Ambil masa hampir 12 jam n4k siap, abang terkejvt si adik ‘ngap’ kek hari lahir ayah waktu sarapan… sambutan pun belum mula, apa k3s?

LAIN yang dirancang, lain pula yang berlaku.

Begitulah k1sahnya mengenai jejaka ini yang hampa apabila kek c0klat hasil air tangannya ‘r0sak’ sebelum acara bermula.

Imbas Muhammad Faris Nasharudin, 21, kek istimewa itu dihasilkan khusus untuk meraikan hari lahir bapanya yang ke-55 pada tanggal 27 September lalu.

Namun katanya, berlaku salah faham yang menyebabkan kek itu dijamah adik lelakinya ketika sarapan pagi, beberapa jam sebelum sambutan berkenaan diadakan.

“Pada hari kejadian, kami dah ucap selamat hari lahir kepada ayah selepas s0lat Subuh. Kemudian, saya tidur balik macam biasa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Dalam jam 11 pagi, saya dengar suara ibu. Rupa-rupanya adik saya dah makan kek itu. Sedangkan kami rancang nak buat sambutan hari lahir selepas ayah balik kerja.

“Adik saya salah faham, dia fikir kami dah celebrate selep4s ucap hari lahir masa awal pagi. Sebab tu dia makan kek untuk sarapan,” ujarnya yang mesra disapa Faris.

faris 3

Gambar Faris sekeluarga.

Menurut anak ketiga daripada enam beradik itu, dia terkejvt melihat sebahagian kek tersebut sudah diusik, namun tiapa apa yang dapat dilakukan untuk membaikinya semula.

Imbas Faris lagi, mereka sekeluarga akhirnya meraikan hari lahir bapanya dengan kek tersebut dan menganggap kejadian berkenaan sebagai satu detik yang suk4r untuk dilupakan.

“Untuk sambutan hari lahir, kami tetap gunakan kek yang sama. Adik pun dah minta ma4f kepada ayah ketika sambutan diadakan.

“Yang makan tu adik saya yang n0mb0r lima, usia 18 tahun. Mula-mula rasa ger4m juga sebab dah pen4t buat, tapi tak apalah benda dah jadi,” ujarnya bersel0roh.

Dalam pada itu, Faris yang juga pelajar bidang Seni Bina Landskap turut berk0ngsi vide0 berkaitan kek itu ke aplikasi TikT0k hingga dibanjiri pelbagai k0men, termasuk yang terhibur dengan kejadian berkenaan.

fair s4

Faris mempelajari teknik pembuatan kek melalui Y0uTube sahaja.

Bercerita mengenai kek yang dihasilkan, pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Puncak Alam, Selangor itu mendedahkan dia hanya belajar menerusi tut0rial di Y0uTube sahaja.

“Itu sebenarnya kali kedua saya buat kek. Saya belajar melalui Y0uTube saja. Ingatkan senang, agak sus4h rupa-rupanya.

“Saya pun tak ret1 sangat. Mungkin 0rang lain buat cepat, tapi pr0ses saya hasilkan kek agak lama.

“Daripada pr0ses baking, hias, t0ping dan sebagainya, ambil masa dekat 12 jam juga. Sebab saya t4kut hiasan atas kek tak cantik,” ujarnya lagi.

Kata Faris yang menetap di Seri Kembangan, dia juga merancang untuk terus menghasilkan kek lain selepas ini, namun belum bersedia menerima tempahan.

Sehingga kini, vide0 yang dik0ngsi Faris menerima lebih 620,000 t0nt0nan di TikT0k.

Di TikT0k miliknya juga, Faris sering berk0ngsi vide0 hasil karya seninya yang sering meraih perhatian ramai.

Untuk rek0d, Faris juga memiliki 430,000 pengikut di aplikasi TikT0k.

Sumber : mStar

Leave a Comment