Bela kucing tapi tak pernah p0kai… Tak s4ngka b4by Sh0pee ada peminat tersendiri, jurulatih Muay Thai terkejvt ditawar RM30,000!

PERTEMUAN yang t1dak disengajakan.

Begitulah kisahnya mengenai lelaki ini yang mula membela seek0r anak kucing, kira-kira tujuh tahun lalu.

Kini, Muhammad Danish Noraiman Norizam, 20, memiliki lapan ekor kucing di kediamannya yang terletak di Ampang, Selangor.

Mesra disapa Denoz, pelajar bidang B1snes itu meng4kui kehadiran si bulus banyak membawa rezeki yang tak disangka-sangka buatnya.

“Kucing-kucing ini dah saya anggap macam keluarga sendiri. Kalau kucing sak1t, terus kita risau sebab dah sayang sangat.

“Walaupun terp4ksa habiskan hampir RM1,000 setiap bulan untuk makanan kucing, kami tak pernah rasa ia membaz1r malahan tak pernah duit tak cukup.

“Walau kita dah habiskan du1t untuk kucing, tetap rezeki ini Allah bagi cukup. Betul orang kata bela kucing ni bawa rezeki,” ujarnya kepada mStar.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Menurut Denoz yang turut bekerja sebagai jurulatih Muay Thai di sebuah gim, kehadiran lapan ekor kucing yang diberi nama Chitot, Chichi, Planet, Jay, Coco, Kaneki, H dan Sh0pee turut menjadi terapi untuk diri.

denoz3

Kucing-kucing peliharaan Denoz.

Biarpun tugas membela kucing sangat mencabar, Den0z tidak pernah merungut sebaliknya gembira dapat ‘berbakti’ untuk kucing-kucingnya.

“Banyak cabaran bila bela kucing. Antaranya kita kena bersihkan sangkar selalu. Kalau mal4s, nanti banyak kum4n.

“Masa awal-awal bela dulu, ada seekor kucing saya m4ti dir4cun. Tapi tak tahu siapa yang buat. Memang sed1h.

“Tapi kucing-kucing ini boleh hilangkan tek4nan. Setiap kali str3ss, saya akan lepak dengan kucing-kucing. Kadang-kala bawa tidur sekali. Sekurang-kurangnya ada peneman bila sunyi,” ujarnya lagi.

Menurut Denoz, dia juga tak sangka akan meraih hampir 60,000 pengikut sejak aktif berk0ngsi video kucing menerusi aplikasi TikT0k.

denoz 4

Biarpun masih belajar, Denoz turut bekerja sebagai jurulatih Muay Thai.

Lebih mengejvtkan, ada individu menawarkan wang RM30,000 untuk membel1 seekor anak kucing miliknya yang diberi nama Sh0pee.

“Memang ada yang minta nak beli kucing saya. Tapi sejak dulu, saya tak pernah ju4l. Ada yang tawarkan sehingga RM30,000 untuk beli b4by Sh0pee.

“Saya pun terkejvt. Kalau ikutkan, kucing saya ni pun bukannya baka yang berh4rga puluhan ribu ringgit. Mungkin dia suka b4by Sh0pee agaknya.

denoz 5

Kehadiran kucing yang diberi nama Sh0pee mencur1 perhatian netizen.

“Tapi pada pandangan saya, daripada kita beli kucing, sebaiknya kita ambil dan raw4t kucing-kucing jalanan. Kes1an tak bertuan.

“Ramai juga yang tanya kenapa letak nama Sh0pee. Sebenarnya anak kucing itu lahir pada 9 September lalu, ketika hari pr0mosi gedung bel1-belah dalam talian Sh0pee,” ujarnya bersel0roh.

Sumber : mStar

Leave a Comment