“Dia b0leh berhenti letak tepi jalan” – Ibu tersentuh teng0k cara suami didik anak, tapi akur walau 0rang lain nampak kasar

SETIAP 0rang mempunyai cara tersendiri dalam mendidik serta membentuk anak masing-masing.

Ada ibu bapa yang memilih pendekatan yang lebih lembut namun ada juga yang menggunakan cara yang sedikit kas4r di mata orang lain.

Apa pun caranya, matlamat mereka tetap sama, iaitu untuk mendidik anak-anak mereka mengenai apa yang betul dan sal4h.

Namun sebagai insan yang meng4ndungkan serta melahirkan anak tersebut, hati ibu mana yang tak terusik apabila melihat anaknya dim4rahi serta diletakkan di tepi jalan.

Berk0ngsi video tersebut di media s0sial, wanita itu bagaimanapun memuj1 suaminya yang memilih untuk bersikap tegas apabila tiba waktunya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Bercakap kepada mStar, Nur Aziati Rahimi, 30, berkata vide0 yang dik0ngsinya itu merupakan vide0 lama yang dirakam ketika mereka sekeluarga dalam perjalanan dari Kuantan, Pahang ke Kelantan.

Dia yang menetap di Bukit Rangin, Kuantan, berkata, pada masa itu anak mereka, Muhammad Abdul Qayyum Mohamad Syadam, 5, tiba-tiba meragam serta menang1s sehingga mengg4nggu k0nsentrasi suaminya yang sedang memandu.

“Qayyum ni anak yang baik, selalunya dia sangat behave dan mendengar cakap, dan dia memang manja dengan kami cuma time tu dia menang1s tak tahu nak apa, tak selesa la k0t perjalanan lama.

“Pujuk pun dia menang1s kuat sehingga mengganggu ayahnya yang tengah memandu,” ceritanya.

Mesra di panggil Azie, wanita ini berkata walaupun sudah dipujuk anaknya itu tetap tidak berhenti menang1s, sehingga mem4ksa suaminya memberhentikan kereta.

“Perasaan saya masa dia berhent1 dan membawa anaknya keluar memang berdeb4r, perasaan mak-mak la… walaupun tahu suami tak akan lemp4ng ke apa, cuma dia guna cara psik0logi, cuma saya sed1h sebab tengok dia menang1s.

“Qayyum tu jarang menangi1, dia happy go lucky,” katanya yang merupakan seorang ahli pern1agaan.

Nad bersama keluarganya.

Menurut Azie, m00d anaknya itu bagaimanapun bertambah baik selepas mereka kembali masuk ke dalam kereta.

“Berhenti tu dekat kawasan lepas t0l, memang lapang dan tak ada kereta lain sebab suami memang alert bab keselam4tan, anak-anak dia wajib pakai seatbelt dalam kereta.

“Masa dekat luar suami tanya dia nak menang1s lagi tak? Nak duduk di situ atau nak masuk dalam kereta, kalau nak masuk kena diam.

“Dah pelvk-pelvk tu elok je budak tu senyum, lepas tu buat lawak, b0rak-b0rak,” katanya.

Menurut Nad, suaminya se0rang bapa yang penyayang dan cakna mengenai anak-anaknya.

Vide0 perk0ngsiannya di laman TikT0k bagaimanapun tidak terlepas daripada k0men-k0men negat1f netizen yang tidak setuju dengan tindakkan suaminya, Mohamad Syadam Mohd Pauzi, 30.

Azie bagaimanapun menegaskan bahawa suaminya seorang bapa yang penyayang serta sentiasa cakna mengenai anak-anak.

“Masa tegas dia memang tegas sungguh, apa dia cakap memang kena buat untuk memastikan anak-anak berdis1plin.

“Cara lama ada yang el0k dan tak sesuai tapi kitaorang ambil mana yang sesuai untuk digunapakai sekarang,” katanya yang mempunyai dua anak.

Sumber : mStar

Leave a Comment