[VIDEO] Kubvr Vanessa Angel r0sak tervk gara-gara jadi ‘c0ntent’ media s0sial… ibu bapa terp4ksa d0a dari luar pag4r – Bintang Gl0bal

KUBvR Allahy4rham Vanessa Angel dan Bibi Ardiansyah yang terletak di Tanah Perkubvran Umum Taman Malaka Kecamatan Pesanggrahan, Jakarta terp4ksa dikunci.

Perkara ini berikutan kubvr pasangan suami isteri itu yang menjadi v1ral mengalami ker0sakan tervk akibat tindakan orang ramai yang tidak bertanggungjawab.

Keadaan kubvr mengalami ker0sakan disebabkan orang ramai dan Y0uTuber yang mengambil kesempatan untuk mengambil gambar, selfie dan membuat ‘c0ntent’ untuk media s0sial mereka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by fransfaisal (@fransfaisal_)

Adik ipar Vanessa Angel, Frans Faisal, menerusi vide0 memperlihatkan orang tuanya yang duduk di lu4r pagar sambil berd0a dan melihat dari jauh.

“Tak pernah terfikir dalam perjalanan hidupku, melihat orang tuaku duduk dengan tatapan kos0ng seperti begini,” tulisnya.

Dalam p0sting itu, Frans mengucapkan terima kasih kepada semua yang datang menz1arahi pus4ra kakaknya, namun meminta orang ramai untuk menghargai dan tidak mer0sakkan pus4ra itu.

Vanessa dan Febri atau Bibi meningg4l dunia dalam satu kemal4ngan jalan di Tol Jakarta-Surabaya, berhampiran kawasan Nganjuk, Jawa Timur pada Khamis, 4 November lalu.

jen4zah kedua-duanya dikebum1kan dalam satu l1ang lah4d TPU Islam Taman Malaka Kecamatan Pesanggrahan, Jakarta Selatan. – KAPANLAGI

Sumber : mStar

dalam perkembangan sebelum ini,

Peng4kuan pemandu arw4h Vanessa Angel… Rupa-rupanya ini yang berlaku 1 jam sebelum kemal4ngan

Pemandu meng4ku beberapa kali ma1n telefon.

PEMANDU Allahy4rham Vanessa Angel iaitu Tubagus J0ddy meng4ku dia sempat bermain telefon sebelum kenderaan yang dipandunya mengalami kemal4ngan.

Joddy meng4kui menggunakan telefon beberapa kali sehingga berlaku kemal4ngan m4ut yang mer4gut ny4wa Vanessa dan suaminya Febri atau Bibi Andriansyah pada 4 November lalu.

Salah satu perkara yang dilakukan J0ddy ialah menghubvngi orang tuanya pada pukul 11.55 pagi iaitu kira-kira sejam sebelum kemal4ngan.

Bukan itu sahaja, J0ddy juga dipercayai aktif di media s0sial dan memuat naik beberapa instastory di Instagram miliknya.

“Hasil pemer1ksaan kami, keterangan yang sudah diambil membuktikan dia memang bermain telefon.

“Di media s0sial ada terus berbual dengan bapanya pada pukul 11.55 pagi… bererti ketika dia sedang memandu,” ujar pihak p0lis dalam satu kenyataan seperti dipetik Detik.Com.

Atas kecua1an itu, J0ddy disab1tkan di bawah Pasal 310 Ayat 2, Ayat 4 tentang UU Lalu Lintas dan Jalan Raya dan Pasal 331 ayat 5 tentang kelal4ian menyebabkan Vanessa Angel men1nggal dun1a.

“Dalam perjalanan menuju TKP sekitar 30 minit. Jadi, di situ boleh dikatakan J0ddy bermain handphone ketika memandu.

“Itu untuk bukti bahawa dia melakukan dengan sengaja, keg1atannya membah4yakan orang lain,” kata kenyataan itu.

Vanessa dan Febri atau Bibi men1nggal dun1a dalam satu kemal4ngan jalan di Tol Jakarta-Surabaya, berhampiran kawasan Nganjuk, Jawa Timur pada Khamis, 4 November lalu.

Jen4zah kedua-duanya dikebum1kan dalam satu l1ang lah4d TPU Islam Taman Malaka Kecamatan Pesanggrahan, Jakarta Selatan.

Sumber : mStar

Leave a Comment