W4nita Mat Salleh Ini Kutip Tin Setiap Hari Dan Dipandang HlNA, Jiran Terkejvt Bila Tahu Statusnya Sebenar

Kira-kira tahun 2018 yang lalu, seorang wanita pengvtip sampah yang dipandang h1na penduduk tempatan di sekitar bandar New Y0rk, Amerika Syarikat, mengejvtkan jir4nnya dengan status sebenarnya sebagai seorang jutawan.

Lisa Silversmith yang diken4li sebagai Fiona Fiekowsky, 67, memiliki empat hartanah yang bernilai AS$8 jut4 (RM32 jut4) di sekitar New Y0rk.

Daily Mail melap0rkan, latar belakang keluarganya juga berpendidikan tinggi apabila ibu bapanya pakar ekon0mi ker4jaan, manakala suaminya bertugas di Perbadanan Pembangunan Ek0nomi Bandar New York.

Sejak 10 tahun lalu, Lisa menolak tr0li sampah sambil mengvtip tin setiap hari dan memper0leh sekitar AS$30 (RM122) sehari.

Katanya, mengvtip tin adalah satu cara untuk dirinya bergerak aktif dan mendekati penduduk setempat.

“Keluarga saya berpendapat t4biat saya ini tervk tapi saya rasa lvcu. Ia menjadikan saya aktif, dapat berinter4ksi dengan masyarakat.

“Mungkin saya sentiasa suka dengan kitar semula namun, alasan utama ialah kerana ia aktiviti fizikal.

“Pada masa yang sama, saya menjana sedikit pendapatan dan memastikan kawasan kejiranan ini sentiasa bersih,” katanya.

Sem0ga memberi manfaat.

sumber: HM

Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap k0mentar yang diutarakan melalui laman soc1al ini. Ia adalah pandangan per1badi pemilik ak4un dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risik0 akibat k0men yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik ak4un sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, K0men Dan Share Page Ya.

Sumber : Trending sangat

Leave a Comment