja yang tahu perasaan saya.

Sangat jelas dalam rakaman tersebut, isteri saya sak1t dan ket4kutan membetulkan rambutnya. Ibu datang semula dengan cepat dan ambil penyapu yang j4tuh lalu dil1bas belakang badan isteri. Isteri saya menahan penyapu dari terus memvkul badannya. Namun ibu l1bas lagi sebelum hemp4s penyapu ke badan isteri.

Sewaktu saya menulis ini, saya masih lagi tidak mampu mengawal perasaan, menang1s dalam hati saya mengingatkan apa yang isteri saya lalui. Saya tidak mampu menonton rakaman yang lain, lalu lapt0p itu saya tutup. Saya menang1s di meja semahu-mahunya sambil mengenangkan isteri.

Sebelum ini saya berkahwin dan membawa dia tinggal bersama dengan ibu dengan harapan dapat merubah dia dari kehidupannya sebelum ini. Dia juga pernah dider4 nenek dan bapa saudaranya, dic4bul sepupu dan tiada siapa yang membel4 nasibnya sejak dari kecil lagi. Sehinggalah dia berkahwin dengan saya.

Lalu saya kemaskan barang-barang di office dan beritahu kawan-kawan yang saya ada masalah kecem4san dan terp4ksa pulang ke rumah. Sepanjang perjalanan pulang, saya menang1s. Pelbagai persoalan bermain di fikiran saya, “Kenapa, kenapa ibu buat begitu pada isteri saya? Apa d0sa isteri saya?”

Sejurus tiba di pintu rumah, saya nampak isteri sedang menjemur baju. Ibu tiada kerana kelas mengajar ibu selepas Zohor. Sewaktu masih di dalam kereta, saya menang1s dan isteri melambai-lambai dan tersenyum pada saya. Waktu itu saya melihat isteri, saya melihatnya dengan penuh rasa cinta dan kasih sayang yang tidak pernah saya rasai pada sesama manusia selama saya hidup.

“ Kenapa ni abang?” soalnya. “ Kemas kain baju cepat, bawa yang mana perlu bawa sahaja. Jangan tanya apa-apa,” kata saya padanya.

Saya mendaftar masuk ke bilik h0tel yang selesa untuk isteri supaya saya tidak perlu risau akan kesel4matan dia. Kemudian saya mesej ibu dan beritahu saya bawa isteri pulang ke kampung pakciknya untuk seminggu. Masa ibu tanya kenapa, saya langsung tidak memb4las mesej ibu. Ayah tidak tahu tentang perkara ini.

Sesungguhnya Allah itu maha kuasa. Saya temui cinta ikhlas, kebaikan dan ketenangan dalam hambamu yang paling serba kekur4ngan. Dia isteri yang paling saya cintai. Sekarang saya sudah menyewa sebuah rumah yang selesa buat kami berdua walaupun kecil. Namun apa yang paling penting, isteri saya teramat gembira.

Suatu hari ibu bertanya kenapa p1ndah? Senang nak berulang alik dari office ke rumah, jawab saya.

Mengapa saya yang perlu berlebih-lebih nak mar4h ibu? Saya juga tidak tahu mengapa isteri saya tidak menceritakan apa yang berlaku, sejak bila diperlakukan oleh ibu. Saya takkan mampu untuk bertanya, risau akan mengervhkan keadaan yang seolah-olah tiada apa yang berlaku. Tetapi pada detak hati saya, setelah sekian lama mengenali isteri, saya dapat rasakan isteri t4kut akan kehilangan saya.

Hingga saat ini dia tidak berk0ngsi cerita pada sesiapa kerana dia tidak mempunyai kawan atau saudara yang lain. Dia tidak ceritakan pada saya kerana b1mbang saya tidak percayakan dia lalu dia memilih untuk berdiam diri. Namun Allah itu sentiasa ada untuk hambaNya yang teran1aya. Sekiranya , jika isteri saya ceritakan apa yang berlaku, tentunya saya tidak akan percaya.

Doa saya mudah-mudahan hati ini sentiasa kekal redha dengan setiap apa yang berlaku.

Akhir sekali pesanan buat isteri, sekiranya awak baca lu4han ini suatu hari nanti, abang mohon maaf kerana membiarkan awak mender1ta untuk seketika. Namun awak perlu tahu, mungkin abang takkan selama-lamanya ada di sepanjang hayat awak. Tetapi abang akan sayangkan awak sepanjang hayat abang.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber: lubok viral

Sumber : Menujukebenaran

Leave a Comment