Pengantin biarkan saja air mat4nya mengalir, tak mampu tahan em0si lihat adik men4ngis masa jadi wali – “Dah tak b0leh manja dengan kakak”

SUASANA majlis akad n1kah wanita ini s4yu dengan linangan air m4ta apabila dia terkenang akan pemergian arw4h bapanya.

Menurut Nihayatul Amirah Zait, 25, bapanya sudah lama men1ngg4l dunia, namun rasa p1lu di hati masih terpahat sehingga ke hari ini.

“Ayah men1ngg4l dunia akibat sak1t j4ntung ketika saya berumur 16 tahun. Saya merupakan anak sulung daripada lima beradik dan ini merupakan perkahwinan pertama dalam keluarga saya.

@bynihaamdzait Thank you abang @diaryofzicks ♬ ONLY – LeeHi

“Waktu majlis akad nikah, saya rasa s4yu. Biasanya saya tengok orang lain kahwin ada mak dan ayah. Bila tengok muka mak sed1h, saya pun jadi seb4k,” ujarnya kepada mStar.

Bercerita lanjut, dia yang mesra disapa Nisa meng4kui bertambah seb4k apabila adik ketiganya, Haziq Hakimi, 21, yang menjadi wal1 dalam upacara akad nikah itu turut mengalirkan air m4ta.

Jelas Niha, dia cukup rapat dengan adik lelakinya sehingga mereka sekeluarga gag4l menahan seb4k dalam majlis tersebut yang diadakan di sebuah masjid di Kampung Melayu Subang, Shah Alam, Selangor.

“Masa tu adik yang jadi wal1. Saya tak jangka adik akan menang1s. Dulu, dia sembilan tahun jadi anak bongsu sebelum mak bersal1n lagi. Sebab tu dia rapat dengan saya.

niha 2

Niha dan pasangannya selamat disatukan sebagai suami-isteri pada Mei lalu.

“Dia kata lepas ni dah tak boleh nak manja dengan kakak. Dari kecil, memang saya yang jaga dan manjakan dia.

“Mula-mula saya pun tahan, tak nak orang lain ikut men4ngis. Tapi tak boleh nak tahan. Pada pendapat saya, mana-mana pengantin kalau rasa seb4k, nang1s je.

“Tapi kena pandai c0ver la, pakai tisu ke, sebab wajah kita mekap. Memang kalau boleh tak nak nang1s, tapi bila tengok wajah orang tersayang, terus mengalir air m4ta,” ujar Niha yang bekerja dalam bidang pemasaran.

Dalam pada itu, video memaparkan Niha dan adik lelakinya menang1s berpelvkan selepas upacara akad nikah turut tul4r dan meraih perhatian ramai.

Jelas Niha, dia sebenarnya sudah bernikah pada 19 Mei lalu, namun video itu baru sahaja dik0ngsi ke laman TikT0k miliknya pada Ahad.

“Saya scr0ll telefon dan jumpa vide0 itu. Jadi saya sekadar k0ngsi macam biasa di TikT0k. Hanya untuk simpanan, t4kut hilang video tu nanti.

niha 3

Antara ahli keluarga yang hadir ketika acara akad nikah pasangan itu.

“Bangun esoknya, terus terkejvt tengok jumlah tontonan naik mendadak. Saya baca komen pun turut sed1h.

“Sebenarnya bukan saya seorang saja, tapi ramai lagi yang bukan bapa sendiri jadi wali ketika nikah. Ada kisah yang lebih sed1h,” ujar Niha.

Niha dan pasangannya, Muhammad Fateh Najib, sama-sama berusia 25 tahun sudah berkenalan sejak lebih setahun lalu.

Niha dan suami kini menetap di Shah Alam, tidak jauh dari kediaman keluarganya.

Sumber : mStar

Leave a Comment