Lama Menyepi Berikutan Beberapa lsu, Penampilan Terkini Pvteri Balqis Yang Semakin Meningkat Dewasa Cvri Tumpuan

Meninjau ke ak4un Instagram pelakon Beto Kusyairy, p0sting terbaru Beto telah meraih perhatian ramai. Bet0 telah memuatnaik sekeping gambarnya bersama Nabila Huda dan Puteri Balqis yang sama-sama menjalani pengambaran drama terbaru mereka.

Puteri Balqis atau mesra dipanggil Aqish turut terl1bat dalam drama yang berjudul Halimun. Menurut Beto, penampilan Aqish dalam drama tersebut hanya seketika sahaja namun persembahan Aqish tetap memuk4u.

Beto turut mendoakan agar Aqish sentiasa dalam keadaan baik-baik sahaja dan semoga dipertemukan lagi dalam drama seterusnya jika diberi kesempatan. Aqish yang semakin meningkat dewasa nampak agak berbeza penampilannya ketika kecil dahulu.

Ramai yang mula merindui lak0nan Aqish yang merupakan seorang pelak0n yang amat berbakat sejak kecil lagi. Aqish banyak tercal0n dan memenangi anugerah ketika dahulu dan pernah dianugerahkan sebagai pelakon terbaik di peringkat Asia

Jom lihat perk0ngsian di bawah,

Ramai yang memuj1 penampilan Aqish yang semakin cantik dan mend0akan kejayaan Aqish. Antara k0men-k0men yang diberikan,

” I kennot.. still nmpk Shameen & Shah.. Sem0ga lebih banyak peluang kembali buat aqish.. Cantik aqish.. Harap2 aqish boleh terus berlak0n.. “

” Ingatkan shameen and shah tadi.. Dah besaq dah aqish.. Shameen & Shah bertemu lagi.. InsyaAllah amin, sem0ga dipermudahkn.. “

” Cantiknya aqish.. Aqish is back… We miss you… Keep str0ng.. sem0ga murah rezeki dan sihat selalu aqish.. “

” Wahhh ade aqishh.. Lainnya Aqish.. Can’t wait for this.. Cantiknya Aqish.. keep it up ye bang.. jaga diri jaga kes1hatan.. lakonan abg always da b00m.. “

” Rindunye kat aqish.. Besar dah dia bakat yang teramat besarrr nii Balqis niii sayang kalau tak teruskan.. “

” Besaq dah Puteri Balqis ni.. Moga aqish terus diberikan kes1hatan yang baik.. Brilliant-talented c0llabs.. “

” Comelnya aqish.. last tgk masa aqish kanak2 je… smoga yg terbaik utk aqish.. Semoga dipermudahkan segala urusan dan diberikan rezek1 yg melimpah.. “

Pastinya ramai yang menantikan kemunculan drama Halimun di kaca televisyen kerana dapat mengub4ti kerinduan terhadap lak0nan Aqish menyepi seketika dalam dunia seni. Semoga Puteri Balqis terus berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi.

Sedikit trivia Pelak0n Puteri Balqis

Puteri Balqis merupakan seorang aktres remaja p0pular di Malaysia yang memulakan karier seni sejak usia dua tahun iaitu selepas menjayakan sebuah sesi uj1bakat.

Kemunculan sulungnya di layar kaca adalah pada tahun 2011, menerusi siri televisyen Gemilang yang diterajui Tiz Zaqyah, Kamal Adli dan Shahz Jaszle

Bi0data

1. Nama sebenarnya, Puteri Balqis binti Azizi. Menggunakan nama k0mersial, Puteri Balqis.

2. Kelahiran Kuala Lumpur, Malaysia pada 12 April 2007. Kini berumur 14 tahun.

3. Merupakan pelak0n dan m0del k0mersial yang mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 2011.

4. Antara drama dibintanginya seperti Gemilang, Cinta Itu Milikku, Astana Cinta Aleesa, Akulah Balqis, Andainya Takdir dan Sweet Dreams.

5. Termasuk telefilem Di Sebalik Tirai Kasih, Anak Lorong, Aku Tahu, Saloma, Kulit, Ana Anak Ibu dan banyak lagi.

6. Pembabitannya di layar perak menerusi filem Strawberi Cinta, Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng, Makrifat Cinta dan KL Special F0rce.

7. Pemegang tr0fi Anugerah Artis Harapan Pantene di Anugerah Skrin ke-16, Pelakon Wanita Terbaik Drama di Anugerah Skrin ke-18 dan Pelak0n Wanita Terbaik di Anugerah Televisyen Asia ke-19.

8. Pada Mei 2018, beliau dilap0rkan mengh1dap mas4lah j4ntung.

Fakta Menarik

Lebih mesra disapa Aqish.

Anak perempuan tungg4l kepada pasangan Azizi Aziz dan Norashikin Mohd Aziz.

Arw4h datuknya, Mohd Aziz Arifin atau Ken Arifin pernah seangkatan dengan Allahy4rham Tan Sri P. Ramlee semasa era kegemilangan filem-filem Melayu di Studio Jalan Ampas.

Bergelar pelakon sejak usia dua tahun selepas menjayakan sebuah sesi uj1 bakat.

Pernah membuat kemunculan dalam vide0 muzik penyanyi Hafiz Suip berjudul ‘Matahari’ dan Anuar Zain menerusi ‘Andainya Takdir’ serta ‘Cinta Takkan Berakhir’.

Mengid0lakan bintang H0llywood, Dak0ta Fanning dan Natalie P0rtman, termasuk seniman Tan Sri P. Ramlee.
ayah puteri balqis

Sumber https://www.two.e-kesah.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua k0men yang ditulis disini. Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment